Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Indeedigo - Ej medlem längre | 2011-10-29 13:20 | |
![]() | Isabella, du griper mig med din fangslande blick. :-) | |
| sfi | 2011-10-29 14:02 | |
![]() | Efter det tredje inbrottet i mitt hem kan jag bara berömma poliserna som jag har träffat. De är vänliga, omtänksamma, proffsiga och sprider ett stort lugn omkring sig när de kommer. Det har t o m hänt att jag har fått besök några dagar efter inbrottet av en polis, som på väg hem, stannat till och frågat hur jag mår. - Jättegulligt! | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-10-29 14:17 | |
![]() | Enligt mina erfarenheter är svenska poliser oftast bra eller mycket bra i mötet med människor. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-29 14:21 | |
![]() | Man undrar ju om de som har den här poliser-är-grisar-mentali teten har liknande fördomar om andra yrkeskategorier, etniska grupper osv. | |
| Yamma | 2011-10-29 14:34 | |
![]() | Mitt enda förslag till polisen är att de måste acceptera att bli filmade. Då slipper de situationer som den i länken. Filma måste alla få göra utan ifrågasättande. Om polisen sköter sitt jobb och ignorerar filmandet kan de knappast misslyckas. | |
| Lillstölla | 2011-10-29 14:41 | |
![]() | Är väl som med alla andra yrken. Finns ju alla de sorter, och visst har man träffat på riktigt hemska poliser, den sorten som har storhetsvansinne och alldeles för lätt att ta till batongen, men minst lika många gånger träffat på supertrevliga och väldigt bra och vänliga poliser. I många fall tycker jag nästan synd om svenska polisen för de får inte riktigt använda de hjälpmedel de har för att skydda allmänheten och sig själva. | |
| teamgrens | 2011-10-29 15:25 | |
![]() | jag har faktiskt stött på fler otrevliga poliser än trevliga. Jag känner ett par poliser som jag inte har något emot men de flesta är rent av hemska att stöta på. Översittare, kaxiga och spydiga. Nä inte konstigt att dem förlorar respekt av civila. Men å andra sidan hyllar jag dem för att de orkar. Jag hade aldrig valt det yrket. | |
| Pandina | 2011-10-29 20:01 | |
![]() | Yamma - i storstäder kan jag dock visserligen förstå det här med filmandet. Poliser är i gangstersammanhang gravt stigmatiserade. Jag kan tänka mig faran att bli uthängd som polis och inte kunna gå på stan i civila kläder utan att vara orolig. Eller jaaa jag vet inte, det är kanske min okunnighet som talar. Angående det här med "poliser-är-grisar"-menta liteten. Man kan fråga sig vilket som är hönan och vilket som är ägget. En vän till mig är en sydamerikan som adopterades till norrland. Inte bara självbildsmässigt känner han sig mörkare än andra; attityden från andra säger likadant och inte minst från poliser. En gång satte de honom i baksätet på en polisbil för att han hade cyklat mot rött. Då de frågade honom vad han hette, svarade han med korrekt, norrländsk dialekt "Philipe Andersson". "Va?" svarade poliserna då. "Philipe Andersson, jag är adopterad från Sydamerika". Varvid de släppte honom. De hade misstagit honom för en invandrad kriminell. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-10-29 20:14 | |
![]() | Det är ju fel redan från början att man både på polisens hemsida och andra sidor kan läsa vad som krävs för att bli antagen till aspiranutbildningen. Det borde vara med slutet för att man på så sätt ska hitta rätt personer. Som det är nu är det relativt enkelt att manipulera testerna. | |
| friscooo - Ej medlem längre | 2011-10-29 21:09 | |
![]() | Hur ska man kunna manipulera testerna Hoodman? | |
| Gitarrmagnus | 2011-10-29 21:22 | |
![]() | Har bara goda erfarenheter av poliser | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-10-29 21:49 | |
![]() | Du läser på nätet vilka bedömningskriterier som eftersöks. | |
| Yamma | 2011-10-29 21:52 | |
![]() | Pandina, visst, jag kan se varför de tycker att det är jobbigt. Men det är ju tillåtet, och i princip ALLA gånger poliser visas upp som brutala busar är när de försöker hindra folk från att filma genom mer eller mindre våldsamma metoder. De behöver få utbildning i hur de ska hantera att bli filmade utan att störas. | |
| apbur | 2011-10-29 21:59 | |
![]() | Personer borde ha lite bättre koll vad som är tillåtet för poliser att göra så de inte ska filma allt i tid och otid för att de tror de gör något otillåtet. | |
| friscooo - Ej medlem längre | 2011-10-29 22:06 | |
![]() | Hoodman, förstår fortfarande inte va du menar? Steg 1: myndighetssamtal och svenskprov som skall klaras med godkänt resultat. Steg 2: fystest. Steg 3: psykologsamtal, intelligenstester, spatiella tester samt intervju med två befäl. Runt 2-3-400 kommer in av ca 8-9000 sökande. Tror du att det räcker att man klarar testerna? | |
| Yamma | 2011-10-29 22:09 | |
![]() | Apbur, det är en del i att slippa oroa sig för ett Orwell-samhälle. Folk måste få veta att de är fria att göra som de vill. Och faktum är att ganska många dåliga poliser har stoppats just pga att någon filmar. Och man kan ju inte veta om polisen kommer att göra nåt de inte får innan de börjat? Då måste de ju filma allt så det inte missas. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2011-10-29 22:16 | |
![]() | polisen gör ju inte något dumt om de vet att de blir filmade - så man kan ju filma i förebyggande syfte:) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2011-10-29 22:21 | |
![]() | när jag var ung och odräglig var poliserna elaka och respektlösa. nu när jag är gammal och städad är poliserna jättetrevliga. | |
| apbur | 2011-10-29 22:29 | |
![]() | Yamma, det är inte så säkert. Det står mellan det och att man ska slippa utsättas för den kränkning och stress det innebär att hela tiden vara övervakad av någon vars syfte är att försöka fälla en för minsta lilla misstag. Ingen människa vill jobba under sådana omständigheter. | |
| LaLiindaLoo | 2011-10-29 23:06 | |
![]() | Jag har dåliga erfarenheter när de kommer till polisen. Har stött på en del poliser och de har alltid varit respektlösa och velat visa sig bättre än alla andra plus så e dagens nya polisen såna maktmissbrukare så de e sjuuukt! Man ska aldrig dra alla över en å samma kam oavsett men för mig är ALLA polisen, ursäkta mitt uttryck, fittor, Varje individuell polis representerar hela polis kåren och ska därför uppträda med bra föredöme, rättvisa och kunna erkänna att de för en gång skull haft fel men istället för å sänka stoltheten å be om ursäkt är de bättre å misshandla personen med batongen och sedan anmäla OFFRET för våld mot tjänsteman. För så gör de alla nångång under sin tid som polis. Ska inte överdriva, det e bra att dom finns men de har glömt bort totalt vad de står för och vad uniformen representerar. | |