Spelrum
Giraffen37
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Neaa22011-04-17 22:36
Antal inlägg: 162

Jag är kort och jag skulle aldrig någonsin klä mig i en långklänning!! Finns inget som känns så himla fel....jag känner mig som en liten ful påskkärring och annars känner jag mig faktiskt rätt nöjd med mig själv... Det betyder för den sakens skulle inte att jag klär mig i JEANS som en del föreslår som att det vore det enda alternativet utan jag klär självklart upp mig! De bröllop jag varit på har det inte varit någon dresscode på och jag har aldrig känt mig obekväm, skulle jag bli tvungen att bära långklänning så skulle det vara totalt helt uteslutet att gå...skulle känna mig lika obekväm som om jag kom naken!! :)

Neaa22011-04-17 22:37
Antal inlägg: 162

Och jag respekterar äktenskapet och har varit på vackra bröllop där alla varit fint klädda utan dresscode!! :)

född1996 - Ej medlem längre2011-04-17 22:38
Antal inlägg: 101

Vad gäller röd klänning på ett bröllop hörde jag under det kungliga bröllopet i somras att det inte stämmer att man haft ihop det med brudgummen!

markoolio5 - Ej medlem längre2011-04-17 23:24
Antal inlägg: 1825

Jag föreslår gummistövlar och solglasögon, och då menar jag ENBART gummistövlar och solglasögon!

vik2011-04-17 23:48
Antal inlägg: 10

TS!
Du undrade vart man köpa klänningar...
I alla fall, mitt tips är bonprix.se
De har massor av klänningar i alla möjliga storlekar, så att t.o.m. jag hittar några i min storlek. Dessutom är de så billiga att man köpa flera, och det är ju aldrig fel..
Ha det så trevligt på bröllopet!

Alvwera2011-04-19 00:50
Antal inlägg: 30

Tack Bitte, Vik och ni andra som vill hjälpa till.
Såklart får Slånbär ha egen åsikt om detta, så länge du kan hantera kritik.

Jag behandlar vänner som jag vill bli bemött. Jag respekterar brudparets önskemål om klädsel men samtidigt kan vi ta önskemålet med en nypa salt för paret skulle inte bli arga om min kille kom i en blå kostym och jag i en svartvit kortklänning. Att de manliga gästerna ska ha mörk kostym är ju ingen konstigt önskemål - Äger man en kostym så är dem väl oftast mörk? Eller :-)

(Barnfritt bröllop är i så fall mer udda önskemål- då hade nog jag tackat nej)

Jag kan använda någon klänning jag äger nu men jag skulle känna mig obekväm att gå till ett bröllop klädd så för det flesta klänningar jag har är antingen vit, svart eller röd och korta. Jag accepterar om någon annan tjej vill gå i Den lilla svarta till ett bröllop men jag vill hittar något mer passande, dvs åtminstone till knäna.

Nelly och Åhlens har några fina klänningar. Jag önskar fler tips på butiker/märken så jag inte behöver googla eller besöka ”alla” klädbutiker i staden.

Jag tycker att giftermål är en speciell dag som ska firas. Även om dresscoden skulle varit valfri så tycker jag att det är sunt förnuft att man åtminstone ska ha klänning alt. blus och kjol men man ska ha på kläder som man känner sig bekväm i.

Jag kan ju låna klänning men jag vill helst köpa egen.

Tack! :-)

Aurora Aurum2011-04-20 19:26
Antal inlägg: 296

Anders o giraff - varje år är det några som smiter in på Nobelfesten, säkerheten är tydligen skitdålig, nej de sitter inte med vid middagen, de anländer till dansen efteråt, det är lättast att komma in då
och det har stått i de stora drakarna om dessa personer, som självklart inte uppträder med bild

Tess 082011-04-20 20:34
Antal inlägg: 18003

bubbleroom ? De borde väl ha klänningar?

socker_vadd - Ej medlem längre2011-04-20 20:43
Antal inlägg: 122

Det låter bra, Alvwera. Jag fattar inte hur viljan att hävda sin egen (brist på) personlighet och kärlek till slafsighet kan vara större än normalt vett och etikett.

Lilno2011-04-20 21:05
Antal inlägg: 101

Man klär sig efter tillställningens karaktär - så är det bara. Det handlar om respekt för andra människor och det gäller i alla sammanhang. Jag tycker inte att det är så mycket att orda om.

witchgame2011-04-23 20:30
Antal inlägg: 1826

Om man som kvinna inte vill ha långklänning på sig kan man även ha en stilig kostym , fina byxor och snygg kavaj och finblus/skjorta.

Araknoidea2011-04-23 21:22
Antal inlägg: 783

Jag ska på bröllop nu i maj, det är ingen dress code men jag känner ändå att det är trevligt med klänning. Det beror ju på vad det är för bröllop men oftast ska man väl försöka täcka knän och axlar och inte ha för uringat =)

Bobelix - Ej medlem längre2011-04-23 22:10
Antal inlägg: 79

Klädsel: "Sommarsnyggt"

Paret är 29 resp 25 år, tidpunkten är i början av juni, Norrland (finns risk att det ännu inte är riktigt sommarvarmt)

Någon som har något härligt tips som smälter in bra men som samtidigt inte är för strikt?

lewarcher2011-04-23 23:18
Antal inlägg: 2035

Frack.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?