Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
blue_moon | 2011-11-20 20:50 | |
![]() | Quicka Är det bara hårdheten som är problemet, så går det att lösa utan att låta smöret stå framme i onödan. Man tar en klick (hårt) smör och lägger på de mackor man ska ha. Efter några minuter när det mjuknat i rumstemperaturen så går det lätt att bre ut. Jag brer alltid mina mackor på köksbänken. | |
kajix | 2011-11-20 20:54 | |
![]() | Man kan osthyvla smör. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:54 | |
![]() | Fett väljer man naturligtvis efter vad som ska lagas, så det varierar väldigt mycket. På smörgås är det oftast ekologiskt Bregott. I stekpannan rapsolja, smör eller olivolja. Använder jag sidfläsk eller någon fettrik styckningsdetalj så använder jag fettet därifrån. Har jag lagat (hel) kyckling nyligen så har jag gott fett från den. För tillfället står det en massa gåsfett i kylen. | |
sessan2011 - Ej medlem längre | 2011-11-20 20:59 | |
![]() | På mackorna Milda x-tra saltat gäller både mig och barnen. Till stekning antingen olivolja eller margarin | |
blue_moon | 2011-11-20 21:05 | |
![]() | Kajix Bra idé när man har många mackor att bre! | |
Trixxie | 2011-11-20 21:20 | |
![]() | @ElfWinter: Hur lyckades Becel övertyga så många att de förtjänar titeln ”värst i test”? Antagligen genom att lura friska att de riskerar en hjärtinfarkt om de inte byter till deras industriellt framställda fett-ersättning. Detta trots att EU underkänt deras önskan att få påstå att produkterna förebygger hjärtsjukdom, eftersom det inte finns några vetenskapliga bevis för det. Detta kommer Becel runt genom att antyda det istället (”Becel – älska ditt hjärta”). Det skadar säkert inte heller att Becels produkter är extremt dyra jämfört med naturliga alternativ, och innehåller mängder med kemiska tillsatser. Själv fortsätter jag att köpa smör och Bregott istället. Det är inte bara oerhört mycket naturligare, utan dessutom både godare och billigare. | |
to the top | 2011-11-20 21:23 | |
![]() | bara vanligt smör! ingen annat är bra nog! smör smör smööööör! | |
Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-11-20 21:25 | |
![]() | Vilket tid lever folk i som käkar lätta och dylikt skit... | |
frukantarell | 2011-11-20 21:39 | |
![]() | När barnen var små blandade jag olja och smör för att få en bredbar konsistens som kunde stå i kylskåpet. Funderar på att börja med det igen. Becel vill jag ju inte äta mer. Inte funkar det att lägga smörklickar på brödet och låta dem stå på bänken heller då jag ofta har väldigt bråttom på morgonen. | |
frukantarell | 2011-11-20 21:40 | |
![]() | Tack för becelinformationen. | |
vindsus86 | 2011-11-20 21:43 | |
![]() | Bregott mellan eller mini på macka, vanligt smör i exempelvis potatismos och Blå band-såser och inget fett alls när jag steker saker eftersom jag har teflonpanna. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 21:46 | |
![]() | Jag har en ostkupa i glas till mitt smör. Som den här: www.tindrastore.se/s...84 6eb0.jpg Tar fram en bit och har den där under på köksbordet. På så sätt är det lätt att bre och känns fräsch hela tiden. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-20 21:52 | |
![]() | Jobbigt att ställa fram Bregottasken en kvart innan man ska käka. :) Mm. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 21:53 | |
![]() | Nej, inte jobbigt. Men ibland glömmer man och då sitter ungarna och har bråttom innan skolan. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-20 21:58 | |
![]() | Det är bara att mjuka upp smöret genom att "mojsa" runt det lite med smörkniven och få upp värmen. | |
yfrontpojken | 2011-11-20 22:00 | |
![]() | Smälta bregott(blå/grön) i makaronerna. Smör till palt. Margarin steka diverse saker. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-20 22:01 | |
![]() | Deli, det kanske man har tid med när man är själv på morgonen. Men har man tre kids som ska göras i ordning, gympakläder ska rotas fram, lappar ska fyllas i, hårborsten är försvunnen och kaffet spillt på golvet så har man inte tid att mojsa i smöret i lugn och ro. | |
jadey - Ej medlem längre | 2011-11-20 22:02 | |
![]() | äter aldrig mackor så använder inte smör. steker gör jag i ekologisk kokosolja :) så mkt bättre för kroppen än smör och mkt bättre än vanlig olja att steka i. | |
frukantarell | 2011-11-20 22:07 | |
![]() | Tack för kupantipset kafountine. | |
segaråttor - Ej medlem längre | 2011-11-20 22:15 | |
![]() | Skånegott på mackan och vanlig hederlig Milda i stekpannan :) | |