Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JiZzMaSTeR89 | 2011-08-13 11:35 | |
![]() | @ Mia W Haha tror du verkligen själv att företag sitter och manipulerar samtalen de har med dig. Isåfall vet du verkligen inte hur det fungerar. Till TS: Fråga om allting innan du bestämmer dig, oseriösa försäljare ljuger inte, men de kan låta bli att tala om vissa saker som kan påverka negativt. Exempelvis kostnader mm. | |
| Sigrids mor | 2011-08-13 11:47 | |
![]() | Jizz: Jag frågade om ALLT - gav INTE fullmakt - AVBRÖT under "det inspelade kontraktet" och sa att dom INTE fick bryta mitt befintliga avtal - säljaren lovade att dom bara skulle skicka ERBJUDANDEN. Jag Frågade om kostnader och ALLT - och gav dom INTE fullmakt. Och än har det inte löst sig..... | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-08-13 11:58 | |
![]() | Då är avtalet de har inte godkänt. Konstigt att det ens gick igenom... Kontakta kundtjänst och be dem lyssna igenom avtalet, be dem även skicka en kopia till dig via mail. Får du inte tag i kundtjänsten pga vad som helst. Så skit i att pröjjsa fakturorna. Skulle de dra upp det till rätten måste de ändå spela upp avtalet som är ogiltigt efter det du sagt | |
| Tess 08 | 2011-08-13 12:02 | |
![]() | Jizzmaster- Snälla, OM du ska leka klok och komma med goda råd- börja med att läsa igenom vad det hela handlar om *suck* | |
| Sigrids mor | 2011-08-13 12:02 | |
![]() | Jag ska alltså strunta i att betala fakturorna från Kraft & kultur när det är Baraspara som gjort fel? Jag är INTE beredd att få anmärkningar hos kronofogden bara för detta. Polisen har lagt ned förundersökningen, Kv har jag inte fått svar från än. Jag tänker INTE vänta på att dom polisanmäler mig för att jag inte betalar räkningarna så det går upp i rätten. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-08-13 12:04 | |
![]() | @ Tess 08 Okej jag har bara ett par års erfarenhet av branschen och vet exakt vad det handlar om. Men jag låter gärna dig ta över istället.. | |
| Tess 08 | 2011-08-13 12:06 | |
![]() | Haha!! Du bör kanske veta vad du pratar om, va? Men du har väl läst att hon haft jättesvårt att få tag i kundtjänst, att inte Jämtkraft kan göra något osv... och ÄNDÅ ger såna där utmärkta "råd"?? | |
| Sigrids mor | 2011-08-13 12:13 | |
![]() | Jizz: Du år GÄRNA komma med en lösning på problemet. Men hittills är det bara samma råd som kommer om och om igen. | |
| Mia W | 2011-08-13 12:13 | |
![]() | JiZzMaSTeR89: Jo, jag VET faktiskt att det förekommer och att det säljs programvara som gör att de här manipulationerna faktiskt är lätta att utföra. Jag skulle t o m kunna tala om vad dataföretaget heter! Men du kanske själv har varit inblandad i såna här märkligheter eftersom du påstår att du har erfarenhet från branschen och reagerar som du gör? | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-08-13 12:27 | |
![]() | @ Tess 08 Bra att hon iallafall har dig som ständigt går offtopic i tråden @ Sigrid Jag läste inte igenom tråden så jag visste inte vad du fått för råd tidigare. Men det som är prio 1 är att få tag i dem. Du måste ha kontaktuppgifter nånstans, i pappren du fick hem, på deras hemsida. Ring och maila. Fungerar inte det så är det ett blufföretag som du säkert redan konstaterat att det är. Skit i att betala. Vad gör det om de polisanmäler eller att du hamnar hos fogden? De kan inte göra något mot dig eftersom avtalet de menar att du godkänt har du inte gjort. Det är samma sak som att du skulle signa ett avtal med "kalle anka" istället för ditt riktiga namn. @ Mia W Sådana programvaror finns så att både du och jag kan tanka ner dem kostnadsfritt över nätet. Försäljningsföretag använder inte sådant. Det är bara en myt skapad av personer som ångrat sig i efterhand men vägrar medge att de haft fel! | |
| Tess 08 | 2011-08-13 12:31 | |
![]() | Jizz- Det är lugnt, förstod att något sådant skulle komma från dig... när argumenten tryter liksom... Vilket sedan bevisas när du skriver till TS att du inte läst igenom tråden och därför inte vet vad det handlar om innan rdu kommer med "råd" (som hons jälv skrev- samma råd som kommer om och om igen) | |
| STHLMStadion | 2011-08-13 12:32 | |
![]() | Har lärt mig en sak.. Ringer någon försäljare, lägg på luren.. Försöker någon sälja saker på stan (främst telefoner), gå därifrån och låtsas inte ens bry dig.. Ringer jehovas eller annan dammsugarförsäljare på dörren.. Låt hunden öppna .. det funkar ;) | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-08-13 12:41 | |
![]() | @ Tess 08 När argumenten tryter? Vi hade ens ingen diskussion... Dock läste jag första inlägget så jag visste vad det handlade om. | |
| Sigrids mor | 2011-08-13 12:44 | |
