Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 18 794 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lill-IT | 2011-03-12 16:32 | |
![]() | 50 kärnkraftverk har de i japan! Hur tänker de? Hoppas detta innebär ett lyft för alternativ energi i hela världen.. så att den åtminstone för något gott med sig.. denna fruktansvärda katastrof. | |
| numsan | 2011-03-12 17:15 | |
![]() | Snoosy - är det inte dags att du förklarar hur du egentligen menar med dina konspirationsteorier kring "media" (vad är förresten din definition av begreppet media?). HUR menar du (konkret) att de påverkar världspolitiken och framförallt naturfenomen? Är de en hemlig organisation som skapar olika händelser på något vis? Eller ljuger de alla i sin rapportering? Lever vi alla i någon slags "Truman show"? Eller är det kanske bara du som lider av spotlightsyndromet? I övrigt ser jag inget problem i att man diskuterar hur en sådan här katastrof påverkar världsekonomin. Det betyder inte att man inte har empati för de människor som är direkt utsatta. Det är en fruktansvärd tragedi på alla sätt och vis, som dessvärre dessutom kan leda till andra tråkiga påföljder.. | |
| Måns_E | 2011-03-12 17:33 | |
![]() | Visst de har 50 kärnkraftverk, men de är också 130 miljoner och har mycket och elintensiv industri. Vad tycker ni att alternativet till kärnkraft för Japan är? Och är 50 välskötta kärnkraftverk i Japan mer tveksamma än 4 illa skötta kärnkraftverk i Sverige? | |
| Guldplate | 2011-03-12 17:52 | |
![]() | Och så gick diskussionen över till att handla om något helt annat än den naturkatastrofen som Japan har råkat ut för. Politik och alternativ energiförsörjning! Just nu saknas 10.000 människor i en stad som normal har ca 17.000 invånare. www.dn.se/nyheter/va...sk a-kusten | |
| Snoosy | 2011-03-12 18:05 | |
![]() | numsan, du kan läsa lite hur jag tänker här www.betapet.se/forum...ad id=26851 | |
| numsan | 2011-03-12 18:15 | |
![]() | Guldplate - de två sakerna är väl väldigt relaterade till katastrofen i Japan (och i förlängningen även andra länder)? Snoosy - Det sa väl knappast mer om vad du egentligebn menar än vad det du tidigare skrivit i denna tråden eller till exempel Kadaffi-tråden tidigare? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-12 18:55 | |
![]() | -Jag hörde att en naturkatastrof har ägt rum. -Yup. Förjävligt. -Ja, verkligen. Jag tänker på naturkatastrofen just nu. -Ja. Förjävligt. Jag tänkte på den igår, men inget i morse. Nu tänker jag på den igen, eftersom jag läste om den i tråden. -Ja, verkligen. Intressant påpekande: naturkatastrofen ägde rum igår. Därav tråden. -Ja, eller hur? En naturkatastrof har ägt rum. -När du säger ''äger rum'' då menar du verkligen det va? Att det har hänt. -Jajamen. -Bra, tänkte väl det. För det är vad tråden handlar om, nämligen. -Yes. -Och nu har ju verkligen naturkatastrofen ägt rum. -Kan någon kanske kan länka till nyhetsartikel? -Här kommer länk! -Tack. Ja, se där. Media rapporterar om det också. -Ja, mycket tyder på att en naturkatastrof har ägt rum. -Jag undrar vad detta implicerar i termer av naturkatastrofer. -Enligt mig borde det innebära att ytterligare en naturkatastrof har ägt rum. -Precis min tanke. Belägg för det? -Här är en länk. -Utmärkt. Hujedamej. Detta har fått otroliga konsekvenser. Antalet naturkatastrofer har nu ökat med en. -Ja. Och många dog i naturkatastrofen. -Nu ska vi inte leda ämnet off-topic. Det räcker väl med att diskutera att naturkatastrofen är ett faktum? -Ämnet tycks vara uttömt. Tråden stängs. /Mouche. | |
| Snoosy | 2011-03-12 19:06 | |
![]() | ulice, det tyckte inte guldplate ;) | |
| Snoosy | 2011-03-12 19:08 | |
![]() | jaapcondrad, det är självklart att media behöver gå ut med vad som händer och sker. Men! Skämseltaktik är aldrig bra. Mer än att man kan tjäna pengar på det!" Syftar på tråden som öppnades vid sidan av denna! | |
| Snoosy | 2011-03-12 19:08 | |
![]() | *skrämseltaktik | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-03-12 19:14 | |
![]() | Det behövs ingen "skrämseltaktik" när man rapporterar om sådana här händelser. Verkligheten är nog skrämmande som den är. Och medias uppgift är att spegla verkligheten, eller hur? Menar du att media ska "linda in" sin rapportering så att människor inte ska bli rädda? | |
| Megaherz | 2011-03-12 19:20 | |
![]() | Jag är imponerad att det redan finns en så lång wikipediasida.. en.wikipedia.org/wik...nd _tsunami | |
| le-lou | 2011-03-12 19:24 | |
![]() | orka göra detta till en fråga om kärnkraft. Ska man tillägga något i det så är det att kärnkraft är det enda vettiga vi har att tillgå just nu. Men men. Stackars satar därborta säger jag bara. | |
| Snoosy | 2011-03-12 23:30 | |
![]() | lystnaden, man kan ju fråga sig varför det sker fler katastrofer världen över idag än för 30-40 år sedan. Jag har inga bevis, det är bara spekulationer, men eftersom allt sker så systematiskt. så måste man ju börja undra!? | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-03-13 10:24 | |
![]() | Det kan bero på att nyhetsrapporteringen är så mycket mer omfattande och snabb idag. Men att media skulle köra med en dold agenda låter lite väl konspiratoriskt i mina öron. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-03-14 10:06 | |
![]() | Det var väl på sätt och vis bra att någon nitisk administratör stängde min tråd eftersom den här redan fanns. Men man kanske kunde flytta över inläggen? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-03-14 10:08 | |
![]() | Jag klistrar in det själv: Nu börjar vissa experter tro det jag sagt hela tiden: de radioaktiva utsläppen tonas ned för att den japanska ekonomin inte ska haverera totalt. Hur rädd är du? Hur tror du att du själv och dina barn och deras barn och deras barn....kommer att påverkas. För det verkar ju som om de inte får stopp på det här. Och i så fall hotas hela världen. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-03-14 10:10 | |
![]() | Och mitt svar på Palinis inlägg i den stängda tråden: Här kommer ett svar till Palini: Nu är ju grejen den att flertalet journalister inte reser omkring med portabla geigermätare. Och dessutom, tänk dig det hela praktiskt: skulle DU frivilligt ta dig så nära de brinnande uranhärdarna du kunde för att mäta strålningen? Ens om du kunde? Det funkar nog fantastiskt bra att ljuga om det här. | |
| Palini | 2011-03-14 10:16 | |
![]() | Finns det nåt annat än portabla geigermätare? Jag menar, det är ingen stor manick, jag har lekt med en sån själv. Det är ganska lätt att kontrollera om det finns en förhöjd strålning eller inte och det är rätt svårt att mörka att denna strålning finns. Och du pratar om att man döljer detta för ekonomins skull. Det skulle alltså vara bättre för ekonomin att låta miljoner människor utsättas för denna strålning än att börja evakuera och varna folk? Hur resonerar du då? Hur får du ihop det rent ekonomiskt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-14 10:18 | |
![]() | det värsta är att den största smällen väntas i japan och den jordbävningen skulle kommit för länge sedan och den spås bli den värsta | |