Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 287

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2011-08-13 11:37
Antal inlägg: 24200

Jag lämnar tråden med bara 2 kommentarer , för jag vet att jag personligen blir både arg och illa berörd av just sådana här trådar och mångas åsikter , där med inte allas . Man kan och får ha åsikter men men allt beror på hur man uttrycker sig.

Jag blir berörd för att jag själv varit där

Bitte

le-lou2011-08-13 11:42
Antal inlägg: 17500

Bitte, nån kan ju skriva att de tycker skägg är äckligt utan att mena att min morbror med skägg ÄR äcklig. Vad jag menar är att försök att tänka på att det icke är personligt och ta inte åt dig. Vissa människor uttrycker sig starkare.

Bitte - Administratör2011-08-13 11:43
Antal inlägg: 24200

Sant le-lou , men just detta med ord som ful och äcklig berör mig och gör fortfarande ont

Bitte

le-lou2011-08-13 11:45
Antal inlägg: 17500

Att skriva att man blir äcklad den kroppen är inte riktigt samma sak som att säga att hon är äcklig. Vi pratar ju om fett och övervikt här, inte sant? Jag blir äcklad av jättesmala kroppar, bilder på människor med anorexia tex. Det står jag för, för det handlar inte om personerna utan om det rent kroppsliga. Extrem övervikt och extrem undervikt framkallar känslor hos människor, vissa tycker det är vackert - andra tycker det är motbjudande.
Varför skulle det vara tabu att uttrycka det ena men inte det andra?

Midna792011-08-13 11:49
Antal inlägg: 1117

Jag tycker man är fet när vikten påverkar en person negativt rent medicinskt dvs risk för hjärt-kärlsjukdomar, högt blodtryck, problem med knän och leder osv.

Princess Qi - Ej medlem längre2011-08-13 11:51
Antal inlägg: 52

Jag har varit fet och jag förstår att folk tyckte det var äckligt, det tyckte jag ju själv också. Därmed inte sagt att det är okej att uttrycka det till folk. Det sårar så in i helvete. Det går dessutom inte att jämföra med en skäggig eller liknande eftersom det, om man vill, är så lätt att åtgärda. Att vara överviktig är en sorg, ett misslyckande och jäkligt svårt att ta tag i hur mycket man än både vet att det är ohälsosamt och vill bli av med det. Men man kan! Det är jag ett levande bevis på. :)

1an är mycket vacker men trots det överviktig. Dock förmodligen inte ohälsosamt överviktig.
2an är extremt fet och behöver verkligen åtgärda detta om hon ska leva ens två-tre år till.

JiZzMaSTeR892011-08-13 12:02
Antal inlägg: 330

Att gå ner i vikt är inget svårt. Ligg bara på ett underskott av kalorier. Alltså ät mindre och rör på er mer. Så ser man resultat därefter. Enkel matematik. Trött på folk som hävdar att de har "dålig förbränning", eller "kraftig benstomme". Det är bara bortförklaringar

JiZzMaSTeR892011-08-13 12:03
Antal inlägg: 330

Samma sak gäller när man ska gå upp i vikt. Fast tvärtom

Lillstölla2011-08-13 12:12
Antal inlägg: 23831

Trött på folk som inte fattar att det inte är så lätt som de tycks tro, om det vore det skulle det vare sig finnas under eller överviktiga personer, men klart, kan ju inte kräva att alla förstår, iq/eq-banken är inte lika generös mot alla.

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-13 12:13
Antal inlägg: 915

Jag tror att alla redan vet att man ska ta in mindre energi än man gör av med om man ska gå ner i vikt, det är bara så jäkla svårt att omsätta i praktiken. På en skala var det faktiskt lättare att sluta röka än att lägga sig hungrig. Jag har testat båda.
Det är inte så lätt för underviktiga att få i sig nog med mat heller. Det går liksom inte att pressa i sig hur mycket energi som helst.
Dessutom HAR människor olika förbränning, det kan man diskutera med läkare om. Kraftig benstomme är ju mera ett skämt.

juanco - Ej medlem längre2011-08-13 12:26
Antal inlägg: 706

Pratas mycket om partner och att det inre är viktigare, men..
Är det ändå inte så att för att ens vilja lära känna det inre så måste man se till det yttre och finna attraktion?
Så oavsett om man gillar mulligt, tjockis, asfet el inte så handlar mycket om utseende.
Är man ful i den andras ögon men med ett underbart inre så kommer man inte bli mer än väldigt bra vänner.

Svårt att ligga utan att känna attraktion och kåthet, eller hur?

Men tråden va väl inte om vad man tycker e snyggt?
Och ska jag gå på bilderna som så säger jag.
1:mullig
2:fet som faan

misse1232011-08-13 13:27
Antal inlägg: 99

Jag håller med Magica D Hex, ni sårar nog många personer, helt onödigt att komentera människor här.

juanco - Ej medlem längre2011-08-13 13:35
Antal inlägg: 706

Vi kommenterar inte människor, vi kommenterar fetma, mullighet och tjockhet!!!!!

Har du läst nån som skrivit "Du är fet" här, misse????

Jag tänker nu kommentera en människa..
Misse, du gör dig dum.

Mouche - Administratör2011-08-13 13:39
Antal inlägg: 24193

Nu får det bli lite logik i det hela.

Ingen här i tråden har mig veterligen diskuterat enskild person.
Om man inte ska kunna diskutera en sak för att vissa personer har de problemen så kan man inte diskutera något alls nästan.

Pratar vi om knark så finns det narkomaner.
Pratar vi om alkoholism så finns det alkoholister.
Det finns barnmisshandlare, mördare, terrorister med mera, med mera..

Man måste kunna diskutera så länge som ingen enskild person pekas ut och far illa av det.

Magica D hex, misse123 m.fl. får helt vackert inse att finns det ett diskussionsämne så finns det också alltid de eller den personer/person som har något med saken att göra rent personligen.

Vill man inte delta i diskussionen så är det ju väldigt enkelt löst genom att inte läsa/delta i just de trådarna.

Vi andra måste kunna prata om saker, ha åsikter och debattera utan att felaktigt använda "pekpinnar" ska smiska oss.

Mouche

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-13 13:45
Antal inlägg: 31064

Jag tycker båda är tjocka.

Obstinat-2011-08-13 13:58
Antal inlägg: 1877

Tycker man tjejen på bild ett är för tjock så undrar jag vad man definierar som normalt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-13 14:01

Jag har aldrig sagt "för tjock", bara "tjock".

Obstinat-2011-08-13 14:02
Antal inlägg: 1877

Tycker man tjejen på bild ett är tjock så undrar jag vad man definierar som normalt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-13 14:02

"Fet" är ett starkare ord som jag inte vill använda om den smalare kvinnan.

varginna_2011-08-13 14:03
Antal inlägg: 1

Frågan handlade väl om, om man tyckte att de på bilderna var mulliga eller feta? Den var väl inte om man tyckte att det var motbjudande eller sexigt? Kan man inte fundera på mullig/fet utan att fråga sig själv om man skulle kunna bli kär eller kn***a med människan? ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?