Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2011-12-13 13:15 | |
![]() | Dannyboy, om den vill. Det är ju det saken handlar om - killar som NEKAS att avbilda Lucia pga att de är just killar. Alltså exakt samma sak som att NEKA nån jobb pga att den är ett visst kön. Det kan vara olika allvarliga konsekvenser, men det är exakt samma princip. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 13:15 | |
![]() | Eller den ena i den andra | |
| Yamma | 2011-12-13 13:15 | |
![]() | Delicious, det kanske är det som är "enebärabusken"? =D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:17 | |
![]() | Den ena i den andra? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:19 | |
![]() | www.julsånger.se/san...ne rissnar/ Djupare traditioner än vad man kan tro | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:25 | |
![]() | Håller med dannyboy, att gå in på sådana här trivialiteter och jämföra det med huruvida någon får ett chefsjobb eller inte är precis så löjligt som det låter. Och det ger inte det minsta trovärdighet åt den eventuella könsdiskrimineringsstride n som några verkar vilja driva. Effekten blir snarare motsatt.... | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:26 | |
![]() | Det är nästan så att man fattar varför inte vi kvinnor har kommit längre när man läser vissa inlägg här.... | |
| Yamma | 2011-12-13 13:26 | |
![]() | VonSchnygg, hur menar du att PRINCIPEN (som jag talar om) skiljer sig? Kan du förklara för mig hur det INTE är könsdiskriminering att en person nekas att bli Lucia efter att demokratiskt ha valts till det, på grund av att han inte är av fel kön? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:33 | |
![]() | VonSchnygg, nyss skrev du att de två inte hade något med varandra att göra men nu har du ändrat dig till att samhället går bakåt i "könsdiskrimineringsstrid en" för att killar får vara lucior om de vill? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:34 | |
![]() | "VonSchnygg 2011-12-13 13:26 Antal inlägg: 425 Det är nästan så att man fattar varför inte vi kvinnor har kommit längre när man läser vissa inlägg här...." Kommit längre i vad? | |
| Yamma | 2011-12-13 13:35 | |
![]() | Luciavalet! =D | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:35 | |
![]() | Yes... det kan jag med lätthet göra Yamma. Hade det varit ett könsneutralt ämbete, såsom ett chefsjobb faktiskt är!! så hade det varit könsdiskriminering. MEN, Lucia var en kvinna och därmed inte könsneutral. Precis som att Jesus var en man. Då är det inte det minsta diskriminerande att en kvinna spelar Lucia eller att en man spelar Jesus. I så fall är principen snarare omvänd. Att det är diskriminerande mot kvinnorna att välja en manlig Lucia..osv. Därmed fick du svaret på varför jämförelsen rimmar så illa också | |
| Yamma | 2011-12-13 13:36 | |
![]() | Men då tycker du också att alla som är Lucia måste vara italienare? Svarthåriga? Helgon? Eller är det ett helt godtyckligt kriterium du valt? Det är inte samma sak att symbolisera någon som att vara någon. Och då tycker du alltså att tjejer som vill spela Jesus i ett julspel ska NEKAS detta? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:38 | |
![]() | Men gud....Det är TEATER! Ingen jävla iscensättning av Lucias liv och död. Vad fan gör pepparkakor och tomtar där i så fall? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:39 | |
![]() | Deli jag har aldrig påstått att samhället går bakåt, jag skrev att striden inte är särskilt trovärdig när man lägger in trivialiteter i könsdiskrimineringsdebatt en så som att killar ska kunna bli valda till Lucior eller inte, det är anledningen och era argument jag opponerar mig emot. Sen bryr jag mig inte ett dugg om det är grannens hund eller hans husse som är Lucia. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:41 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt alls vad du vill egentligen eller på vilket sätt det skulle vara bra för individer och samhället. | |
| Yamma | 2011-12-13 13:42 | |
![]() | Jag tror att det är ordet "diskriminering" du missförstår, VonSchnygg. Ordet i dess rätta bemärkelse är att man nekas något pga exempelvis könstillhörighet. Det kan helt enkelt inte vara nåt annat när en kille nekas att vara Lucia i luciatåget, pga sitt kön. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 13:45 | |
![]() | för mej hade det förstört en tradition | |
| rajden | 2011-12-13 13:45 | |
![]() | Lucia eller inte Lucia-det är frågan... | |
| Yamma | 2011-12-13 13:47 | |
![]() | Röstar du på SD också? =) De är också noga med sina svenska traditioner. Du tycker på riktigt att det är så allvarligt att en kille som vill bli lucia skulle få bli det? Hur länge skulle du gräma dig? Skulle det gå ut över arbetet? | |