Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 626

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bokmärke2011-11-16 21:54
Antal inlägg: 147

Om hon nu inte kan sova på madrass utan hon får sova i sig EGEN vagn är det väl bra att hon spänns fast. Det vore ju hemskt om hon skulle trilla ur vagnen..eller? Mina egna barn har alltid sovit på utedagis i vagnar och alltid med sele på!

meravera2011-11-16 22:10
Antal inlägg: 59

Plocka med dig egen resesäng, kan inte tänka mig annat än att personalen kommer att tycka om iden om dom bara får den serverad på fat och slipper montera/förvara den själva??

malman2011-11-16 22:15
Antal inlägg: 1457

det är dagisets vagn.

och jag har pratat med skolchefen i dag och han tyckte detta var mycket märkligt, För vi har 13 st dagis här i habo, var av ett dagis ska ha kvällar och helger oavsätt hur många barn det är som behöver det, och han sa att man måste sträva efter vad som är BÄST för barnet och inte alltid vad som är smidigast eller lättast. Han ska kolla upp detta,

sen har vi ca 3 barn till som kommer behöva kvällar så vi får se,

Och ja det var ett tjat om att jag ska byta jobb. men det är Fan inte lätt att hitta ett chaufförsjobb som läget är nu jag sökte ca 25jobb och blev bara erbjuden detta. Ocj ronja träffar massor med kompisar på dagarna med mig då vi är mycket på öppna förskolan och leker på förmiddagarna.

klart jag ska byta jobb senare

marmeladov222011-11-16 22:16
Antal inlägg: 4211

Men bra Malman! du klagade på dagis! Bra, du är viktigase kunden, de måste tänka på sitt rykte, så det blir säkert bättre.

Hillegnu2011-11-16 23:49
Antal inlägg: 710

Bra malman!!!

malman2011-11-17 13:12

jag hoppas bara inte dagis personalen blir sura och jag får problem med dom

anträffbar - Ej medlem längre2011-11-17 13:26
Antal inlägg: 285

En säng kostar inte mycket? Det är klart att de måste skaffa en spjällsäng i en nattdagis. Det är ju inte bara för ditt barn utan en inventarie i nattdagiset. Ingen snack om saken, en trygg säng måste finnas i nattdagiset.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-17 13:38
Antal inlägg: 185

Det är ju såklart tråkigt om personalen skulle bli sur på dig, men med utgångspunkt från det du berättat så har du ju inte sprungit till "högre ort" direkt utan verkligen pratat med dem först.

Kanske blir de rentav tacksamma. För det KAN ju ha varit så att de själva, utan att de berättat det för dig, försökt påverka kommunen till att göra det bättre för dem men att det inte hjälpt. Utan det är först när en "kund" börjar ställa krav som något händer.

Tänk så i stället.

le-lou2011-11-17 13:43
Antal inlägg: 17500

Vill bara inflika att i vår kommun sover barnen på "nattis" på madrasser. Verkar fungera bra enligt föräldrarna, känner en som har sitt barn där.
Vad gäller spänna fast - ser inte heller problemet. Om det finns risk för att barnet trillar ur så är det en säkerhetsåtgärd... och en olycka kan hända fort. Det handlar väl inte om fastspänning a la mentalsjukhus 1930? Vad jag fattar är det en sele. Och såna har väl var och varannan använt? Liksom bokmärke här , så hade jag på min flicka en sån så fort hon var i vagnen.

le-lou2011-11-17 13:46

malman - jag funderade på en sak. Det finns ingen möjlighet till dagmamma (fast kväll/nattmamma) .. ja du fattar. ? Det finns tydligen, kanske värt att kolla upp om din kommmun vet nåt om det?

ceciliaerix2011-11-17 14:08
Antal inlägg: 179

Mammor och pappor betalar dyra pengar för dagis och då ska man få den service man förväntar sig. Jag har en spjälsäng till övers, be ditt dagis att kontakta mig så kan dom FÅ DEN!!!! Seriöst?

oliv7 - Ej medlem längre2011-11-17 14:15
Antal inlägg: 4

Enligt Socialstyrelsen får vården numera inte spänna fast ex demensjuka för att skydda dem för fall. Detta är en ganska ny lag/bestämmelse och jag har utifrån det svårt att se att det skulle vara ok att spänna fast ett barn. Allt handlar idag om att hålla kostnaderna nere och spara pengar på färre personal.

le-lou2011-11-17 19:41

jag skulle vilja se en lag som säger att man inte får spänna fast barn vid situationer där de kan skada sig. Tänk er barnstolar tex, cykelstol eller i kärra om barnet är rörligt och far omkring som ett litet jehu.
vill man som förälder hellre se att barnen sitter oskyddade?

le-lou2011-11-17 19:42

"Allt handlar idag om att hålla kostnaderna nere och spara pengar på färre personal. "

knappast. det handlar väl om att förebygga olyckor.

adel 101 - Ej medlem längre2011-11-17 19:53
Antal inlägg: 337

spontan känsla... vilket jävla ställe!! är de på allvar? ska de driva och jobba med barn undrar jag.

angelsdead2011-11-17 20:00
Antal inlägg: 36

Förstår hur du känner dig! Jag hade också känt en inre frustration. Kvällsdagis är ett dagis som har öppet på kvällen, varför vill dom jobba där om dom inte vill jobba kvällar? Det fattar inte jag, det är snarare dom som ska byta jobb än du. Fastspänd tycker jag inte hon ska behöva vara. Om att hon skulle ramla ner, mm visst, men är inte personalen där så dom har översikt och kan se henne?

malman2011-11-17 22:32

klart att hon ska vara fastspänd om det finns riska att hon skadar sig. men saken är den att om de skaffade en resesäng (jag har erbjudit dom min privata) så skulle hon inte behöva sitta fast. utan få sova på ett sätt som passar henne.

jag ringde upp rektorn och föreslog att de kunde anställa någon som blir anställd som kvällspersonal eftersom jag jobbar kväll 5 dagar i veckan 4 veckor i månaden. rektorn föreslog att jag skulle skaffa en barnflicka eftersom barn inte mår bra av att det är för många som tar hand om dem, och att det inte finns någon som vill jobba kvällar, hon har haft en annons i tidningen sa hon7

men är det så illa att det inte finns någon i hela kommunen som vill ha en fast tjänst på 65%???? låter konstigt

freeride812011-11-17 22:48
Antal inlägg: 8

Har inte kommenterat tråden tidigare, läste allt nu på en gång och måste bara flika in, vilken SKITKOMMUN som behandlar ett barn (och dig) sådär.
Lycka till och kämpa på! ge dig inte!

oliv7 - Ej medlem längre2011-11-18 00:42

le-lou, vakna upp och skåda den faktiska verkligheten. Hade de brytt sig om barnet så hade det naturligtvis funnits en spjälsäng där !

oliv7 - Ej medlem längre2011-11-18 00:47

Rättare sagt; Om de hade värnat om barnets bästa så hade hon inte varit fastspänd och därmed fasthållen i samma position och t ex inte kunnat vända sig om och sova på magen som många små barn föredrar

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?