Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 742 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Huzan | 2011-03-16 10:20 | |
![]() | micro.. självklart ska du säga åt din son att inte kalla någon bög, eftersom det inte är ett skällsord!! likadant att han inte ska säga tjockis till nån som är tjock eller glasögonorm till nån som har glasögon. enkelt! | |
| micro113 | 2011-03-16 10:25 | |
![]() | Huzan Läs det jag skrev en gång till och återkom gärna sedan. Du svarar på en fråga som jag inte har ställt. | |
| Dyslekso | 2011-03-16 10:31 | |
![]() | apbur: skönt. :) Alltså jag är inte så förtjust i smått förnumstig välvilja i medierna, och undviker alla såna program. Det kanske finns en överrapportering om HBT som du verkar antyda, men det måste ju egentligen bero på vem man frågar. Är inte heller av uppfattningen att Svenssons fredagsmys är att banka bög, men det är ju extremfall. Finns ju subtilare saker, som tur är. Är du av uppfattningen att det _ska_ vara lite svårt att komma ut som bög? Jag tror nog det kan bli lättare än vad det är för många idag, och har svårt att se varför det inte skulle få bli så. Då får man nog anlägga andra, mer övergripande och mer svårargumenterade perspektiv än det individuella. (Religiösa, sociologiska (faran med feminisering av samhället)). | |
| I gott bevar | 2011-03-16 10:46 | |
![]() | Tycker att det är självklart att homosexuella ska få skaffa barn och vara accepterade i samhället. Vem har rätt att säga att homosexuella inte skulle vara lika bra föräldrar? Det ligger mycket jobb och känslor bakom ett beslut att skaffa barn när man är av samma kön. | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-03-16 10:49 | |
![]() | I skolan försöker man uppfostra barnen till tolerans, acceptans och att uppträda juste, ändå väljer många att förtrycka andra p g a läggning, kön, utseende, etnicitet mm. Att t o m vuxna kan använda cp i kränkande syfte är enligt mig oerhört. Jag anser inte att hbt-människor är den mest utsatta gruppen i Sverige. | |
| le-lou | 2011-03-16 11:02 | |
![]() | inte i sverige nej, men i stora delar av världen är hbt folk fortfarande jagat villebråd. Att Japan fram till 2001 klassade homosexualitet som en sinnesjukdom säger väl allt. Allt är religionens fel. | |
| Emellertid | 2011-03-16 11:09 | |
![]() | Jag för min del tycker inte att sexualiteten är något som man med nödvändighet behöver diskutera i det offentliga rummet... var och en får väl göra som den vill. I många sammanhang (alla utom i sovrummet?) är väl sexualiteten inte den mest framträdande delen av en person? Eller? | |
| Optimisten | 2011-03-16 11:10 | |
![]() | Är lite inne på sockervadds linje, bög eller bögjävel som kastas som glåpord är inte acceptabelt. Men vi skall också komma ihåg att andra "populära" ord som frekvent används är slyna, bitch, hora, fitta, kukjävel, cp, mongo....... man skall nog inte läsa in för mycket i vad en osnuten skit som kallar andra för bögjävlar säger. Lillen/lillan tror att han/hon är tuff. Inget av orden är acceptala men används ideligen. Ta en busstur så har du hör minst två tredjedelar. Jag tror faktiskt att en hel del homosexuella har problem med omgivningen, men det finns massor som inte har det. Problemet är inte "bara" ett bögproblem, det är människovärdet som generellt måste höjas. ÖVERALLT! Man skall inte bli avrättad för att man är homosexuell men man skall heller inte bli omskuren, avrättad för att bara ha tittat på en man o.sv ALLAS likavärde tar udden av det mesta. | |
| Optimisten | 2011-03-16 11:20 | |
![]() | Nej religionen är inte boven i dramat, det är nog ytterst få små nassar som är religösa. De vill ha makt och det får man genom att trycka ner andra. Kan man sen hitta ngn passande textrad i bibeln eller koranen eller vilket du vill kan man använda det till att berättiga sitt handlande. Uttryckt ur sitt sammanhang kan vilken mening som helst tolkas och användas i ditt syfte. Helt rätt Emellertid, jag har ofta undrat om kommentaren, men du tänk på vad de gör.... Jag vill inte tänka på vad de homosexuella gör i sängakmmaren, MEN jag vill heller inte tänka på vad de heterosexuella gör i sängkammaren. Privat. | |
