Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
miss evelyne2011-08-25 14:47
Antal inlägg: 467

finns det inte nåt tillägg som säger att två ungdomar får ha sex med varandra om båda vill och hela köret? Har för mig det gör det nämligen

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-25 14:54
Antal inlägg: 915

Jo: "Om parterna är nära varandra i ålder eller själslig och kroppslig mognad anses gärningen inte som sexuellt utnyttjande av barn".

Varje normalt funtad myndig man borde ha vett nog att inte utnyttja en 13-årings omogenhet särskilt om barnet står i beroendeställning till den vuxne.
En 13-åring ska inte leka vuxen utan gå i skolan och umgås med jämnåriga.

miss evelyne2011-08-25 14:55

nehepp.. det verka vara massa udda paragrafer och gojs. i alla fall jag hoppas för deras skull att dom är upp över öronen kära och trivs med varandra

miss evelyne2011-08-25 14:57

okej.. så om dom är tillsammans så får dom ha sex? själsligt nära måste man väll vara om man har ett förhållande? Och om tjejen har tillräckligt mycke höfter,bröst osv?

Leopardhonan2011-08-25 14:57
Antal inlägg: 556

sexuell handling med någon under 15 år rubriceras "sexuellt ofredande" och "sexuellt utnyttjande" oftare verkar det som.. Alla fall bedöms såklart olika men enligt wikipedia och brottsbalken så skall den som är skyldig till bland annat sexuellt utnyttjande av barn- "inte dömas till ansvar om det är uppenbart att gärningen inte inneburit något övergrepp mot barnet med hänsyn till den ringa skillnaden i ålder och utveckling mellan den som har begått gärningen och barnet samt omständigheterna i övrigt." Så det bedöms väl efter hur stor åldersskillnaden är och mognad tydligen.. lite skummig lag..!? Hm

miss evelyne2011-08-25 14:58

de flesta av våra lagar är skummiga...

dinodog2011-08-25 15:03
Antal inlägg: 4973

SkySpy Vad gör inte en del för att bli sedda och omtyckta? Hon kanske är jättekär i honom, och han "tar" det han får för stunden, är inte det att utnyttja någon? Har själv ungar i den åldern jag hör hur dom pratar. För dom är sex inget konstigt snarare en grej som snabbt ska vara överstökad. Att bli sexuellt utnyttjad kan man bli ändå, även om man är med på noterna. För hon är ju kär och då kan man gå med på mycket.

Den sexuella debuten sker tidigt numera,och könssjukdomarna ökar. Såg på ett program för ett tag sedan. Tror det var sex education, där visste en del ungdomar inte ens vad hiv var för något, men sex hade dom haft och oskyddat.

Leopardhonan2011-08-25 15:06

Nej en 18åring får inte ha sex med någon under 15 enligt LAG nej.. men jag tycker faktiskt lite blandat här.... att det också måste tas hänsyn till att alla är olika individer och alla har olika mognadsgrad samt utveckling både mentalt och fysiskt.. Det här fallet behöver ju inte alls innebära att tjejen ÄR utnyttjad- MEN här verkar ju föräldern/arna ha noll koll och inga gränser... skulle inte låta min 13åring ha en 18årig pojkvän iaf..

Leopardhonan2011-08-25 15:18

jo men Y not- grejjen är ju att nån måste upptäcka att det sker ett utnyttjande också.. och det är nog knappast det lättaste särskilt om dottern säger till exempelvis föräldrarna att det känns rätt och att hon är kär m.m.. MEN igen som ssagt.. föräldrarna måste tidigt sätta dom här reglerna och prata om sex med barnen.. att hon inte får träffa honom är också en sak- men det gör hon säkerligen i smyg ändå.. Svårt det här.. :-(

AndoKongo2011-08-25 15:23
Antal inlägg: 1735

Ja men ingen vet vad dom har gjort och inte gjort men så länge de inte gör något så får dom vara med varandra hur mycket dom vill

Lyxyacht - Ej medlem längre2011-08-25 15:28
Antal inlägg: 45

Skit i andra och sköt om er egen byk istället!

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-25 15:33
Antal inlägg: 11463

Tjejen har väl egna föräldrar som kan sätta gränser.

AndoKongo2011-08-25 15:34
Antal inlägg: 1735

exakt

Lill-IT2011-08-25 16:51
Antal inlägg: 31596

Man kan göra en anonym orosanmälan till soc. Det optimala hade väl varit att prata med mamman, men eftersom ni haft meningsskiljaktigheter tidigare så kanske det inte är ett bra alternativ.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-25 16:56
Antal inlägg: 11661

Triss i en svensk tiger? :)

Delicious - Ej medlem längre2011-08-25 16:58

Eller är det "inte mitt problem"-svensken?

y not2011-08-25 17:27
Antal inlägg: 9014

Det är just det. Har tjejen egna föräldrar som kan sätta gränser? Hur vet du att de har den förmågan Resurrection?
Lill-IT, vad är vitsen med att göra en anonym anmälan? Visst kan man, men vad gör att man väljer att inte stå för sina uppgifter.
När soc tar emot en anmälan görs en förhandsbedömning. Då är det bra att kunna kontakta anmälaren för kompletterande uppgifter på frågor som kommer upp efter träffen med föräldrar och barn. Allra bäst kan vara en träff tillsammans med anmälaren. En anonym anmälare går ju inte att kontakta igen vilket ställer större krav på anmälans innehåll.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-25 17:29
Antal inlägg: 11463

Hur vet du att de inte har den förmågan?

slånbär2011-08-25 17:30
Antal inlägg: 5539

Ponera då att dom två är kära och har ett seriöst förhållande som efter ett par år leder till attflytta ihop och barn m.m. Skulle man anmäla detta så blir ju killen dömd som pedofil och märkt för resten av livet trots att både han och tjejen har ett seriöst förhållande. Är det rätt? Tjejen kan ju vara väldigt mogen och dom kan ha träffats för att han är brorsa till hennes kompis tex. Min bror var i så fall pedofil när han var arton, visserligen så är han och hans offer fortfarande gifta och morföräldrar( dom är snart sexti båda två) samma med min morbror och hans fru. Tjejerna var tretton år när dom träffade min bror resp morbror och jag har då aldrig fått känslan av att någon av dom varit offer eller mina manliga släktingar pedofiler. Trots att dom begått allvarliga brott enligt en del här.
Själv är jag ju också ett offer för pedofiler om jag ska se till lagen men jag kan nog inte påstå att jag upplevde mig som ett offer då eller senare. Och inte var det några pedofiler jag hade ihop det med innan jag var femton heller.......

Delicious - Ej medlem längre2011-08-25 17:35

Har man som vuxen haft sex med ett icke byxmyndigt barn är man pedofil ja. Jättesynd för honom. Verkligen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?