Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Takira2011-05-25 18:38
Antal inlägg: 161

Read my scars :)

Näva har det coolaste ärret!

Jag har massor.
Många stygn i huvet efter att ha trillat av häst rakt ner i ett hinder (nej, jag hade inte hjälm).
Fler stygn i huvet efter en skidolycka då jag dundrade in i träd. Några vid örat från samma tidpunkt.
På axel, överarm, lår, överhand och vad från skidåkning. Offpiståkning bland träd är kul, oftast :)
Rev upp benet på ett korallrev.
Ett litet ärr på kinden från orientering.
Ärr på ett knä efter operation från idrottsskada.
På höften och arm efter att ha kraschat med en dressin.
Ett i armvecket från en taggtråd (löpning).
Ett stort ärr på innervaden från en operation då ett litet sår blivit infekterat. Kanske skulle gå till läkare i tid?

Att sporta är hälsosamt :)

anitsirk_2011-05-25 19:53
Antal inlägg: 15

vilken kul tråd! vilka äventyrare och olyckskorpar ni är!
har själv ärr precis överallt, så jag känner mej bland vänner.
finns inget jag inte kan riva mej på, skära mej med, snubbla över eller . knappt någon kroppsdel jag inte behövt operera, ingen idrott jag utövat utan skada, få semestrar som lämnat mej utan bestående men : )

hundbettsärr i mellan ögonbrynen, täljt mej i tummen, krossat den andra, djupa jack efter kockknivar i fingrarna, brännskador på handryggar och underarmar (ugnselement och varma plåtar), opererat hallux valgus, nageltrång, gigantiska ärr på ryggen efter 80-talsborttagna pyttesmå födelsemärken, söndertrasat knä med bla korsbandsoperation och mängder av titthåls-hål som följd, blindtarmsärr, cykelskadeärr på benen och halvt avsparkade och därefter fastsydda tår efter liknande olyckor, fått en timmerstock på foten med ärr på fotryggen som följd. och säkert några hundra småärr efter diverse andra klantigheter...

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-05-25 20:02
Antal inlägg: 31064

Fruktansvärt otäck tråd. Ro hit luktsaltet innan jag svimmar.

Kh-collies2011-05-25 20:18
Antal inlägg: 374

Flera ärr efter att ha kört armen genom en glasruta, ärr efter uppsprättad buk, riven av en katt och nu senast efter ett par fotoperationer.

mikenomad - Ej medlem längre2011-07-17 23:07
Antal inlägg: 1428

Fick inget ärr, men jag trampade på en legobit en gång -och det gjorde väldigt ont.

Fispropp - Ej medlem längre2011-07-17 23:11
Antal inlägg: 328

Har en del ärr på kroppen men det mest märkliga är det diagonala ärr jag har till höger på bröstet, ca 1 dm lång och 5 mm bred.

Jag sköt med luftgevär på tomburkar när jag var ca 13-14 år och när jag skulle ladda geväret så slant jag och skar mig på en vass kant på geväret.

Alltid lika skumt att säga till folk att jag har skurit mig på ett luftgevär.

Tjattefackap2011-07-17 23:22
Antal inlägg: 832

Mitt första och "bästa" ärr är ett i pannan som jag fick runt tre års ålder efter att ha försökt nicka soffbordet påväg ner från ett misslyckat soffhopp.

Morsan påstår än idag att jag skrek men det har jag jävligt svårt att tänka mig...det var ju planerat.

shut_up2011-07-17 23:39
Antal inlägg: 134

Haha Metal_eliot ;))

Har ett litet ärr på nästippen av vattkoppor, ett på kinden av en varm tändare. Några på knäna efter cykelvurpor och hästhoppning, ett på pekfinger efter en potatisskalare :)

Har klarat mig rätt bra med andra ord :)

sus502011-07-18 03:35
Antal inlägg: 1564

Ett ärr vid vänster öga efter vattkoppor, ett ärr på vänster ringfinger, då jag brände mig på en lackstång på dagis för femtiofem år sedan (hette barnkrubba på den tiden) ett är på vänster fotknöl då jag fick in foten i ett cykelhjul (min moster skjutsade mig) ett ärr på halsen efter strumaop. ett ärr på foten då jag gick rakt in i ett armeringsjärn

ullis1164 - Ej medlem längre2011-07-18 05:30
Antal inlägg: 1019

Ett stort ärr över hö ögonbryn efter en bilolycka där vi blev påkörda rakt framifrån och jag slog pannan i instrumentpanelen. Har haft lugg sedan dess..... 2 ärr på vä handled (samma olycka), den är stelopererad. 2 ärr på magen efter op. Ett ärr på knät efter att jag cyklat omkull som barn.

