Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade11
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pottränad - Ej medlem längre2011-07-05 22:48
Antal inlägg: 4315

Kverulanten :)
Inte döma hunden efter ett hår... :)

mrperfect2011-07-05 23:29
Antal inlägg: 11437

Citat från ovan:

"...Flera gånger har man stött på att någon under en match börjar beskriva hur de samtidigt sitter och leker med sitt kön..."

vaffan är detta, sådana personer skall åka ut ur Betapet och landa nånstans där inte en pepparn växer :(

StellaInkeri - Ej medlem längre2011-07-06 00:02
Antal inlägg: 92

Svar till 1get som skrev:

"De flesta av er här verkar ju ha en djupt deprimerande verklighetsskildring. Man skall inte behöva ta bort sin profilbild för att sippa undan sexuella trakasserier från både folk i ens egen ålder och de som är så sjukt mycket äldre.
Flera gånger har man stött på att någon under en match börjar beskriva hur de samtidigt sitter och leker med sitt kön, och det är inte okej, även om jag så skulle stå i bastkjol och dansa hula-hula på min profilbild. Det är ni som gör att kvinnor befinner sig i en så utsatt position i dagens samhälle, genom era föreläsningar om hur de som klär sig eller ser ut på ett speciellt sätt får skylla sig själva. Bara för att ni inte ser tillräckligt bra ut för att visa upp er, betyder inte det att de som vågar stå upp för sig själva skall behöva ta sådan skit. Skärpning."

Om du från början hade varit tydligare med att det handlade om sexuella trakasserier och inte oskyldigt raggande, hade du garanterat fått helt andra råd. Så skärp dig själv du!

Ahnad - Ej medlem längre2011-07-06 00:14
Antal inlägg: 411

Tycker också att det är en väldigt viktig åtskillnad som TS måste göra: har det handlat om "en liten stilla flirt" är det väl inget att tjafsa om. Har det handlat om sexuella trakasserier däremot bör du ju självfallet anmäla personen, omgående, till en spelvärd. Att sexuellt trakassera någon är ett brott för vilket man kan dömas och det kan aldrig vara meningen att Betapet som sajt ska skydda brottslingar. Kanske har du inte skärmdumpat trakasserierna men tänk på att göra det om det inträffar fler ggr. Bör f.ö. alla tänka på.

1get - Ej medlem längre2011-07-06 00:14
Antal inlägg: 54

Från början handlade det inte helt om det.
Det var övriga kommentarer där folk påstår sig att det är personens fel då den har en bild som av andra anses för utmanande. Samma som ifall man är klädd på ett visst sätt.

Det oskyldiga raggandet ställde jag bara en allmän fråga om då jag var nyfiken på hur andra ser på det.
Skärp dig själv flicka lilla.

Dumle862011-07-06 00:21
Antal inlägg: 351

Håller med dig 1get.
Man kan aldrig försöka få det till att det är kvinnans val av profilbild som ligger bakom andra människors kommentarer.

crooked rain - Ej medlem längre2011-07-06 00:22
Antal inlägg: 6334

Gud. Nu chillar vi lite tycker jag. Tror alla håller med varandra egentligen. Raggande = oskyldigt, sexuellt ofredande = dåligt.

Det var ingen som sa att tjejers profilbilder gav gubbar rätten att runkchatta, däremot sa Sylvia att många vill bli raggade på/få komplimanger för sitt utseende och därför lägger upp en bild på sig själva, och det stämmer ju säkert. Hon menade ju knappast att det skulle rättfärdiga sån där skit som du SEN skrev att du upplevt, 1get. Och sen ska vi inte hålla på och "flicka lilla" varandra, finns tillräckligt med gubbar som gör det.

pewpews2011-07-06 00:27
Antal inlägg: 15

TS. Du byter från ragga till sexuella trakasserier. Det är ingen här som av vad jag kunnat läsa påstått att det är ok. Ragga är inte sexuella trakasserier.

Ingen har heller sagt skyll dig själv. Det enda som är sagt är att om man visar upp sig så kommer folk titta, och det får man väl räkna med. Ragga har man rätt till så länge man accepterar ett nej.

Ragga var det du frågade om och inget annat

Ahnad - Ej medlem längre2011-07-06 00:31
Antal inlägg: 411

Och ja, igen: vilken bild man har på sig själv ska inte få påverka hur man bemöts. Nu säger den praktiskt sinnade: "få och få....det kommer att påverka". Ja, idag. Men det samhället ska vi försöka arbeta oss bort från.

Jag tog inte upp det här i mitt tidigare inlägg eftersom det är en helt annan debatt (starta den gärna, någon) och en omfattande dito också. Inte desto mindre är den viktig.

E_Cantona2011-07-06 00:53
Antal inlägg: 1765

De gånger jag skrivit nån komplimang(i PM, under spelens gång har man ju fasen icke tid...) har jag i de flesta fall fått positiv respons:)
Bara för att man ger komplimang så behöver det ju inte jämställas med raggning eller?

Äsch, mer komplimanger till varann men sexuella trakasserier går bort, skicka till nån värd omedelbums:)

greatdane2011-07-06 01:02
Antal inlägg: 174

Det går väl inte att tänka att man kan ha på sig vad som helst/göra vad som helst utan att någon ska reagera? Det handlar om överlevnadsinstinkt och smart, strategiskt tänkande. Darwins modell, liksom.

Man genar inte mitt i natten genom det värsta kvarteret i staden, lika lite som man har högklackat när man spelar fotboll. Visst; man ska kunna få ha på sig vad man vill när man spelar fotboll, men hur praktiskt är det?

