Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 140

Forumkategorier

Användare Inlägg  
88tinste2011-11-13 14:15
Antal inlägg: 636

Jag har olika storlek från olika tillverkare men change har ju sitt eget märke, så det är väl det allt utgår ifrån.
Jag vet liksom inte hur de tänkt med det hela...
Och ja, det är sant att majoriteten av kvinnor har fel storlek, men det är inte pga att det ändras, utan många vet inte hur en bh sitter ordentligt.

Jag har haft turen med att tidigt få lära mig hur en bh ska sitta, så jag ser ofta hur andra har "fel bh" just för att jag vet hur en bh borde sitta.

Många har oftast för stor omkrets på sin bh än de egentligen ska ha...

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-13 14:15
Antal inlägg: 185

Jo, men det är det jag menar Gunilla. Att argumenten som förts fram av VD:när att kunder ska kunna få vägledning av de där skyltarna.

Men har kunderna någon nytta av att veta att "Anna-Karin har 75C" då det bara är just vad hon har med "måttbandsprincipen".

Om man har 75C med "måttbandsmätningen", passar då den storleken en alldeles oavsett BH-modell? Det var det jag undrade över. För om det är så att allt med den storleken passar när man väl vet sina mått så är ju ett mer effektivt sätt än att personalen har de där skyltarna att kunderna mäter och sedan direkt kan plocka rätt storlek? Jag tror dock inte att det är så statiskt, men vet inte och det var därför jag undrade

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-13 14:18

Tack för det svaret 88tinste. Trodde det var skillnad på modeller men det är alltså olika tillverkare som man ska vara vaksam på.

(jag fortsätter att hålla mig till principen att ge bort "upplevelser" och det som flickvännen -- när jag har någon-- önskar sig i present. Sådant jag förstår mig på)

raisingirl2011-11-13 14:26
Antal inlägg: 253

Tror det var Change också som skickar ut veckobrev med listor över hur mycket dom anställda sålt för med olika beteckningar som "veckans stjärna" och "veckans snigel" till den som sålt minst. Efter att P3s nyheter uppmärksammat detta så skulle beteckningen "snigel" tas bort för det kunde vara kränkande, men själva listorna skulle dom fortsätta med. Låter som ett trevligt företag att jobba på.

88tinste2011-11-13 14:26

Myggbiten: det är ingen större skillnad på modellerna annars, det handlar om ca en storlek (ibland) från fullcup till balkonett.
Men det är inte för alla, allt beror på brösten, har du fastare bröst brukar det vara en skillnad än om man har lite mer "hängande" byst.

Det finns i vilket fall olika tabeller för olika butiker, så bara för att du har en storlek enligt tex change tabeller så betyder inte det att du har samma storlek inom tabellen hos twilfit osv.

Har jag förklarat mig bra eller är det luddigt? :)

88tinste2011-11-13 14:28

raisingirl: tack, hade nästan glömt det!
Ja, det var change som hade skrivit ut de listorna, det skulle tas upp för att så fick det inte gå till inom reglerna.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-13 14:35

www.handelsnytt.se/p...le r-snigel

"Sista varvet"---vad är det? Är det som "riskerar att åka ut" eller vad är de inne på för sista varv? Eller är det snarare sista etappen till något bättre?

sverigesradio.se/sid...el =4774402

88tinste2011-11-13 14:44

Det är väl att man "nästan klarade det" man sköter sig bra och man är på ingång till att lyckas, typ...(bara en total gissning)

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-13 14:54

Så kan det ju vara! Någon som varit lydig och duktig!

Säljare till kund: Hej kan jag hjälpa dig

Kund: Njae, jag tittar bara än så länge

Säljare: Okej, säg till mig om du behöver hjälp

Kund: Jo, förresten jag behöver nog hjälp?

Säljare: Jag hjälper dig gärna. Vad kan jag stå till tjänst med?

Kund: Hm, jag ser nu att du bara har 75C...Jag söker någon säljare som har 90D så du kan nog tyvärr inte hjälpa mig.

Och när de i annonsen skriver att de söker "mångfald" bland personalen kanske det är att täcka in så många BH-storlekar som möjligt, för absolut bästa relation mellan kund och säljare! "Vi vill ha allt från 75C till 110J"

88tinste2011-11-13 14:57

Det känns mest som en löjlig ursäkt till att få bete sig som, "grisar"

marmeladov222011-11-13 15:50
Antal inlägg: 4211

De heter Change för att när man ser skylten ska byta butik.

88tinste2011-11-13 16:03

HAHAHAHA!!! bra sagt...diggade det något så grymt :P

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-13 16:09

Apropå det där med betygssättningen. Om jag visste att någon i personalen i affären vägrat att bära skylten och stått upp för det skulle jag gärna gå in där några gånger och berömma personen -- och hoppas på att "övervakarna" är på plats!

Konstigt att företaget inte utsatts för någon "manifestation" än. Det finns ju t ex en butik i Umeå och där fanns ju i alla fall tidigare organisationer som gjorde uppmärksammade manifestationer mot kvinnoförtryck, porrbutiker etc.

88tinste2011-11-13 16:15

Bra sagt Myggbiten, tummen upp

88tinste2011-11-13 20:18

Vi får väl starta en egen "manifestation" :P

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?