Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| delta9 | 2011-09-29 16:26 | |
![]() | Det är bra att "träna" att bli van och gilla vinsmaken genom att äta någon god mat som vinet passar till. Förresten, varför måste du (TS) lära dig tycka om vin? Är det inte smidigare att dricka nåt som du gillar? | |
| Nasty Nimrod | 2011-09-29 16:30 | |
![]() | Jag undrar det också, men det finns ju fortfarande en alkoholnorm i Sverige. Man måste förklara sig om man är nykterist av ickereligiösa skäl. Själv tycker jag alkohol nästan aldrig är gott (och i de fall det är okej så tillför inte alkoholen något), jag blir inte gladare och det är dyrt, men folk har fortfarande svårt att förstå det. | |
| Fredrique | 2011-09-29 16:43 | |
![]() | Alltså, för eller senare kommer det, något, några år efter gymnasiet så klickade det för mig, hade bara provat spritzer innan (vin +sprite) kan ju funka lite som en "inkörsport" om du tycker det är äckligt. | |
| Tommy 1979 | 2011-09-29 17:01 | |
![]() | Till Nasty Nimrod. Det är absolut inget fel med att avstå från alkohol och det är givetvis upp till var och en huruvida man vill dricka eller ej. Du har delvis rätt i det du säger, enda tillfället det så att säga är "tillåtet" att inte dricka alkohol på fest eller liknande utan att motivera varför är om du är kvinna och gravid. Så ska det inte behöva vara. Man ska aldrig behöva försvara sina val här i livet så länge det inte går ut över någon annan. Samtidigt finns det en armé av "fullblodsnykterister" där ute (nu menar jag inte att du är sådan, utan jag uttrycker mig rent generellt) som liksom slår sin präktighet och förträfflighet i huvudet på andra. På samma sätt som nykterister väljer att avstå från alkohol och vill bli respekterade för det, likväl tycker jag att jag har rätt att t ex ta ett glas vin till maten och festa till då och då utan att bli beskylld för alkoholism. Nu hamnade jag iofs utanför ämnet, men det är en intressant diskussion. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-09-29 17:06 | |
![]() | "Jag undrar det också, men det finns ju fortfarande en alkoholnorm i Sverige. Man måste förklara sig om man är nykterist av ickereligiösa skäl." Slipper man förklara sig i Frankrike eller Tyskland eller Italien menar du? Tror knappast det. Där borta skulle en enkel fråga som denna knappast leda till rabiata diskussioner om alkoholism heller. | |
| Miss Kwa | 2011-09-29 17:08 | |
![]() | Ett bra tips är att brygga vinet själv, det står hur man gör i de flesta större kokböcker. Dessutom kan man få precis den smaken man vill ha. Tänk på att lagra det tillräckligt länge bara. Hittade en gammal dunk från förra året idag - den var ovanligt god. | |
| Fredrique | 2011-09-29 17:13 | |
![]() | @uisge | |
| Fredrique | 2011-09-29 17:24 | |
![]() | @uisge Överdriv inte, tycker absolut inte det är några problem att ha en box stående hemma och ta något glas ibland, har man sunda värderingar och ett värt liv i övrigt är det ju inte så man går ner sig. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 17:27 | |
![]() | Jag antog att det var ironi? | |
| Oden10 | 2011-09-29 17:59 | |
![]() | Jag tyckte inte heller om vin när jag var yngre.. Jag började nog TOK gilla Rött Vin för kanske 2,5 år sedan.. (Jag fyller snart 31) ^^, | |
| scharlakan | 2011-09-29 18:30 | |
![]() | Nu så tycker ju jag att det är mitt val att dricka och för er som tar med barn i resonemanget så har jag ett tag kvar! Och för sista gången så är det smaken jag är ute efter som jag tror att jag kan lära mig tycka om. Det finns många andra drycker jag kan uppnå berusat tillstånd genom att dricka. Förresten har jag hört att det ska vara nyttigt med vin då och då men den diskussionen kan jag gärna slippa här! Tack återigen för stöd och tips! | |
| to the top | 2011-09-29 18:35 | |
![]() | när du har det i maten | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-29 18:35 | |
![]() | @Fredrique. Här kommer en :) i efterskott. Nu kan du läsa om mitt inlägg på nytt, så blir det nog rätt. :)))) | |
| Oranjestad - Ej medlem längre | 2011-09-29 18:55 | |
![]() | 12 gram alkohol per dag för kvinnor ökar cancerrisken (all cancer) med 10% enligt en nyligen publicerad europeisk studie. Läste dte på Orion-Pharams intertidning. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 19:43 | |
![]() | Men ett glas vin om dagen är inte detsamma som ett glas vin då och då? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-09-29 19:49 | |
![]() | Men herregud. Tjejen undrar vilka viner som är bra för en nybörjare och folk börjar föreläsa om cancer. Så jävla fjantigt. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-09-29 19:51 | |
![]() | varje dag förpestar korkade foruminlägg livet för miljoner människor, enligt empiriska studier | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 19:53 | |
![]() | Och ska du ändå dra upp studien i tråden så var det 10% ökad risk för män, 3% ökad risk för kvinnor, vid konsumtion ÖVER 24 resp 12 gram per dag. Antingen felciterat av Orion-Pharma, eller av dig. Men jag håller med crooked, det hör inte riktigt hemma här? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-29 19:54 | |
![]() | Varför ska man tvinga i barn grönsaker? Let them eat cake. | |
| ANDERStG | 2011-09-29 19:57 | |
![]() | www.youtube.com/watc...XC uG2fjURw | |