Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-07 05:19 | |
![]() | Jag tycker att man kan välja, om man INTE tycker om att laga mat är halvfabrikat ett alternativ! (Hatar matlagning när man kan lägga tiden på annat). Köper dock sällan färdigrätter, de är inte särsklit goda. Men Felix bruna bönor t ex är mycket godare än om vi lagar dem själv hos oss. Samma med risgrynsgröt, har lagat egen risgrynsgröt en julafton, den blev inte så lyckad.... | |
| darkbiffzor | 2011-12-07 07:18 | |
![]() | Mån: Lättpanerad fisk med blomkålsmos och vitkål Tis: Köttfärssoppa med mörkt hemmabakat bröd till. Ons: Kycklingsallad Tors: Bacon/Purjo omelett Fre: Tacos Lör: Lasange mitt på dagen och räkor kokta i vin på kvällen Sön: Dillkött | |
| Gautama | 2011-12-07 13:06 | |
![]() | Känner att jag måste uppdatera min matlist från i natt. Låg nämligen och tänkte på strömming inatt. Jag kunde knappast somna så mycket fantiserade jag om strömmingslåda. Så idag onsdag blir det strömingslåda istället för potatissoppa. Ber om ursäkt att jag ljög tidigare, men det var inte medvetet. | |
| pion ekrot | 2011-12-07 19:55 | |
![]() | Det är väl inte alltid så strukturerat men denna vecka har jag t. ex ätit: Ugnsbakad lax med potatis, broccoli och dijonsenapssås Lammfärsbiffar med fetaost (världens godaste recept) och qinoa, grönsaker Sill, ägg, potatis och gräddfil Dinkelpasta med bacon, broccoli, persilja, fetaost och vitlök Andra vardagsfavoriter är biff Rydberg, thai-mat, kåldolmar (ätes för sällan!), pannkakor, diverse omeletter, lasagne efter en middag med pasta & köttfärssås, tortellini med soltorkade tomater, ruccola och vitlök o.s.v... | |
| Maja G | 2011-12-07 20:10 | |
![]() | Denna veckan blev det: Måndag; potatismos och lammkorv ( blev oförhappandes bjuden av en kollega.Mycket gott) Tisdag: Potatismos och stekt fisk ( egentligen måndagens matlåda) Onsdag: Ris,remouladsås och stekt fisk ( blev fisk över o ingen annan äter upp den annars) Torsdag; Knytkalas på jobbet med många exotiska maträtter. Fredag: Lasagne Lördag och söndag: vet inte riktigt ännu. Kyckling kanske ena dagen och någon köttbit den andra? | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-12-07 21:01 | |
![]() | jag äter typ ekologiskt basmatiris och quornbitar nästan varenda dag. eftersom jag älskar det.. dock har jag självklart massa olika saker till.. alltid massa grönsaker (speciellt tomater), linser, och oftast Imat i (havregrädde). Sedan så kryddar jag alltid massa. Kött äter jag ingenting. Dricker alltid vatten. Äter ingenting (oftast iaf) som är halvfabrikat som t.ex "potatismos".. och aldrig någon creme fraiche i maten heller.. inget mjölkbaserat alls. Kanske inte låter som speciellt rolig mat.. men det är det godaste jag vet! :) vissa dagar gör jag thai-baserad mat m. kokosmjölk och sånt.. och ibland kinesisk mat.. beroende vad jag känner för. | |
| el_gluggo | 2011-12-07 21:32 | |
![]() | MÅN: middag på jobbet som bestog utav pasta med olika grönsaker i gräddsås TIS: spagetti och köttfärssås och sallad ONS: karln gör den goda italienska ostsoppan med örter. Vitlöksbröd till TORS: någon smaskig middag hos mamma å pappa FRE: västerbottenpaj med gräddfil som blanadas med rom och rödlök sallad LÖR: födelsedagsmiddag hos karlns syrra SÖN: kan bli vad som helst :) | |
| marmeladov22 | 2011-12-07 21:32 | |
![]() | tummen upp för dig min vän | |
| marmeladov22 | 2011-12-07 21:32 | |
![]() | jadey* | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-12-07 21:38 | |
![]() | :) | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2011-12-07 22:13 | |
![]() | Äter mån-fre det som skolköket serverar, oftast fullt ätligt. På helgerna kompenserar jag detta nyttiga leverne med chips, ostbågar, vitt bröd, kopiösa mängder ost, lite godis... och undviker all typ av motion, förutom betapetandet. Händer att jag kliar mig också... | |
| KarlMorot | 2011-12-08 09:30 | |
![]() | Senaste veckan: Torsdag: Pasta med tomatsås, parmaskinka och färsk parmesan. Fredag: Rimmad torskrygg med pepparrot, smör och potatis. Lördag: Entrecote, grillade grönsaker och hemgjord beanaissesås. Söndag: Långkok på högrev. Måndag: Vegetarisk sallad med couscous, fårost och grillad äggplanta. Tisdag: Högreven från söndagen Onsdag: Sushi | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-08 10:00 | |
![]() | I dag har jag drabbas av total lathet,så det blir köpt Pizza | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-12 20:24 | |
![]() | Denna veckan blir det oxstek en måndag här ;) (rester från söndag). Stekt sill med hemgjord potatismos, rivna morötter. Lasagne o sallad. Soldatens ärtsoppa + pannkakor med glass och sylt. Falukorv i ugnen med ost, tomat, lök + potatismos, tomatsallad. Hämtpizza Söndaq blir det nog mackor, då ska vi städa och pynta. | |
| mergallfeber | 2011-12-12 20:40 | |
![]() | Förra veckan: Mån: Mc Donalds Tis: Pizza Ons: Kebabtallrik Tors: Chips och dip Fre:Mc Donalds Lör: 3-rättars från lokala krogen Sön: Ett glas vatten | |
| KarlMorot | 2011-12-13 11:08 | |
![]() | tordag: köttfärsbiffar, ris, och tomatsås fredag: ungsgrillad lax, potatis, gräddfil, sallad lördag: fisksoppa, aioli, hembakta baguetter söndags: helstekt fläskkarré, surkål, potatis måndags: rester av fläskkarrén tisdag: blir nog fisk ikväll | |
| marmeladov22 | 2011-12-13 11:08 | |
![]() | man får klämma in en morot i veckan iaf. För synen | |
| KarlMorot | 2011-12-13 11:10 | |
![]() | Kokta morötter med smör och salt och en lite nypa socker är inget dumt tillbehör till fisk. Bara man inte överkokar dom. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-13 12:29 | |
![]() | mm smör o salt:-) | |