Fazilja2011-07-18 06:42
Antal inlägg: 147

Ärr i ansiktet efter hundbett när jag var liten. Ärr på låret efter min katt som fick spelet en dag för ett par år sen. Är på armarna sen tonårsångesten. Ärr vid knät då jag satte mig ned i krossat glas när jag var liten unge. Ärr i tummen då jag öppnade en flaska som sprack i handen för 10 år sen.

vita_syrener - Ej medlem längre2011-07-18 07:58
Antal inlägg: 22144

Ärr efter stygn på höger pek och långfinger då jag försökte stoppa en centrifug(det sa bara tjoff tjoff). Ärr på höger tumme då jag fiskade upp deg från matberedaren(tyckte den blandade så dåligt) och glömde bort kniven i botten. På vänster lår finns ett långt ärr på femton centimeter efter taggtråd. Och ärr i underlivet eftersom dom fick klippa upp mig när jag födde min mellanpojk. Och på smalbenen efter alla år som hopp i land kalle.

<--------född klantig :)

Lottan_L2011-07-18 08:50
Antal inlägg: 180

Har ett tråkigt operationsärr på ovansidan av handleden som från början var 5 cm. Skulle göra ett enkelt ingrepp i handleden, men de klantade till det så 5 senor till fingrarna small istället.. Operation igen och då blev ärret 10 cm istället..!! Sen har jag ett par "snygga" gropar i smalbenen efter att ha varit ivägen för hästar som slagit efter en annan häst.
Även ett 2-3 cm långt ärr vid ena ankeln efter att ha skurit upp mig rejält på en blomspalje när jag var liten.

knasanka2011-07-18 11:43
Antal inlägg: 13

Ärr ovanför högra ögonbrynet som är format som Nike-loggan. Det fick jag när jag gick på dagis. Jag gjorde några skojiga rörelser framför spegeln och tyckte det var så kul ut så skulle försöka göra samma sak igen. Full av skratt halkar jag på mattan och dänger rakt ned i kranen på handfatet. Det gjorde inte ont och när jag gick därifrån drog jag handen över pannan och tänkte "Vad svettig jag är". När jag tar bort handen ser jag att det är blod över den, hela golvet, handfatet etc. så jag springer ut, skrattandes och ropar "Titta, jag blöder!". Sen bar det av till akuten.

2 ärr på inre blygdläppen efter att som 5-åring cyklat på en alldeles för stor motionscykel, halkat och dunsat rätt på stången. Det började spruta blod som tusan och jag springer till mamma och ropar "Mamma, mamma, jag har fått mens!"

Ärr ovanför vänster armveck efter att jag tog ut ett bakplåtsgaller och glömde att jag hade mer kropp än bara händer. ^^

Fram tills jag var typ 21 (jag är nu 23) hade jag ett stort hål rakt in i hälen (ca 2 cm djupt) efter att jag som 14-åring trampat in en stor rosentagg i hälen som satt där i två år innan jag drog ut den.

Sen har jag mer och mindre tydliga rivsårsärr i princip över hela kroppen efter att både jag och en hel hög med kaniner gått lös på den sen i 11-årsåldern (då jag fick min första kanin). ^^

Är förvånad över att jag har så pass få ärr med tanke på att jag klantat mig inom de flesta områden man kan tänka sig, inklusive cyklat och gått in i lyktstolpar, cyklat in i häckar, trampat in allt man kan tänka sig i fötterna, fått en kratta i huvudet, gått in i glasdörrar, ramlat i trappor etc etc.

knasanka2011-07-18 11:47
Antal inlägg: 13

Har även ett ärr på låret efter att jag som typ 9-åring slet loss en leverfläck. Det blödde som tusan från och till i en vecka och inte vart det snyggt. ^^ Plus att typ två "småbitar" av leverfläcken blev kvar. XD

Dr Juan2011-07-18 12:57
Antal inlägg: 273

många verkar ha varit med om saker man minns väldigt väl av sina ärr... jag har ett stort ärr på vänstra armen, efter att ha bakat en sockerkaka blev jag less och lade ner armen för att vila på plåten :P
dock hade jag gärna hittat på någon cool historia som att jag överlevt ett rån eller dylikt

In absurdum - Ej medlem längre2011-07-18 13:04
Antal inlägg: 48

Eftersom jag river på allt som buktar ut minsta lilla, har jag 300000 småärr lite här och där. Ärr på rumpan efter att som liten råkat sätta mig på ett bastuaggregat. Ärr i själen eftersom jag har lite otur när jag försöker tänka konsekvensorienterat.

reallynx2011-07-18 14:29
Antal inlägg: 534

Ärr på pekfingerknogen efter att blivit överfallen av en bandsåg på jobbet eller om jag slant jag vet inte riktigt och ärr i ögonbrynet av att en tryckluftskoppling gått sönder och bestämt sig för att skada mej.

Gautama2011-07-18 14:31
Antal inlägg: 6854

Har skaffat mig ett nytt sen jag skrev sist. På lillfingret efter att jag skar mig på ett glas i diskbaljan.

nickez2011-07-18 14:48
Antal inlägg: 316

Ärr på ögonbrynet, hade några hängslen när man var liten, morsan tappa taget eller missade o sätta fast dem i byxorna på något sätt så smärtade den till ordentligt just över ögat!

Ärr på handen av nån kniv jag lekte med...

Ärr på ryggen efter två leverfläcker, två stora runda ärr som ser ut som skotthål, lite små roligt att busa med på fyllan:)

Ärr på benen, diverse innebandy/fotbollsskador.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?