| micro113 | 2011-03-16 11:31 | |
![]() | Homosexualitet handlar inte om vad folk gör i sängkammaren lika lite som heterosexualitet handlar om vad folk gör i sängkammaren. Man kan ha vilken som helst av de tre läggningarna hetero, homo eller bi och aldrig någonsin ha sex, eller träffa någon som man vill ha sex med faktiskt. Den sexuella läggningen är helt enkelt stor del av hela den personliga identiteten, där vem man blir kär i och vem man dras till sexuellt är en del av detta. | |
| le-lou | 2011-03-16 11:44 | |
![]() | Klart det är religionen som är boven. Religionerna dikterar (och har alltid gjort) upp regler som människor ska leva efter och det omfattar även våra sexuella liv. Det finns inget samhälle som inte är format efter religion, religionens påverkan är långt större än vad man tror, tom vi (jag) som inte är troende är påverkad och bär med mig värderingar som kommer indirekt därifrån. Det är jag helt övertygad om. | |
| Emellertid | 2011-03-16 11:57 | |
![]() | "Den sexuella läggningen är helt enkelt stor del av hela den personliga identiteten," Jo, men det är väl inte HELA identiteten? Och det är väl inte en del av identiteten som är helt relevant i ALLA sammanhang? | |
| micro113 | 2011-03-16 12:02 | |
![]() | Emellertid Jag vet inte - vet du? Jag kan inte tänka mig en enda situation där jag inte är heterosexuell. Precis som jag alltid är kvinna. Det är mer inlemmat i min identitet än en yrkestitel, att fru eller till och med att vara mamma - eftersom det är föränderliga faktorer. Sin läggning och sitt kön är man ju dock - alltid. Kan du särskilja det från din identitet? Någonstans? | |
| Optimisten | 2011-03-16 12:07 | |
![]() | Min religion tillåter inte särbehandling av homosexuella, eller någon annan människa. Det är tolkningen och makten som styr. Religion är ett väldigt bra sätt att tolka och använda sin makt med. Ryck loss meningen ur sammanhanget och vips har du något som du kan maskerat säga att detta är religon och kan använda att uttrycka din makt med. Det är inte religionen i sig som är boven utan de som gömmer sig bakom den med sina makttolkningar. | |
| Huzan | 2011-03-16 12:09 | |
![]() | micro, jag svarade inte på en fråga. jag skrev bara vad jag tyckte... sen att den sexuella läggningen är en stor del av en identitet tycker jag är helt fel. jag är ju likadan även om jag är homo el hetero.. eller? | |
| Emellertid | 2011-03-16 12:14 | |
![]() | Är vi inte först och främst människor? När man går och röstar är man väl till exempel medborgare, när man skriver en tentamen är man en student, när man tankar sin bil är man en bilist och när man går till tandläkaren är man en patient. Visst, i alla dessa situationer är man också man/kvinna och har en viss längd, hudfärg, sexuell läggning och klädstil, men det är ju inte helt relevant i dessa sammanhang. Eller? Själva poängen är väl att alla i sin vardag ska bemöta andra förutsättningslöst, och då kan man ju inte bemöta till exempel väldigt långa bensinkunder på ett visst sätt och korta på ett annat? Eller är det rimligt att i alla sammanhang försöka luska ut vad varje individ har för kön/läggning etc. och sedan ta hänsyn till det i den dagliga interaktionen? | |
| Huzan | 2011-03-16 12:18 | |
![]() | emellertid.. tummen upp!! | |
| Optimisten | 2011-03-16 12:34 | |
![]() | Emellertid, nu får du vä ändå ge dig. Skulle verkligen långa bensinkunder ha likavärde som taxbenta jag????? Hua | |
| Optimisten | 2011-03-16 12:34 | |
![]() | Definitivt tummen upp för ditt inlägg. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-16 12:45 | |
![]() | Att det har varit mycket i media länge betyder inte att det är nog av den anledningen att det kommer nya unga tittare och läsare. Min kemilärare sa till oss i första ring att hon var trött på att förklara ett visst moment, hon tyckte att vi borde ha förstått det eftersom hon dragit förklaringen varje år de senaste 25 åren ;) Att ni aldrig lär er. | |