Hur skulle det vara om vi började ta konsekvenser av vårt handlande och slutade att inta offerrollen? Personligen skulle jag aldrig för mitt liv tänka mig att jag först lägger ut en profilbild på där jag ser lite "läcker" ut och sedan bli förvånad över att folk ger mig komplimnager eller till och med sexförslag. Jag tror ordet jag letar efter är "street smart".

Visst är de äckliga, som ger förslagen, men man kanske istället kan tänka: vad hade JAG kunnat göra för att FÖREBYGGA det? Eller så hade man helt sonika bara kunnat placera spelfönstret så att man inte ser chatten och därmed vad den andre skriver. Eller bara ignorera texten. Ja, det finns många alternativ till att undvika att bli irriterad över komplimanger.

Jag tänker så här; dagens I-landsproblem. Det sitter barn med flugor runt ögonen och magar som bowlingklot och svettas och svälter i andra länder - här sitter någon framför sin dator och äter en ostmacka och spelar alfapet och förfasas över att någon ger dem en komplimang. Wake up!

le-lou2011-07-06 08:00
Antal inlägg: 17500

haha, word waterski. Har för övrigt aldrig varit med om att nån skrivit såna saker till mig som ts beskriver nu flirtande/raggningoch är def inte samma sak som sexuella trakasserier. Kanske har det med att jag inte visar tuttarna , jag vet inte.
En kompis till mig har alltid jämt jämt klagat på att killar snackar med hennes byst istället för ansikte - kan det bero på att hon har size dubbel d typ och världens urringningar? Är det konstigt att killars blick (och min med för den delen, man är bara människa) åker ner dit stup i kvarten? Och vad är problemet med det? Hon har ju urringningen för att hon vill visa upp dem, men sen klagar hon på att folk glor. No shit Sherlock.

pewpews2011-07-06 08:17

le-lou och waterski. Precis så.

hectorsektor2011-07-06 08:53
Antal inlägg: 7

Jag fattar inte att ni inte förstår sarkasm. Det handlar om samhällets syn på att det är offrets fel. Vilket är en äcklig syn som genomsyrar även rättsväsendet. Kolla in Flickan och skulden, en bra bok som belyser just detta. ttittii, jag menar att det är tvärtom. Offret ska aldrig skuldbeläggas av den anledningen.

promenad - Ej medlem längre2011-07-06 09:04
Antal inlägg: 3995

jo men hallå? komplimang att någon sitter o tajar?
Man måste väl få ha lite integritet även om man vill ha en fin bild på sig själv.

le-lou2011-07-06 09:10

Det är ok att klä sig så tuttarna trillar ut men man får inte titta för då är det sexuella trakasserier? Varför skulle det inte finnas passiva betenden som också skulle kunna klassas som sexuella trakasserier i så fall då? Tex att klä sig alltför utmanande skulle kunna vara ett sådant beteende? Ha en bild där man ser flirtig eller bara allmänt kåt ut? Nej ingen har sagt att du inte FÅR ha det, men man som man kallar får man också svar. Är man en snygg tjej och vill slippa bli flirtad på så kan man ju skippa bilden alternativt hålla sig inomhus och lipa över hur snygg man blev, och vilken börda det är att killar flirtar...

hector : Tråden handlar om att FLIRTA och inte om att bli våldtagen eller sexuellt trakasserad. Skärp dig och ha lite perspektiv nu. Brott är aldrig ok oavsett.

le-lou2011-07-06 09:16

här är en tes :
Sexualitet är en av mannens största svagheter (i generella termer).. ramaskri (jag fäller dövörat till).

Sanningen är att detta är något som kvinnor vet och många utnyttjar. Jag kan bara gå till mig själv och inse att det är fler än ett fåtal gånger som tjejer/kvinnor har spelat på sin “kvinnlighet” för att bli servade på ett eller annat sätt. Jag gör det själv då & då. Då skulle man ju kunna hävda att män allmänt är dumma som går på det hela, men frågan är om det är så lätt att tänka helt rationellt när hormoner och kåthet tar överhanden.

Sen, när det gäller tjejers/kvinnors klädval, så tror jag att det kvinnliga könet tävlar om uppmärksamhet och får basala bekräftelsebehov tillgodosedda. Killar/män tävlar ju också om uppmärksamhet, men ibland på andra sätt. Vi (både män och kvinnor) lär oss helt enkelt vad som uppmärksammas och anpassar oss efter det.

le-lou2011-07-06 09:17

lite ot: jag hade en bild en gång där jag räckte ut tungan. Fick noll raggförsök på den. Ett tips bara.

pewpews2011-07-06 09:18

hectorsektor. Du pratar om en helt annan fråga som dessutom är mycket större och mer mångfacetterad än det du beskriver. Offerollen har flera perspektiv.

Det vi talar om här är folk som flirtar, som kanske tittar på din profilbild och finner dig attraktiv och därför ger dig en komplimang och försöker inleda ett samtal.

Det är som att jämföra med att få blickar och intresse när man klätt upp sig på krogen. Inget ursäktar gränsöverskridande beteende, men blickarna och raggningsförsöken får man väl räkna med om man visar upp en väldigt attraktiv sida?

Gautama2011-07-06 09:33
Antal inlägg: 6854

Finns det någon öht som mår dåligt att få en komplimang i stil med "vad söt du är"?
Däremot kan jag säga att jag uppskattar komplimanger från tjejer mycket mera än från killar:) De känns mer ärliga och utan underton som "ska vi knulla" :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?