Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-03-01 21:13 | |
![]() | Jag anser mig vara hetero för det är den enda erfarenheten av mitt liv än så länge.Men jag kan inte utesluta att jag någon gång skulle bli kär i en tjej. Jag försöker att använda ordet aldrig så lite som möjligt. Livet blir så mycket roligare om man vet så lite som möjligt om framtiden:)) | |
| apbur | 2011-03-01 21:27 | |
![]() | -Passiflora-, jag har aldrig talat om "inledande samtal". Du försöker komma undan med usel retorik. Jag har också gjort skillnad på transsexuella och de med oklar könstillhörighet. Det beror väl helt på vilken funktionsnedsättning det handlar om. Jag anser att man bör ta hänsyn till andra människor och inte i onödan utsatta andra för obehagliga situationer. Det gäller även personer med identitetsstörning och funktionsnedsättning. | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-03-01 21:40 | |
![]() | Om man dejtar tycker inte jag att man ska smussla med saker som kan ha en avgörande betydelse i ett förhållande och ev familjeplanering. Spelar ingen roll om det är könsbyte, om man har permission från Hall eller vad det kan vara. Tänker också på Kerstin Thorwalls mamma som ovetande gifte sig med en manodepressiv man och fick ett helvete så länge äktenskapet varade. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-01 21:43 | |
![]() | le-lou: Tänkte på det förut idag. Vad behändigt det hade varit om man kunde slippa människan och bara ha könet i en glasburk med formalin. Man kan bli kär i ett kön. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-01 21:52 | |
![]() | Ja, det skall gudarna veta. Men har man tur blir man kär i resten också. | |
| le-lou | 2011-03-01 22:15 | |
![]() | Gautama - jag benämner mig själv som hetero, det är ju för att jag blir kär i det motsatta könet ? Blir din son som är homosexuell kär även i tjejer? Jag känner bögar som def. inte skulle bli kär i en tjej. Och jag ser inte det konstiga i det. En del är bi och anser att det är människan enbart man blir kär i, och att könet inte spelar nån roll men jag tror inte att det är så vanligt faktiskt.. | |
| Gautama | 2011-03-01 22:20 | |
![]() | Jag hade bara en reflektion på könstillhörighet och vad man dras till för kön. Klart man är hetero när man dras mot det motsatta könet och det är ju det jag gör. Men jag känner inte som vissa gör att de aldrig någonsin skulle kunna bli kär i samma kön som sig själv, det skulle kunna hända mig som jag känner mig själv. Men jag kan inte säga att jag är bi eftersom jag aldrig varit i den situationen. Vad det gäller min son så är hans starka åsikt att han är bög men han ser det inte heller som en omöjlighet att han skulle kunna bli kär i en tjej även om han ser det som, troligvis inte med den erfarenhet som han har idag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-01 22:25 | |
![]() | jag känner bara en människa som opererat sig från man till kvinna,och jag undrar hur psykologerna kom fram till att detta kommer att bli bra ? för mig var han en spektakulär person med en stil som gjorde att alla såg honom,nu är han kvinna och mer spektakulär en någonsin,med rosa hår och extrem klädstil,för mig är det klockrent han har aldrig haft en plats i livet ingen som brytt sig om honom ingen som sett honom,tyvärr är det ingen som ser henne nu heller,jag tycker att det är tragiskt i detta fall och hoppas att just hon är ett undantag,men det vet jag inte, | |
| Kolb | 2011-03-01 22:29 | |
![]() | Jag har hört att många transexuella känner sig ofrivilligt pressade att erkänna sitt könsbyte när de dejtar någon. Även om de inte har som avsikt att ligga med dom. | |
| Kolb | 2011-03-01 22:32 | |
![]() | Annars, för kunskapens skull kan vi alltid putsa lite på kunskaperna med RFSL's begrepplista: www.rfsl.se/?p=410 | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-01 23:19 | |
