Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade48
Mobilspel
Pågående18 732

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Phantony2011-02-09 01:44
Antal inlägg: 126

Oooh, Eiralicious kan förstå att vissa par kan behöva total öppenhet, för er verkade det fungera. Blev lite mörkrädd först men grattis.
Dock måste man inte ha något att dölja för att man har integritet.

Jag har samma ryggradsreaktion på all kontroll under devisen "den som inte har något att dölja behöver inte vara orolig".

Det är åt helvete, får det fortsätta kommer mänskligheten vid födseln få ett chip inopererat som kontrollerar allt du gör och allt du tänker. (Den som tror att den är sina tankar kanske blir extra orolig nu)

FRA-lagar, Reinfeldts attack på Assange`s advokater och övervakningskameror överallt är bara några exempel på vartåt det lutar. 1984 släng dig i väggen.

Och förresten Fru_J, din kompis borde snabbt dumpa sin kontrollerande man innan hon får skriva en ansökan i två exemplar innan hon ska gå på muggen..

PalomaFaith2011-02-09 02:21
Antal inlägg: 368

Jag skulle bli så jäääävla lack! Jag tycker till och med att det är jätteirriterande när nån sitter bakom mig när jag håller på med datorn eller läser tidningen eller så.

Håller med Nulltj - jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som är så osäker på mig att han måste övervaka mig på det sättet. En av de största och viktigaste byggstenarna i ett förhållande är enligt mig tillit, och går det så långt så han måste kolla vad jag gör på datorn i realtid (gäller samma för sms-läsning t.ex.), då skulle det verkligen vara - Tack hej fuck dig jag har fått nog - som den fagre Oskar Linnros sjunger.

Jag skulle tipsa tjejen om att dumpa sin kille fort som FAN. Hon är värd någon bättre. Inte för att jag känner henne, men ingen ska behöva stå ut med det där.

värmeljus2011-02-09 07:16
Antal inlägg: 112

skumt ....har han själv ngt att dölja

Socktrollet2011-02-10 15:52
Antal inlägg: 3

Det ligger mycket i uttrycket att "efter sig själv känner man andra".

Jag kände en kille med vissa svartsjuketendenser och ett evigt tjat om hur otrohet är det värsta som finns och det hemskaste man kan göra mot någon annan... gissa vem det var som var otrogen?
Inte hans flickvän!

Sen har Eiralicius en poäng i att man ska passa sig för att engagera sig i människor som bara går in i relationer till hälften. Jag tror dock inte att det nödvändigtvis har med otrohet att göra, eller att det skulle hjälpa med svartsjuka och övervakning.

F ö är itegritet att ha värderingar och stå för dem, att värdesätta både sin partner och sig själv och sina barn och vänner, att vara ärlig men inte sälja ut sig själv eller andra, att sätta sunda gränser och vara beredd att ta konsekvenserna av sina val.
Integritet är inte att vara hemlighetsfull eller feg eller otydlig eller ombytlig, tvärtom!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?