Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-06-30 23:10 | |
![]() | Lsd e trippy | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-01 10:14 | |
![]() | tvålis ,det finns massor med människor som inte kan ta annsvar både unga och vuxna,och där har vi andra ett ansvar samhällsansvar,att det är olika åldrar på lite av varje har ingen betydelse,alkohol är ett skit och nästan alla har en alkohlist i sin närhet som det inte fungerar så specielt bra för,och det finns redan aldeles för många unga som dricker den vanligaste dödsorsaken är brusten bukspottskörtel,hos dom som dricker för mycket,i frankrike där alkoholproblemen är jättestora där är spriten fri och det fungerar inte alls,detta är inget vi behöver ha mer av här | |
| slånbär | 2011-07-01 11:09 | |
![]() | Men att vi har 20 års åldersgräns på bolaget när man är myndig vid arton har ju inte någonting att göra med att det finns alkisar i allas närhet. Det är ju inte alkoholens skadlighet som är frågan här utan rimligheten i att det är olika åldrar där man får vänta två år innan man kan köpa vin till maten man äter hemma men får dricka det på resturangen. Men man får vara med och bestämma vilka som ska styra i landet........ | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2011-07-01 11:10 | |
![]() | I princip är det är inte bra att myndiga personer har restriktioner på grund av sin ålder. Men kanske finns det ändå anledning att göra undantag från den myndiges oinskränkta rättigheter såsom myndig individ. Så vitt jag känner till finns det tre sådana: Inköp av alkohol, en del trafikrelaterade restriktioner (du får inte ta körkort för långtradare, vara sjökapten eller trafikflygspilot etc) och du får inte heller trots att du är myndig adoptera vare sig barn eller vuxna. Åt andra hållet har vi ju straffmyndighetsåldern där man förväntas ta agera myndigt trots att man inte är det. Rätt eller fel, jag är lite kluven... Kanske man borde införa någon slags trappa Straffmyndig (14 år) - Halvmyndig (18 år) och Helmyndig (25 år). Nja, helt lätt är det inte. | |
| Daggdroppe | 2011-07-02 18:17 | |
![]() | Om man fick gå till systemet när man vart 18 skulle det vara dubbelt så mycket utköp till minderåriga. Kolla bara på tobaken. | |
| Jorick | 2011-07-02 19:21 | |
![]() | Man kan bli full på lagligt sätt även när man är 18 år, testa att dricka 20 st trekommafemmor så får ni se :) | |
| Flygödla - Ej medlem längre | 2011-07-02 19:51 | |
![]() | Ja, det är ju där det inte riktigt går ihop. Men lite har det väl att göra med, läste jag nånstans, att 20-åringar (förmodligen) umgås och köper ut till 18-åriga polare. Var det 18-årsgräns skulle 16-åringar få tag i mer. Nu har har iofs 16-åringar några problem med att få tag i sprit idag heller. Förstås. Men det låtsas man nog inte om. På fejan har de haft en "undersökning" (ja, en sån där fjantfrågetråd :P) där man kan svara på om man tycker att åldersgränsen ska sänkas. Förvånansvärt många - runt 16-22 år gamla - svarar nej där. | |
| Yamma | 2011-07-02 20:26 | |
![]() | Jag tycker att vi kan höja rösträttsåldern till 20. | |
| mrperfect | 2011-07-02 21:57 | |
![]() | jag tror inte att det är en slump att det är olika åldersgränser för olika saker | |