![]() | Jizz: Jag HAR ringt, mailat, fått tag i chefens mobilnummer (vill du ha det??) och till sluuuuuuuuuuuuuuut fick jag tag i dom på kundtjänstnumret. (jag och sambon turades om att lyssna på hissmusik i telefonkön till vi blev bortkopplade - det tog 26 samtal och lyssningar av hissmusik innan en riktig människa svarade.) Vid det laget var jag hyfsat arg men gjorde mitt bästa för att inte vara allt för arg på den stackars tjejen som svarade (vill du hennes namn??) och hon lovade att jag fick nyttja ångerrätten och att avtalet är brutet att dom aldrig kommer ringa mig mer och att jag numera har Jämtkraft och att jag inte behöver göra något mer eftersom nu är allt fixat. Jag förklarade att jag polisanmält, anmält till KO och till KV och att jag är/var heligt förbannad. Hon erkände att de får provision från Kraft & kultur för varje kund dom skrev över dit och att dom skriver över alla kunder till just Kraft & kultur. Jag gissar att det inte finns några andra leverantörer som vill vara med. Men likt förbannat så kommer det ett brev hem att dom bytt över mig till Kraft & kultur. Jävla blåbär!!!!! Men vi som har läst tråden vet att nu har Kraft & Kultur tydligen ledsnat och släpper i från sig alla kunder som vill lösa sina avtal eftersom det handlar om 20-70 kunder om dagen. Jag gissar att dom slutar samarbeta med Baraspara snart också eftersom det tydligen inte funkar så bra. Nu väntar jag bara på att Jämtkraft ska ringa och meddela att Kraft&Kultur även löser mig från mitt avtal hos dom. Jag är bara rädd för att dom ska statuera exempel och inte släppa iväg mig. | |
| Tess 08 | 2011-08-13 12:47 | |
![]() | Jag fick ju också lyssna på tut och hissmusik.... | |
| Tess 08 | 2011-08-13 12:47 | |
![]() | Jag fick ju också lyssna på tut och hissmusik.... | |
| juanco - Ej medlem längre | 2011-08-13 13:04 | |
![]() | Ett litet tips som gör att du slipper anmärkningar och slipper betala förens allt är klart. Skicka tillbaka räkningen till ny elbolaget och skicka med el skriv direkt på räkningen "jag bestrider fakturan". Sen är det faktiskt upp till dom att ta reda på varför du bestrider den. Alltså, dom kan inte skicka till inkasso el så då även om dom kan försöka men då ringer du bara upp inkassobolaget och säger att du har bestridit fakturan och dom bollar tbx till elbolaget. Jag fick för flera år sen en räkning från vattenfall som var 3 år gammal utan att dom skickade med nån specifikation, jag ringde och bad dom skicka det innan jag skulle betala, dom sa ja men sen skickade inkasso på mig. Jag ringde och förklarade att jag inte betalat just för att den inte va specad och att jag inte då visste vad jag betalade med tanke på att räkningen va 3 år gammal. inkassobolaget kontaktade vattenfall, fick fram spec och tog bort inkassokostnaden. | |
| juanco - Ej medlem längre | 2011-08-13 13:07 | |
![]() | kort o gott.. Bestrider du en faktura så är det upp till företaget att agera. Är dom bluff o båg så är chansen stor att dom inte agerar pga rädslan för skit. | |
| nadam | 2011-08-13 17:19 | |
![]() | Ingen idé att kontakta Baraspara. Bättre att kontakta Kraft&Kultur och förklara för dem att Baraspara har gjort fel, men även det verkar ha varit lönlöst i det här fallet. Om det är problem att kontakta Kraft&Kultur så är det bara att vänta tills det går till inkasso. Inkassoföretagen är lätta att kontakta och lätta att ha att göra med (i alla fall de gånger jag råkat ut för liknande). Sen får de driva tillbaka det till Kraft&Kultur som i sin tur tar det vidare till Baraspara. Jag rekommenderar också att ta all kontakt via e-mail. Då slipper man sitta i telefonkö på bestämda tider och kan samtidigt ta sig tid att formulera saker på rätt sätt. Sen har man allt svart på vitt om det mot förmodan skulle gå till domstol eller liknande. | |
| Sigrids mor | 2011-08-19 12:52 | |
![]() | Men då var vi igång igen då. Idag kom ett brev IGEN från Kraft & Kultur som meddelade att jag bytt elbolag till dom. Jag ringde Jämtkraft som nu kan se att jag bytt från 1/9 - 11 och dom kan inget göra eftersom jag är BUNDEN vid Kraft & Kultur till 31/8 - 12. Jag rinde då Baraspara som har lunchstängt till kl.13.00. Jag ringde då Kraft & Kultur som inget kan göra eftersom det finns något elnätslag som gör att dom inte kan häva avtal hur som helst. Detta betyder att jag måste få tag i Baraspara och ANNULLERA (nytt ord - gott folk.....nu ska vi inte längre nyttja ångerrätten....som jag iofs redan gjort men det verkar inte funka) mitt avtal. Kraft & Kultur hade inget intresse alls av att behålla mig som kund och han berättade att dom får in en bunt med ångrande kunder varenda dag som dom bara byter över - men det kan dom bara göra INNAN ångerrättsvveckorna gått ut. SUUUUUCK!!! Väntar på att klockan ska bli 13.00 och ser (INTE) fram emot en eftermiddag i telefonkö. | |