Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 251

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tjattefackap2011-07-08 01:53
Antal inlägg: 832

November måste väl ändå få en plats på listan? www.youtube.com/watc...re =related

Och Peps & blues quality...hittade ingen länk men de borde stå med på listan ändå.

lewarcher2011-07-08 01:54
Antal inlägg: 2035

Njaa...Dylan är väl de facto större än både Beatles och Stones. Om musik är musik...varför sjunger man då? Sjunger man så tappar man definitivt en dimension om texten är dålig eller ointressant.
Håller som vanligt med dig numsan...men jag talar om mainstream nu. Under radarn händer det ofantligt mycket intressant...på många språk.

SkySpy_2011-07-08 02:00
Antal inlägg: 4418

Jag tror inte texten har någon som helst betydelse alls om melodin och rytmen är bra. Finns många alternativ på det..
Jag håller inte med dig där lewarcher. Man sjunger för att uttrycka toner, melodi, känsla. Sen om texten är av någon mening?? Visst sjunger han om en trasdocka eller om någon viktig världs uppfattning. Viktigt och vad som är bra är väl upp till var och en att avgöra..
Vad anser du är en bra text?? Kan man verkligen avgöra det?.

Måns_E2011-07-08 02:01
Antal inlägg: 12028

Är verkligen Dylan större än både Beatles och Stones?

Har Dylan influerat fler band, har Dylan kommit med något nyskapande?

Inte för att jag vill förringa Dylan, han har absolut sina kvaliteter, men egentligen så förvaltar han väl bara en trubadurtradition, om än väldigt bra.

Beatles vände ju upp och ner på hela musikindustrin, och mer eller mindre uppfann en ny musikstil. Stones influenser hör du i princip i all rockmusik som kommit efter 1970.

lewarcher2011-07-08 02:22

Not. Dylan gav rocken sin själ och sitt intellekt. Dessutom förändrade han i grunden tänkandet hos både Beatles och Stones. Iofs är själen och intellektualismen väldigt underskattade i solsideSverige men..."The times they are a changin'" :)
Att påstå att Dylan inte var/är nyskapande är som att säga att Miles inte kunde spela trumpet.

Tjattefackap2011-07-08 02:28
Antal inlägg: 832

Inget i den här världen är större än The beatles!

lewarcher2011-07-08 02:49

I beg to differ...även om jag älskar dem.

numsan2011-07-08 03:08
Antal inlägg: 6327

Dan Hylander borde finnas med på listan tycker jag.

lewarcher2011-07-08 03:09

Has-been :)

Bob1002011-07-08 03:10
Antal inlägg: 854

Låtar för guds skull! För att de går att slå ner på! :)

November låter lite som Black Sabbath?

Tack, SkySpy. Har trots allt kämpat lite med det här projektet.

Miss Evelyne! Tror att vi VAR på gång med Alkberg, Lekman, Frida Hyvönen m fl men det verkar rinna ut i sanden. Precis som tidigare generationer...blir oftast bara ett par låtar som minner om vad som kunde varit. Vad gör dom? Måste de börja arbeta i studio eller varuhus? Hur är det med metalbanden. Jobbar de? Ovanligare med helgjutna album nuförtiden.

Tror att Dylan har övertaget om vem som är rockkung. Neil Young borde vara utmanaren. De har typ 100 bra låtar var. Harom samlade i mappar, förstår ni. Beatles hade säkert ett oerhört tryck på sig. "Hey Bungalow Bill" hade åkt ner i Roberts och Neils respektive soptunnor direkt. Bowie höll nästan samma tempo själv som hela Beatles under hans storhetstid.

Mina tre Beatlesfavoriter:

* A Day In The Life
* Happiness iS A Warm Gun
* You Never Give Me Your Money

numsan2011-07-08 03:16
Antal inlägg: 6327

lewarcher - jasså? Jag har hört att han är ute på turné i sommar.
Dessutom äger jag ett par Hasbeens. De är mycket tjusiga. Såhär ser de ut.

www.swedishhasbeens....-p -49.html

Mandelbrot - Ej medlem längre2011-07-08 08:28
Antal inlägg: 143

Kul lista, gillar blandningen. Någon saknade Eddie Meduza och Björn Afzelius, det gör jag oxå, men mest saknar jag Harpo - Movie star. Låten - en superhit på 70-talet och har återkommit flera gånger som "ofta spelad" sen dess.

Men även Evert Taube och Carl Michael Bellman har väl snickrat ihop några verkliga "hitar" på sin tid?

pewpews2011-07-08 08:28
Antal inlägg: 15

Jag tycker lillasyster ska få vara med på ett hörn, t ex det är över nu. Sen finns det ju gott om fler ruskigt bra svenska rockband som du missat!

Regal Bunter2011-07-08 08:48
Antal inlägg: 94

KSMB självklart. Särskillt 602

www.youtube.com/watc...M8 Tl0kvZU0

Masshysteri Låt dom hata oss

www.youtube.com/watc...p7 adqn4tew

pewpews2011-07-08 08:52
Antal inlägg: 15

Klassiker som inte är med är:
wilmer x - vem får nu se alla tårar
Eva Dahlgren - Vem tänder stjärnorna

Sen vill man gå in på lite hårdare rock så är följande band definitivt värda att nämnas:
takida, plan three, backyard babies, sparzanza, royal republic, sabaton, renegade five

Norrjensan2011-07-08 14:21
Antal inlägg: 145

Jag vet inte om det är lite väl "hård" rock för vissa, men jag saknar Amon Amarth på listan :)

anden6662011-07-08 14:24
Antal inlägg: 143

Regal Bunter har så rätt..... In med båda nu....
Och byt ut Magnus Ugglas låtar till denna med Uggla
open.spotify.com/tra...W3 oZDINXLD

sweaty2011-07-08 20:21
Antal inlägg: 4

Såg att någon ondgjorde sig över att många av de listade artisterna hade dragning åt det politiskt röda hållet. Tanken som slog mig då är att det är rätt svårt att hitta någon artist med dragning åt det blå hållet som låter de åsikterna lysa igenom i texterna. Skulle väl vara Mange Schmidt då, men finns det någon som tycker att han är bra? En borgerlig "protestsångare" vad ska han/hon sjunga om? Att det krävs fler golfbanor? Skattebefrielse för direktörer? Eller något sådant här: www.youtube.com/watc...0B 45EBX7YE

Regal Bunter2011-07-08 20:42
Antal inlägg: 94

Hahaha, det värsta är att jag tror inte Conny är ironisk ens.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-07-08 20:45
Antal inlägg: 31064

Saknas en borgarbracka kan man ju alltid plocka in do-bi-do:aren Wille Crafoord på listan. Synd bara att han är så obegåvad att instrumenten springer åt andra hållet när han närmar sig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?