![]() | Kolb 2011-03-01 22:29 "Jag har hört att många transexuella känner sig ofrivilligt pressade att erkänna sitt könsbyte när de dejtar någon. Även om de inte har som avsikt att ligga med dom." Men...om man alltså verkligen dejtar någon seriöst, så brukar ju relationen i regel så småningom utvecklas/fördjupas och i vanliga fall inkluderar det förr eller senare även sexuellt umgänge. Och visst är det väl så att de allra flesta vill ha sexet med som en naturlig del i ett seriöst dejtande/förhållande (jag tror man blundar för verkligheten om man tror något annat). Så jag tycker nog att den som dejtar, men tänker göra det utan ha med sexdelen också bör tala om det från början (känns lite lurigt annars). Och då blir väl den naturliga följden av det att också orsaken till det kommer fram - vilket jag tycker är bra, för man bör inte undanhålla en så viktig sak. | |
| SkySpy_ | 2011-03-01 23:46 | |
![]() | Bara tanken på att hon har varit man en gång skulle göra mig avtänd. Även om jag var kär i tjejen skulle nog det göra sig påmind hela tiden och hon skulle framstå som plastisk, overklig konstlad. Ett kvinnligt skal utan på en mans inre oavsett hur kvinnlig hon än må vara. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-02 00:40 | |
![]() | Think outside the box!! | |
| SkySpy_ | 2011-03-02 00:52 | |
![]() | Before you think outside the box, think inside of it. | |
| Huzan | 2011-03-02 07:08 | |
![]() | skyspy.. men är inte det bara din homofobi som pratar? hon är ju tjej, och med dagens kirurgi kan du inte ens märka att hon har blivit opererad. att hon har fejktuttar är en sak, men det är ju pretty damn vanligt nu för tiden! | |
| slånbär | 2011-03-02 07:54 | |
![]() | skyspy- det är ju just det som är grejen-det är INTE en kvinnas skal utanpå en mans utan det var en mans utanpå en kvinna. Efter operationen så är det rätt skal på rätt person liksom.Och att kvinnan/mannen framstår som plastisk och konstgjord- eh, plastikindustrin blomstrar som aldrig förr och mer konstgjorda kvinnor (i första hand men även många män) har vi väl aldrig haft och då är det inte könskorrigerade som jag syftar på-dom är bara en välsigt liten del av alla som plastik opererar sig. | |
| cokki | 2011-03-02 07:57 | |
![]() | Jag har bara sett B.B de sista gångerna. Men om jag har förstått det rätt så har hon/han inte berättat det för de två killarna som är intresserade av henne. Skulle det vara jag i deras situation skulle jag känna mig väldigt bedragen. Dessutom i ett program som detta är. Tycker att det är en * farlig situation* Gud vet hur killarna reagerar när dom får veta. | |
| dinodog | 2011-03-02 09:48 | |
![]() | Det här är inte helt lätt. Personligen känner jag en som opererat om sig till man. Han har ett fast förhållande, och har haft det redan innan själva operationen. Så hans tjej vet ju om hur det låg till redan från början, så att säga. Men att göra som Vanessa gör i B.B är inte OK tycker jag. Att föra personer bakom ljuset, och inte vara uppriktig och stå för den man är. Vad är det värsta som kan hända? Ja antingen så händer det ingenting alls. Eller så reagerar en del med avsky vem vet? Men ärlighet varar längst så är det bara. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-02 09:55 | |
![]() | Haha. Gud vad hemskt att utge sig för att vara en helt vanlig sönderopererad kvinna :) | |
| doktordog | 2011-03-02 10:21 | |
![]() | Tycker ni det är så självklart att en man som känner sig som kvinna och gör en könskorrigering kan kalla sig för kvinna när operationen är genomförd? Denna man känner sig som en katt och har korrigerat så gott det går till att bli en katt. Då borde han också kunna titulera sig katt om man för ett sånt resonemang som en del gör här. www.unp.co.in/f44/ca...ge r-59565/ | |