Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-24 23:31 | |
![]() | undrar vad hennes syfte är,mer en chocka folk,hon som håller på så med bebisen kanske har en förlossnings psykos | |
| SpaderRos | 2011-01-24 23:37 | |
![]() | kunde inte se klart klippet vill inte tro att sånt förekommer. tycker det är hemskt bara att se mammor som lämnar sina barn på skötbordet och går därifrån några månader gammal fattar dem inte att dem kan ramla ner och dö?! har en bekant som själv var med om en bebis som kom in på akuten som ramlat ner ifrån ett skötbord med skallskador och som inte överlevde. va fan man måste väll ha modersinstinker och gud vet allt som gör att man förstår att det man gör är fel | |
| apbur | 2011-01-25 00:15 | |
![]() | "tycker det är hemskt bara att se mammor som lämnar sina barn på skötbordet och går därifrån några månader" Haha, det hade jag också blivit. Upprörd alltså. | |
| Bettanse | 2011-01-25 01:18 | |
![]() | apbur! Barnen varken kvävs eller får skallskador när dom bärs på ryggen! Som ett komplement så kan man ha barnet i en sele framför sig, vilket jag hade min dotter när hon var liten. Och när jag hade henne på skötbordet så hade jag alltid stenkoll eftersom en olycka kan inträffa på bara någon sekund. | |
| Guldplate | 2011-01-25 19:11 | |
![]() | ttiittii: Hon förklarar att syftet är att stärka barnet. Både mentalt och fysiskt. | |
| Mimikryp | 2011-02-08 23:34 | |
![]() | (Jag har inte läst hela tråden.) Jag har sett hela klippet. Även om jag tycker att det verkar sjukt och ser ganska grymt ut, så tror jag att det är äkta. Och jag tror även på det som sägs i klippet, att det är en gammal metod som ska hjälpa till att främja barnets utveckling. Jag tror och hoppas att de som håller på med denna typ av yoga, eller framför allt yoga för barn, har en gedigen utbildning för detta. | |
| le-lou | 2011-03-10 21:02 | |
![]() | Är detta också något som kan anses "normalt" ? Varnar känsliga för klippet, det som händer är en vuxen som anser tydligen att man vänjer barn vid vatten genom att slänga i det. Troligen normalt i vissa delar av världen, vi i väst förfasas. Jag med, blir så förbannad att jag kokar. www.youtube.com/watc...r_ embedded | |
| apbur | 2011-03-10 22:03 | |
![]() | Du har letat fram ett klipp så du har nåt att bli upprörd över. Varför? | |
| le-lou | 2011-03-10 22:20 | |
![]() | ja, det kan man fråga sig när jag lika gärna kan läsa dina inlägg här på forumet...suck. varför skrev du inte samma kommentar på mitt första inlägg kan jag spontant undra? vill du inte kommentera själva klippet och frågan omkring det, så strunt i det. leta har jag för övrigt inte roat mig med, det låg på facebook om det är viktigt för dig att veta. Och eftersom yogaklippet med bebisen upprörde många, inkl mig men inte dig och en del andra, så är det intressant att diskutera hur långt man kan försvara beteenden genom kultur el religioner. | |
| apbur | 2011-03-10 22:21 | |
![]() | "ja, det kan man fråga sig när jag lika gärna kan läsa dina inlägg här på forumet...suck." :) | |
| le-lou | 2011-03-10 22:23 | |
![]() | för övrigt är det troligen så att människorna på klippet inte alls är några barnmisshandlare, även om vi i väst tycker detta skulle gå under just det. Man uppfostrar barn på olika sätt i olika delar av världen, att barn ska härdas är ju ingen ovanlig tankegång direkt. Tyvärr. | |
| numsan | 2011-03-10 22:35 | |
![]() | "ja, det kan man fråga sig när jag lika gärna kan läsa dina inlägg här på forumet...suck." Hahaha, nu kan jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna. =) Hade det inte varit för det inlägget så hade jag nog skrivit ett långt inlägg om kulturrelativism, men nu känner jag inget behov av det längre.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-10 22:38 | |
![]() | om socialtjänsten ser detta klipp så räcker det som bevis för att omhänderta barnet | |