Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-23 20:05 | |
![]() | jag har aldrig rakat mig under armarna och kommer aldrig att göra det,för 15 år sedan hadde ingen hört talas om att man kunde göra det | |
| cessely | 2011-01-23 20:08 | |
![]() | fast det stämmer ju inte riktigt... för hårborttagning har man sysslat med LÄNGE, både här o där o på andra ställen ;-) | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2011-01-23 20:11 | |
![]() | Det är intressant att orakade armhålor har blivit ett sorts sätt att visa att man är feminist (se t ex bloggaren Lady Dahmer). Jag och de jag umgås med som ser oss som feminister ser inget konstigt med att vilja ta bort hår för att svettas mindre eller för att det ska vara snyggt att ha linne. Som hårig norrlänning har jag ingen erfarenhet av detta personligen men nog är det lite nedlåtande att hävda att tjejer som rakar sig gör det för mäns skull? Vet inte om nån gjort det i tråden men vissa brukar ju hävda detta. Som om allt som inte gjordes redan på stenåldern är en del av ett patriarkat. | |
| Tess 08 | 2011-01-23 20:12 | |
![]() | Kanske ttiittii bor på platsen G glömde? För 15 år sedan hade jag börjat raka mig under armarna och även benen. För 20 år sedan också. Och inte var jag först heller.... | |
| Kolb | 2011-01-23 20:13 | |
![]() | Jag funderar mer på varför håriga armhålor har blivit en sådan symbol för allmänhetens syn på feminism, något som inom feminismen egentligen är ett stort vem bryr sig. | |
| Tess 08 | 2011-01-23 20:13 | |
![]() | PS. här rakas, vaxas och plockas det. | |
| pion ekrot | 2011-01-23 20:16 | |
![]() | Ibland, ibland inte. Jag har ett väldigt avslappnat förhållande till mina armhålor måste jag säga, och det känns extremt märkligt att skriva om dem i ett diskussionsforum. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-01-23 20:32 | |
![]() | Säger som pion, jag. | |
| Kolb | 2011-01-23 20:34 | |
![]() | Dito. Det är en armhåla. | |
| Venatici | 2011-01-23 20:41 | |
![]() | Jag har tunn, ljus hårväxt så om det blir lite stubb under armarna syns det inte direkt. Men jag känner mig fräschare om jag rakar. Givetvis spelar nog samhällets "normer" in mer än vad man vill erkänna, men jag tycker det är vackert och kvinnligt att vara mjuk och slät. Hade jag haft en kille som gillar håriga armhålor hade han fått byta tjej. Samma med benen, ljust och tunt. Räcker med att epilera vart femte vecka eller så. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-23 21:07 | |
![]() | Skulle aldrig falla mig in att raka vare sig ben eller armhålor. Eftersom kvinnor naturligt har hår där finns det ingen anledning att ändra på det. Och om jag haft en man som dristat sig att ha en åsikt om hår/inte hår på min kropp? Tja, då hade han inte varit min man så mycket längre än cirka fem sekunder mer. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2011-01-23 21:08 | |
![]() | Vad är så ofräscht angående kroppsbehåring?? (hatar dessutom ordet ofräscht, j-la modeord.) Överdriven hårborttagning är mig obegriplig. | |
| Isenvirong - Ej medlem längre | 2011-01-23 21:44 | |
![]() | Ja, jag ser att du låter skägget frodas vilt, klobba2. ;-) Hår under armarna går bort. (Ja, jag rakar mig jag också.) Linnen uppfanns för att folk skulle känna sig nödgade att raka sig under armarna. Vi har redan fått ett illustrativt, bokstavligt skolexempel på hur det skulle kunna gå vid utebliven rakning av en postare här i tråden. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-23 22:08 | |
![]() | Jag trodde linnen uppfanns för att man skulle slippa lökringar på sommaren :)) | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2011-01-23 22:13 | |
![]() | Det sorgliga är att, som ofta när det gäller kvinnors utseenden, så döms det från alla håll. I en del kretsar är man ett offer om man rakar sig, för då har man fallit för utseendehetsen, man är helt enkelt liiite bättre och upplyst om man är hårig. I andra kretsar tittar man snett på tjejer som inte rakar sig för då är de ofräscha(eeeew, som nån i tråden skrev). Folk borde kanske lyfta upp näsan från andras hålor helt enkelt. | |
| lycopersicon | 2011-01-23 22:24 | |
![]() | Var bor du egentligen, ttiittii? Har rakat mig under armarna i åtminstone 30 år och det var absolut inget revolutionerande när jag började med det. Tycker däremot det är ganska trist med rakade armhålor (och pungar för den delen) på män. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-23 22:26 | |
![]() | men titti what!? "jag har aldrig rakat mig under armarna och kommer aldrig att göra det,för 15 år sedan hadde ingen hört talas om att man kunde göra det" :D | |
| Dyslekso | 2011-01-23 22:27 | |
![]() | Hon skrev fel, hon menade 150 år. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-23 22:29 | |
![]() | haha ja så måste det vara:) | |
| Axmed | 2011-01-23 22:30 | |
![]() | Min pappa tycker det är sexigt med hår under armarna på kvinnor. Kroppsbehåring = könsmogen. Vem vill likna ett barn? | |