Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Triss - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:51 | |
![]() | TS, när du själv får barn och inser vitsen med det, kommer de att linda dig kring sina lillfingrar. Lycka till! | |
| Stenknäck | 2011-07-01 20:16 | |
![]() | Suck säger jag bara. Visst gör många föräldrar fel men ditt inlägg gör mig bara trött. Du verkar vara en riktig besserwisser tyvärr. En del saker håller jag med om men det mesta är lite sjukt tycker. Vet ju inte men antar att du själv inga barn har men dra då lärdom av allt du sett idag så blir du kanske en bra förälder när det är dags för dig att hoppa ur sparkbyxorna. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:17 | |
![]() | Har inte orkat läsa hela tråden. Innan jag fick barn trodde jag det skulle vara som att uppfostra en hund ungefär - man är konsekvent och lär den hur det ska vara så gör den så sedan.... Hmm. Så enkelt är det faktiskt inte med barn... de ifrågasätter ens auktoritet, prövar var gränserna går och har egna ideer som måste prövas.. Ibland får man till det och är både pedagogisk och konsekvent, ibland klarar man inte alla turer... Man får se till helheten. Såklart att man inte slår barnen, det är väl en annan sak, men ibland är man ingen exemplarisk förälder, allt annat vore omänskligt. | |
| Flygödla - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:45 | |
![]() | ''iaf alla män jag känner har ett starkt behov av att reproducera sig och kan inte hjälpa det'' Det har inte riiiktigt med reproduktion att göra :D | |
| AnSoJo | 2011-07-01 21:03 | |
![]() | Flyödla: Öh, jo det har det. | |
| slånbär | 2011-07-01 21:20 | |
![]() | Gautama-håller med dig fullständigt. jag hade blivit skitförbannad om någon hade gjort mot mig som ttiittii beskrev. Gör man ingenting när ungarna bråkar så är det fel och gör man det så är det fel- jag uppfostrar mina ungar själv och vet precis vad som har lett till ett ev utbrott och hur jag ska gå vidare sedan. Ingen annan ska komma och tala om för mig att jag är elak och inte borde få behålla min unge. Hade nog blivit intressant iof för jag kan ju garantera att ilskan gentemot ungen snabbt hade vänts mot kärringen ifråga. triss och stenknäck-kan lugna er med att TS definitivt inte har några barn och med hans kvinnosyn så är det inte någon större risk för att han på något sätt skulle kunna bli involverad i ett ev misstags uppväxt. Någon föreslog sterilisering och det verkar som ett utmärkt förslag då vissa genbanker helt enkelt bör begränsas. | |
| Minta | 2011-07-01 21:40 | |
![]() | Du kanske inte tyckte din pappa var så cool i alla fall. Annars hade du nog velat göra som din far och skaffa barn att vara lagom sval mot. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-01 21:42 | |
![]() | trollar han? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-01 21:53 | |
![]() | ja det är klar du blivit slånbär för du gillar inget jag skriver,förstår inte hur du kan tycka att det är ok att skrika till sina barn?man får skörda det man sår,jag tycker du börjar gå lite för långt i ditt sätt att ogilla det jag skriver,om du hadde varit med så kanske du gjort som den andra kvinnan som var med ,hon började gråtak,barnet var förmodligen redan skadad i huvudet med en sådan mamma | |
| slånbär | 2011-07-01 22:15 | |
![]() | Ok-nu var det så att Gautama faktiskt skrev först angående ditt beteende som du beskrev men det kanske stör dig liite mer när jag skriver och det bjuder jag på. Och nej-det finns inte mycket som jag tycker att du gör som verkar vettigt men för min del får du göra precis som du vill och tycka precis vad du vill om det. Detta är ett forum och sticker man in näsan här och skriver en massa saker, smarta och mindre smarta så kommer man få både ris och ros vare sig man gillar det eller inte. Gällande situationen du beskrev så kan du verkligen inte avgöra om en annan förälder gör rätt eller fel för du har ingen som helst aning om vad som ledde fram till händelsen ifråga. Den som gjorde största felet här var du som la dig i något som du inte hade med att göra. Så länge det inte är en uppenbar misshandel så har du ingenting med det att göra. Man kan inte alltid plocka fram sina egna moralkoder och försöka pracka dom på andra.Jag hade garanterat inte börjat gråta däremot hade risken varit överhängande att du hade gjort det när jag var färdig med dig. | |
| Gautama | 2011-07-01 22:18 | |
![]() | Men tittti du kan ju inte veta vad som har hänt som gör mamman arg. Du har ju inte hela bilden utan en liten, liten del av en händelse. På den händelsen så tar du dig friheten att döma ut mamman som en fullgod förälder?!! Det är sannslöst fräckt! Mamman hade kanske en dålig dag, barnet kanske är sjukt jobbigt osv, du vet inte ett smack om okända människors liv. Du har inte ensamrätt på uppfostran! | |
| Tynian | 2011-07-01 22:19 | |
