Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 287

Forumkategorier

Användare Inlägg  
promenad - Ej medlem längre2011-08-09 21:15
Antal inlägg: 3995

shylster
du är för ung för att tala om MÄN

puss

Shylster2011-08-09 21:17
Antal inlägg: 943

haha ok :D

promenad - Ej medlem längre2011-08-09 21:18

^^

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-09 21:19
Antal inlägg: 2385

och du är för gammal för härskarteknik.

jag tror att utagerande straffas mkt hårdare för flickor/kvinnor, medans liknande beteende hos män tom kan romatiseras. det i kombination med gener, testosteron och den präglan som shylster talar om gör nog sitt.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 21:21
Antal inlägg: 11661

Han är ju en av de vi pratar om? Alltså unga män och män.
Men du kanske skojade.

promenad - Ej medlem längre2011-08-09 21:23

usch
elakingar

Ovovivipari - Ej medlem längre2011-08-09 21:26
Antal inlägg: 1484

promenad skulle vara den bästa mannen i världen om hon var en man.

greatdane2011-08-09 21:33
Antal inlägg: 174

Jag tycker att Shylster är inne på rätt spår. Mycket bra talat, bry dig inte om de andra som säger att du är för ung ;-). Du är enligt mig en av de få som skriver sanningsnyanserat, håller dig till ämnet och försöker dig på en debatt här i tråden.

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-09 21:35
Antal inlägg: 915

Promenad: var inte det där en ganska trist lilla-stumpen-attityd?

Just ynglingar är väl den grupp som pga hormoner, kultur, miljö och ej fullt utvecklad emotionell/empatisk förmåga är mest benägen att använda våld. Det är ju inte för inte som generaler drillar 18-åringar att bli mördarmaskiner. Det är betydligt svårare att få en man 30+ att vara en lika hänsynslös soldat.

Jag lyssnar mer än gärna på vad ungdomar har för funderingar.

mrperfect2011-08-09 21:36
Antal inlägg: 11437

Det är inget som fattas, tvärtom för mycket testosteron och andra hormonella och nedärvda faktorer som gör att en del är som dom är, dessutom tycker några av dem att de trots den redan höga halten av omnämnda faktorer skall fylla på med tabletter och sprutor av tveksamt urspeung vilket förorsakar en cocktail av retande substanser som ytterligare triggar de beteenden som du rättmätigt kritiserar i inledningen.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 21:39

Något jag inte förstår är det roliga (eller vad det nu är) i att misshandla någon eller göra massa olika dumgrejer och filma det? Jävla Jackass-beteende. Som jag för övrigt hatar. Förstår inte. "Don't try this at home" Mm visst. Det var precis vad ni gjorde själva men okej.

ANDERStG2011-08-09 21:41
Antal inlägg: 7560

Ja du måste vara man, eller allra minst butch för att begripa det.

mrperfect2011-08-09 21:43
Antal inlägg: 11437

delicious, det förstår inte vi normala, inte de som begår handlingarna heller...

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 21:46

Jag har alltid fått höra att jag är en pojkflicka men det verkar ju inte hjälpa mig där då :P (Man är tydligen en pojkflicka om man typ gillar att fiska och inte gråter när man ser en spindel, jag har ingen penis eller andra manliga könsorgan, lol)

Träsmak2011-08-09 21:49
Antal inlägg: 882

Nä då, du e söt Delicious, riktigt delikat faktiskt. Inget pojkaktigt va ja kan se inte.

Uisge - Ej medlem längre2011-08-09 21:51
Antal inlägg: 572

Gällande antisocial personlighetsstörning, eller antisociala drag av densamma (mitt gebit), så är det påfallande ofta just sådana som sitter på våra anstalter för grövre våldsbrott. Vi vet också att det är en mycket låg andel kvinnor jämfört med män som avtjänar fängelsestraff i allmänhet, och för våldsbrott och brott med högre straffskalor i synnerhet. Vi vet vidare att det är långt färre kvinnor än män som utvecklar en antisocial personlighetsstörning.

Forskning har visat att fler pojkar än flickor föds med tex. neuropsykiatriska störningar. Fler pojkar än flickor uppvisar ADHD, uppförandestörning och trotssyndrom i tidig ålder (en indikation på en ökad risk för våldsbrott senare - särskilt om barnets uppväxt lämnar mycket att önska i kombination).

Även om det finns en stor andel flickor som man idag vet lider av tex. ADHD/ADD så är de svårare att upptäcka - just för att deras beteende är så pass annorlunda jämfört med pojkarnas. Man tror också att flickor lite tidigare än pojkar lär sig ett bättre sätt att kommunicera på. Pojkar har oftare än flickor språk- och talstörningar, och har således svårare att uttrycka sig verbalt(möjligt att det är kopplat till de neuropsykiatriska störningarna). Detta tror man alltså också kan bidra till att pojkar utvecklar ett mer aggressivt beteende än flickor gör generellt.

Vidare har det också visat sig att aggressiva pojkar gärna umgås med andra aggressiva pojkar... det är en trigger i sammanhanget det också. Det är väldigt, väldigt svårt att säga att det ligger till på si eller så vis - och precis som somliga säger så ökar andelen våldsbrott bland kvinnor något, men de är inte långt när så "duktiga" som pojkar på det området ännu. Man tror kanske inte att vi någonsin kommer att bli det heller. Vi är inte helt lika rent biologiskt, och vi får heller inte exakt samma behandling från omgivningen.

Jag är medveten om att jag inte har så mycket att komma med när det handlar om handgemäng utanför den lokala pizzerian. Den sortens aggressivitet vet jag ännu mindre om vad gäller bakomliggande faktorer. Det jag ytligt skrapar på är de mer grova våldsbrotten och dess uppkomst. Jag skulle kunna skriva 30 sidor i ämnet, men jag ska bespara er, och avsluta här :)

Ber om ursäkt för tradigt inlägg.

Måns_E2011-08-09 21:54
Antal inlägg: 12028

Usige ett bra inlägg ju :)

Som vanligt.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 21:57

Har jag fel om jag säger att de flickor som har den typen av störningar mer sannolikt vänder det inåt? Alltså självskadebeteende i olika former.

miss evelyne2011-08-09 22:01
Antal inlägg: 467

måste bara be om ursäkt men jag måste bara citera vad jag skrev på sidan ett i detta men sedan blev folk bittra på mig dock är vi tillbaka på den tanken jag hade då verkar det som och jag skrev såhär

"titta redan på små barn. Trillar en tjej och slår sig kommer det ett "nejmen oj lilla stumpan, hur gick det? ska vi blåsa, behöver du ett plåster, kom och sitt hos mamma liten stund"

är det en pojke så kommer det ett "upp och hoppa, borsta bort gruset, det där är inte nåt att gråta över""

Att vi präglas in i våga roller och hos vissa slår det över.

slånbär2011-08-09 22:01
Antal inlägg: 5539

Usige-mycket bra inlägg. Till skillnad från tex Öhmöhm som på vanligt sätt visar upp fördomar och dålig humor.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?