Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
strom90302011-03-14 23:57
Antal inlägg: 120

Vad är egentligen en "öppen relation" och varför har man en sån? Vad är själva meningen med det? Jag fattar liksom inte själva grejen. Kanske handlar det om de praktiska, ekonomiska fördelar det kan innebära? I så fall kan man väl lösa det på egen hand? De flesta vuxna klarar ju av att försörja sig på egen hand nu för tiden, tack gode Gud och det finns ju billiga alternativ inom städbranchen med förnämliga RUT avdrag att utnyttja. Då slipper man ju allt jäkla gnäll och tjat därhemma och så slipper man framför allt att såra sin partner när man känner för att ta "ett litet snedsteg" mellan varven.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-14 23:57
Antal inlägg: 6334

Larv, det borde vara dödsstraff att säga "mums" i alla situationer. Finns inget ord jag hatar mer. Eller, det skulle nog vara "smaskens" isf.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-14 23:58
Antal inlägg: 4050

Du har rätt. Det är inte ens okej om mat :)

Måns_E2011-03-14 23:59
Antal inlägg: 12028

Numsans syn är helt rätt, varför skall folk inte få ha rätt att ha öppna förhållanden om de trivs med det?

/En till som retar sig på trångsynta människor

strom90302011-03-15 00:03

"Om folk tror att de vet "rätt och fel" i förhållanden kanske de först borde överväga om de verkligen är redo att uttala sig offentligt i ämnet."

På tal om trångsynthet...

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:06
Antal inlägg: 1188

"Om folk tror att de vet "rätt och fel" i förhållanden kanske de först borde överväga om de verkligen är redo att uttala sig offentligt i ämnet."

Nej, jag tycker inte det är rätt syn. Och det är inte rätt att diktera vem/vilka ska få yttra sig och på vilka sätt. Jag tycker det är minst lika trångsynt att råda dom med avvikande uppfattningar att knipa.

Måns_E2011-03-15 00:07

Jag tycker att det är ganska vidsynt att inte prata om "rätt" och "fel" när det kommer till vad andra kommer överens om (så länge det är lagligt)

Men visst

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:07

Hehhe, samma tanke. 2011-03-15 00:03

numsan2011-03-15 00:08
Antal inlägg: 6327

pichipichi och strom9030 - nu var det ju iofs så att jag bara använde EXAKT samma retorik som inlägget jag citerade. Men av någon anledning var mitt värre? Väldigt intressant. Jag använde just den retoriken för att påvisa hur löjligt argument det var i det föregående inlägget. Vari ligger skillnaden?

Och pichipichi, det är väl snarare så att jag säger att just mitt sätt att se på det INTE är det nödvändigtvis bästa. Det är ju precis det jag skriver. Att alla vill olika saker och bör få leva som de vill. Inte som någon annan tycker att de ska göra.

Du kanske borde läsa inlägget både en och två gånger till.

strom90302011-03-15 00:09

Jag tycker absolut att folk ska ha rätt att få forma sina relationer som de vill men ursprunget till hela diskussionen handlar om varför man är beredd att bryta upp en relation där det dessutom finns barn med i bilden, bara pga ett litet betydelselöst snedsteg. Utifrån det perspektivet så måste man väl ändå förstå att den ena parten i en sån relation känner sig väldigt sviken och tydligen inte kände till att otrohet ingick i konceptet?
Folk kan göra vad fasen dom vill för min del, men det förutsatt att båda är införstådda med vad som gäller.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:09

Men är det några här som har uttalat sig om "rätt och fel"? Är det verkligen det?
För jag uppfattar det mer som att folk talar om vad som _känns_ ok, eller inte ok för just dem. Eller?

Måns_E2011-03-15 00:12

Jo då, ni är ju ett gäng som förfasar er över andras syndiga leverne.

numsan2011-03-15 00:13

Det är många som uttalat sig om vad som skulle vara rätt och fel.

strom9030 - Det framgick verkligen inte då du skrev att du ansåg att om man inte kunde hålla sig till en partner så skulle man tänka över om man överhuvudtaget var redo för en relation. Det är väl otroligt många som väljer att inte hålla sig till bara en partner som har superbra relationer.

strom90302011-03-15 00:15

Måns_E, du verkar ha bilden helt klar för dig. Men kan inte du eller numsan kanske förklara för en stackars oförstående kvinna varför man har ett parförhållande? Jag är uppriktigt nyfiken på varför man väljer ett parförhållande om man ändå vill ha andra? Vad är själva tanken? Någon?

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:15

Måns_E 2011-03-15 00:12

"Jo då, ni är ju ett gäng som förfasar er över andras syndiga leverne."

OK. Och hurdan är din egen personliga uppfattning i frågan då?

malman2011-03-15 00:16
Antal inlägg: 1457

om otrohet är ett litet snedsteg vad är då ett stort snedsteg???? och om otrohet inte är en anledning att göra slut vad är då en bra anledning???
och att det är fel och själviskt att göra slut bara för att partnern varig otrogen vad är det då att göra slut för att man växt ifrån varandra (syftar på om man har barn) som TS tar upp

nulltj - Ej medlem längre2011-03-15 00:16
Antal inlägg: 14052

Varför skulle det öht vara ok att uttala sig om någon annans relation, så länge båda (eller alla, kanske jag borde skriva) i sagda relation är nöjda och glada?

Måns_E2011-03-15 00:18

Det kan väl finnas en miljon anledningar till att man vill ha ett förhållande med någon, det absolut vanligaste torde väl vara att man tycker om varandra?

Jag tycker att det verkar mer tragiskt om man sitter fast i en partelation enbart för att man har sex ihop.

Men folk är olika, jag har inga större problem med vad andra gör i sängkammaren med vem eller hur många de är.

numsan2011-03-15 00:21

strom9030 - den enda definitionen på en parrelation är väl att det är två personer som väljer att leva med varandra? Sen behöver det inte nödvändigtvis vara en monogam eller heteronormativ parrelation för den sakens skull. Att definiera en "parrelation" är ju att berätta hur den ska se ut, så det tänker jag inte göra eftersom jag tycker att det är upp till varje människa hur de väljer att leva sina egna liv. Däremot är min erfarenhet att man väljer att dela sitt liv med människor som man älskar eller tycker om. Därmed inte sagt att en enda mäniska kan tillfredställa alla ens behov och då finns det de som väljer andra lösningar än den som vi utifrån vårt till grunden kristna samhälle anser vara normativt.

strom90302011-03-15 00:22

nulltj...varför inte ta det ett steg längre? Varför är det ok att uttala sig?

Jag har inte för avsikt att sitta här och tala om vad som är rätt och fel och definitivt inte uttala mig om någon specifik persons relation. För min del känns det som om alla talat i generella termer? Jag trodde vi satt och delade åsikter på ett öppet forum där man kan ventilera intressanta hypotetiska ämnen, men visst, jag kan ha fel.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?