Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 18:34 | |
![]() | Paradispesso, Sluta skylla ifrån dig för att du verkar vara halvbra på att läsa. Cardis, Nej visst. Jag kan komma och bloda ner din soffa om det är det du vill. :) | |
| Perra92 | 2011-11-23 18:34 | |
![]() | Deli, det är ju självvalt att raka sig så att man ser ut som ett barn. Att män tjänar mer är nog ganska enkelt att förklara genom att de vågar ta mer risker och avancera och hamna i mer ledande positioner (samt vågar skryta mer om sina prestationer). Sedan väljer många kvinnor att trappa ner och prioritera ungarna självmant istället för karriären. Iofs är detta på väg att förändras till kvinnornas fördel så inom några år kommer kvinnorna att vara löneledande då kvinnor fler satsar på akademisk karriär. | |
| mcmick | 2011-11-23 18:36 | |
![]() | Självklart borde kvinnor få gratis tamponge/bindor annars kan gärna killarna få ta över mens- födabarn delen!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 18:36 | |
![]() | Gäsp. | |
| gnill | 2011-11-23 18:36 | |
![]() | Perra92: Din kommentar får en att undra om det inte är dags för dig att flytta till en diktatur eftersom du uppenbarligen inte förespråkar åsiktsfrihet. Seså, schas iväg med dig bara, finns många länder att välja på där manliga diktatorer härskar (och se bara hur bra de har det där). | |
| e_l_v_a | 2011-11-23 18:36 | |
![]() | Perra92 Inte för att det hör till diskussionen över huvud taget men de löneskillnader som debatterats är naturligtvis de för lika arbete. | |
| gnill | 2011-11-23 18:37 | |
![]() | alltså detta syftar på din kommentar om rösträtt, Perra 92 | |
| Cardis | 2011-11-23 18:37 | |
![]() | Del: Du kan väl sitta i ett badkar 4-7dagar i månaden? =) Och det där med löner. Vi har 2 kvinnor på jobbet som har samma titel som oss alla andra. Dem har hamnat lite i underkant med lönen, och varför då? Dem har aldrig lagt ner en enda timme övertid. Dem vill inte lära sig något annat än det dem gör. Och det finns ingen flexibilitet.... sen sitter dem och grinar på kafferaster om att allt är så dåligt. Den bilden har jag av löneskillnaderna mellan män och kvinnor. Känns för mig helt naturligt att cheferna har gjort de lönebeslutena som dem gjort | |
| Paradispesso | 2011-11-23 18:37 | |
![]() | Enligt ts själv är det ju dom senaste 30 åren det gäller. Hur klarade sig kvinnor med sådana enorma orättvisor som att behöva betala för något män inte använder före det? Men något jag tycker har gått helt under i tråden och som jag uppfattar som en viktig sak TS vill diskutera är hur vida reklamen för dessa produkter är kvinnoförnedrande. | |
| Cardis | 2011-11-23 18:38 | |
![]() | mcmick: Ok då gör vi det, för så enkelt är det... att ändra det dvs. | |
| gnill | 2011-11-23 18:38 | |
![]() | Oj, oj Perra92, du vet inte ens OM att kvinnor tjänar mindre i vårt land även när de har lika bra meriter som män?? | |
| Paradispesso | 2011-11-23 18:39 | |
![]() | HAHA Del, skyller jag ifrån mig för att du är helt OT ??? | |
| Perra92 | 2011-11-23 18:40 | |
![]() | e_l_v_a vi har fri lönesättning numera inte fackligt satta löner så det gäller att kunna förhandla och tala för sig. Att påvisa löneskillnader för "exakt" samma arbetsuppgifter är nästintill ogörligt. gnill förstår inte alls din kommentar. | |
| gnill | 2011-11-23 18:42 | |
![]() | För 30 (eller nja kanske något mer) år sen, behövde inte kvinnor betala dem själva eftersom de generellt var helt beroende av män och inte hade några egna pengar. Alltså var det ett icke-problem då, och på den tiden (kanske mer 50 år sen dvs min föräldrageneration) hade de annat att bekymra sig för som var viktigare, som t ex rätten till arbete, till fri abort, rätten till smärtlindring vid förlossning, dagisplats även om man var gift, skatteregler som gynnade män, ingen pension att tala om när man varit hemmafru etc. Alltså det har hänt mycket, men det är en bra bit kvar till riktig jämställdhet (fast återigen jag tror inte mensskyddsbidrag är vägen att gå, snarare tvångsdelad föräldraförsäkring, tar mannen inte ut hälften så fryser det inne). | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-23 18:43 | |
![]() | Haha Cardis, rättfärdigar du den strukturella löneskillnaden mellan kvinnor och män med referens till "2 kvinnor på jobbet"? Förra veckan jobbade jag med en kille som var jättelångsam. Alla killar borde få lägre löner! | |
| e_l_v_a | 2011-11-23 18:43 | |
![]() | Reklamen för mensskydd är förskönande men knappast förnedrande. Anledningen till de lyckliga, leende och aktiva kvinnorna i reklamen är sannolikt på grund av att det, till skillnad från motsatsen, säljer mensskydd. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 18:43 | |
![]() | Paradispesso, Men herregud, det ÄR inte ot utan ett sidospår. Hur lång och intressant blir diskussionen om vi bara får svara ja eller nej? | |
| le-lou | 2011-11-23 18:43 | |
![]() | ska vi få gratis levaxin också? | |
| le-lou | 2011-11-23 18:44 | |
![]() | el gardasil? ideerna haglar! Binda for president! El menskopp. En blomvas mellan benen så gött. | |
| gnill | 2011-11-23 18:44 | |
![]() | Perra92, du skriver att du tror att kvinnor kommer att vara löneledande om några år för att de satsar på akademisk karriär, well de kvinnor som hittills satsar på akademisk karriär tjänar fortfarande mindre än män med exakt samma meriter. SÅ varför skulle det förändras om några år? | |