Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Optimisten | 2011-02-19 16:46 | |
![]() | De flesta har nog inte addad sin chef, he he. Men det finnes alltid någon som viskar till någon som........... | |
| Måns_E | 2011-02-19 16:50 | |
![]() | Ja, och då kan jag personligen tycka att "angivaren" är ett större problem. Jag menar vad är det för nivå att springa med den typen av skvaller till chefen? Och vad är det för chef som avskedar folk på skvaller? | |
| marcus_aberg - Ej medlem längre | 2011-02-19 16:54 | |
![]() | som lundabo vet jag att det blev ett ramaskir och jag tycker det är rätt att H43 tar avstånd från detta påstående genom att ge honom foten! | |
| ingson | 2011-02-19 17:11 | |
![]() | marcus_aberg Vet du om det fanns saklig grund för avsked eller om de var tvungna att köpa ut honom? Och isåfall hur mycket det kostade arbetsgivaren? *grunnar på affärside`* | |
| nippertippan | 2011-02-19 17:21 | |
![]() | Yttrandefrihet! | |
| Gautama | 2011-02-19 17:30 | |
![]() | Yttrandefrihet?? Vad tror du det ordet innebär nippertippan? Att man får säga vad som helst till och om andra människor? | |
| anla | 2011-02-19 17:34 | |
![]() | Tycker som Måns-E. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 17:37 | |
![]() | Lite off topic, men FB-inlägg är ju inte tillgängliga för den stora allmänheten om man inte vill det. Det är en fråga om inställning. :-) | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-19 17:49 | |
![]() | Det finns väl i vilket fall som helst INGEN ursäkt att skriva rasistiska kommentarer på FB eller att i något sammanhang alls,, Vi har faktiskt lagar som säger att rasism och hets mot folkgrupp inte får förkomma, och då hjälper det inte att snacka om yttrandefrihet för man får faktiskt inte säga vas som helst Bitte | |
| Måns_E | 2011-02-19 18:17 | |
![]() | Nej det är absolut inget skäl för att man skall skriva rasistiska uttal på Facebook, men den logiska följden borde väl vara att facebookskontot stängs, inte att man blir av med jobbet? | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:28 | |
![]() | Att skriva något på nätet är samma sak som att säga det IRL. Det är dags att vi lär oss det nu. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:29 | |
![]() | Så jag kan skriva att någon här knullar småpojkar utan åtgärd? Bara att hänvisa till yttrandefrihet enligt vissa.. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:35 | |
![]() | Yttrandefriheten är ju som nog de allra flesta vet begränsad. Förtal, förolämpningar etc. är naturligtvis olagligt. Och lagen gör ingen skillnad på om dessa lagbrott begås IRL eller i skydd bakom en dator. | |
| Gautama | 2011-02-19 18:35 | |
![]() | Jag tycker nippertippan ska läsa på vad yttrandefrihet betyder, för det vet hon uppenbarligen inte. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:42 | |
![]() | Konstigt att Lars Vilks får rita teckningar isåfall. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:44 | |
![]() | Lars Vilks teckningar är inte olagliga enligt svensk lag. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:50 | |
![]() | Men inom konst och litteratur kan ju svängarna tas ut en del, på gott och ont kanske. Dock betraktar jag inte "svullen neger" i en statusrad på FB som något konstnärligt. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:52 | |
![]() | Så bara för att jag kallar mig för konstnär så får jag hetsa folkgrupper (muslimer)? | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-19 18:54 | |
![]() | Så är det väl lika lite som du får kränka annan person pga av ras,kön,, mm IRL lika lite får du göra det via nätet ,, precis på samma vis som man inte får hota andra heller varken IRL eller på nätet. Och vad det gäller yttrandefrihet så ""Yttrandefrihet regleras ofta i ländernas grundlagar och handlar alltid om förhållandet mellan staten och individen, inte om förhållandet mellan individer."" Bitte | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:55 | |
![]() | Hursomhelst så tycker jag att det är bra att det reageras över den där typen av uttalanden. Och jag vidhåller att det var bra om han nu fick gå - det tycks vara något oklart om han verkligen fick det, eller blev omplacerad. Och detta kanske även kan få en och annan skåning att reflektera lite extra över det (än idag) utbredda användandet av "N" ordet där. Ingenstans i landet har jag stött på så många - såväl i privata som i formella sammanhang - som ibland hejdlöst använder "N" ordet och dessutom inte alls tycks fatta att det kan ligga ganska nära till hands att särskilt folk med utomeuropeiskt ursprung kan ta illa vid sig. - Åtminstone blir jag lika förbannad varje gång jag hör någon använda ordet. Och det stöter jag - som sagt - på alldeles för ofta i Skåne. Undrar också om det möjligtvis kan ha något samband med att SD har sitt starkaste fäste i samma region? Jag menar alltså, att det kanske kan finnas idé att betrakta det hela även ur ett något vidare perspektiv, än som ett enstaka uttalande - som jag alltså inte heller kan se som något litet och harmlöst. | |