![]() | Jag blir nyfiken av Ts resonemang så om vi då ser mig som exempel, Jag arbetar på en förskola med ca 90-100 barn, på min avdelning är det 3 personal samt 22 barn på 5 år. Jag har alltså en arbetsplats där jag konstant får tillrättavisa om jag så vill samt jag arbetar så intimt med kollegor om barnens välmående att jag om jag så vill kan påverka den dagliga verksamheten. Men det finns ändå inget jag hellre skulle vilja än att inom ett par år skaffa barn med min sambo. Hur är jag då funtad då jag har möjligheten att uppfylla de sjuka drifter eller psykotiska tvångstankar du beskrev på arbetsplatsen och alltså inte BEHÖVER föröka mig för att få utlopp för det du beskrev? | |
| Hampzuz | 2011-07-01 22:25 | |
![]() | Sätter man aldrig barnen på plats och har krav på dom så slutar det med att de beter sig som idioter när de blir äldre istället.... Är glad att mina föräldrar har varit hyfsat stränga mot mig när det gäller många saker. | |
| ANDERStG | 2011-07-01 22:59 | |
![]() | Jag läste bara första inlägget. (Ja, jag skummade det och interpolerade med min erfarenhet av YJ.) Men genernas fortbestånd måste väl ha något med saken att göra? Om inte framgångsrika egenföretagare fortplantar sig så ligger ju fältet öppet för kollektivtrafikanvändare, cyklister och annat avskum att befolka världen. Dessutom, när man står där på toppen av sitt imperium, med minst tre lastbilar rullande varje givet klockslag, börjar man inte tänka på hur man "lever vidare"? | |
| Klappa dvärg - Ej medlem längre | 2011-07-02 00:33 | |
![]() | www.imdb.com/title/tt0387 808/ | |
| Liltif_Nomad | 2011-07-02 01:44 | |
![]() | Bor i ett hus där det finns en ensamstående pappa med en liten flicka. Det förekommer en del bråk som klart är tråkigt, men vem vet vad de har för bakgrund. Som ensamstående kanske man inte alltid räcker till till 100 % eller orkar, man kanske reagerar fel ibland. Men häromdan när de skulle till dagis så gick de som vanligt hand i hand nerför trappan och jag råkade höra genom min dörr vad de sa. Flickan säger: Pappa vet du? Jag älskar dig. Pappan säger: Jag älskar dig med. Och det låter verkligen äkta och innerligt. Det är sällan svart och vitt. Många föräldrar tror jag gör sitt bästa men de kanske brusar upp ibland för att de inte alltid orkar. Tror många förädrar är pressade från alla håll. Sedan tycker jag att beter sig vuxna för jävligt mot sina barn där alla kan se dem, så får de ta att man kanske reagerar. Såg en stressad mamma som mer eller mindre slet sin unge ombord på bussen för att ungen tjatat och hon tappat fattningen och blivit hårdhänt. Det såg ut som det gjorde ont på ungen att bli dragen sådär så jag kollade på henne och sa att det DÄR var väl helt onödigt. Hon blev helt tyst och de satte sig i bussen och ungen tystnade av rena chocken av att mamman fick sig en tillsägelse. Jag hoppas det gick bra sen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-02 10:32 | |
![]() | mamman har inte rätt att göra som hon gjorde,ungen var liten alla har dömt ut henne om dom varit med,Hon sa inte MEN SLUTA NU,hon sa dom fulaste ord man kan tänka sig allt stannade lixom upp tiden fastnade ett tag,en liten unge får inte behandlas hur som helst,kärlek regler och gräns såttning är grunden i barnuppfostran många talar om regler och gränser men skriver inte att kärleken är allra viktigaste .ett barn som inte får kärlek har ingen förmga att att ge kärlek och kan inte känna empati med andra,att bara tala om regler och ramar,det tycker jag är fel,men nu håller jag på att sabba yj tråd sorry för det | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-02 10:47 | |
![]() | men Yj någon gång kanske du glömmer kondomen och en kvinna blir gravid eller kanske du blir så kär så att ni glömmer allt, och hon blir gravid,hur gör du då?efter 9 månader är det lilla barnet här,lilla söta mini YJ du kommer förmodligen skämma bort den lille han kommer få en silver Cross för minst 22000 blöjor med guldkant,du kommer förmodligen jobba skiten ur dig för att han ska fÅ sina NIke skor i storlek 16,ponera att det blir en mini YJ hur blir det då?dagiset på söder kanske är det enda dagiset som har platts för miniYJ vad gör du då ? blir conteindykare eller?letar pantburkar?förr eller senare hamnar du där.när alla vännerna fått barn och familj , och det bara är du kvar som är utanför då kommer du förmodligen springa ut på raggen för att skapa mini YJ och tävla i vems unge som väger mest,sitta på öppna förskolan och diskutera hurvida bilbarnstolen passar i BMVn,snart är du där YJ snart det blir bara du kvar, ensam ungkar, och alla pratar var för skaffar inte YJ barn är han månne homosexuell ?eller han kanske har någon sjukdom som gör att han inte kan få barn,en dag så kommer du att märka att det gått för ålngt och det är när dina kompisar börjar tala om att ensama karar kan adoptera om dom inte fylt 50 | |
| bajen01 | 2011-07-02 10:49 | |
![]() | Man kan ju aldrig vet hela historien och inte dra för stora slutsatser av bara en händelse | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-02 11:59 | |
![]() | Håller med dig YJ Jag brukar säga till sånadär föräldrar och givetvis blir de arga, men mer arga på mig än på sina barn. Jag tänker att det kanske räddar någon. | |