Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 838

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maradona19862012-05-12 10:41
Antal inlägg: 1801

Även ett viktigt derby i sydost i eftermiddag!

Miss_jk2012-05-12 14:21
Antal inlägg: 8941

Behringer: Ja, otroligt viktig. Ska vi vara värda en plats i AS nästa år så ska man vinna sådana här matcher. Nu kör vi!

Behringer2012-05-20 20:22
Antal inlägg: 3575

Årets viktigaste match på onsdag, sen EM-uppehåll. Inte vet jag om två hållna nollor av vår reservmålvakt kontra 11 insläppta på de två senaste för IFK hintar om hur derbyt kommer att sluta...

Behringer2012-06-30 19:17

Elfsborg torskar. Såklart var det domarens fel :)

www.youtube.com/watc...YV zlrMim4A

Maradona19862012-07-01 19:24
Antal inlägg: 1801

Åtvid imponerar. Riktigt kul att se. Än roligare att se KFFs 3-0 hemma mot Syrianska. Nu har det vänt!!

Behringer2012-07-14 13:12

Dålig fart i denna tråd.
Men nu är det dags att gillra råttfällan :)

eeistan2012-07-14 13:29
Antal inlägg: 1542

Skönt att Kalmar visade allsvensk klass och lyckades slå ut det nordirländska amatörgänget!-)

Magnus30gbg2012-07-15 07:28
Antal inlägg: 110

Man får säga att Åtvidaberg gör det bra

Schalke_042012-07-15 10:26
Antal inlägg: 391

IFK Göteborg 4ever! Tror inte ÅFF åker ur, hoppas inte det iaf!

Jämför TSG 1899 Hoffenheim Tyskland, invånare: 3000.
Spelar i Bundesliga

ÅFF, Sverige, invånare: 8000 (kommun 11 500)
Spelar Allsvenskan.
Imponerande!!! Vill bara lyfta fram att även "små" lag kan vara med i toppen.

Palini2012-07-16 11:43
Antal inlägg: 1381

Om Karma existerar så sumpar Elfsborg guldet...

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 12:03
Antal inlägg: 178

Elfsborg vinner, trots att de liksom alla andra lägger sig då o då för att tjäna en extra hacka! Allt är ju ändå uppgjort nuförtiden. Det är för mycket pengar inblandade för att låta en massa nyuppväxta ynglingar avgöra hur slantarna ska fördelas. Detsamma gäller nuförtiden i alla ligor världen över. Titta bara på brasilianska ligan, eller den argentinska, vartenda match är uppgjord i förväg, och skulle lagen inte spela såsom "firman" dvs publiken bestämt i förväg, ja då släcks arenan ner och matchen avbryts. Nu är det ju inte fullt så illa, ännu, i Sverige, men den som följer ALL fotboll i alla länder ser att matcher i Sverige, Norge, Danmark, Finland, och alla övriga europeiska länder SAMTLIGA följer vissa mönster och spelar uppgjorda, eller partiellt uppgjorda matcher. ( partiellt uppgjorda = det är bestämt att det inte får göras mer än 1 mål i första halvlek tex. Alla spelbolag erbjuder spel på över eller under 1,5 mål i första halvl.). Nuförtiden händer det hela tiden att matcher står 0-0 eller 1-0 i halvtid och sedan slutar med 5-6 mål, men vanligast är dock att man spelar till 2 mål. Urtråkigt och nuförtiden likvärdigt med American Wrestling = man vet att det är uppgjort men man vet inte hur...

Sten-James2012-07-16 12:12
Antal inlägg: 1

Elfsborg har stor chans att vinna. Visserligen pelar de som många andra lag idag på platsgräs. Man borde ha en plasstgräsallsvenska och en vanlig allsvenska. Elfsborg vinner nog på sin plastplan som man dessutom vattnar!

Palini2012-07-16 13:05

Elfsborg vinner, trots att de liksom alla andra lägger sig då o då för att tjäna en extra hacka! Allt är ju ändå uppgjort nuförtiden. Det är för mycket pengar inblandade för att låta en massa nyuppväxta ynglingar avgöra hur slantarna ska fördelas. Detsamma gäller nuförtiden i alla ligor världen över. Titta bara på brasilianska ligan, eller den argentinska, vartenda match är uppgjord i förväg, och skulle lagen inte spela såsom "firman" dvs publiken bestämt i förväg, ja då släcks arenan ner och matchen avbryts. Nu är det ju inte fullt så illa, ännu, i Sverige, men den som följer ALL fotboll i alla länder ser att matcher i Sverige, Norge, Danmark, Finland, och alla övriga europeiska länder SAMTLIGA följer vissa mönster och spelar uppgjorda, eller partiellt uppgjorda matcher. ( partiellt uppgjorda = det är bestämt att det inte får göras mer än 1 mål i första halvlek tex. Alla spelbolag erbjuder spel på över eller under 1,5 mål i första halvl.). Nuförtiden händer det hela tiden att matcher står 0-0 eller 1-0 i halvtid och sedan slutar med 5-6 mål, men vanligast är dock att man spelar till 2 mål. Urtråkigt och nuförtiden likvärdigt med American Wrestling = man vet att det är uppgjort men man vet inte hur...

Om ett uns av det där var sant så hade spelbolagen gråtit ut hos pressen fortare än du hinner skriker "Hulk Hogan!".

Förekommer uppgjorda matcher? Naturligtivs, säkerligen även så i gamla Svedala, men det är knappast nåt som följer ett mönster eller är nåt som du kan ha nån som helst koll på innan matcherna har spelats.

Shit, står matcher 0-0 i halvtid? Uppenbart fusk... Det händer ju liksom aldrig annars inom fotbollen. =)

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 14:04

Självklart Palini så är det vanligt att det står 0-0 i fotbollsmatcher i halvtid, men när det blir i snitt 1 mål per 6 timmars fotboll i samtliga ligor som spelas samtidigt i Europa och sedan när klockslaget gått över till nästa timme blir i snitt ca 7-9 mål per timme, ja då är det helt uppenbart att syndikaten styr totalbilden. Allt annat är gammeldags drömmeri!

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 14:07

Litet tips till dig Palini, slå in uppgjorda matcher eller fixed games på google så har du några hundra sidor att läsa från vartenda land i Europa.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 14:10

Och Sverige är garanterat inte fria från allt som förekommer överallt i alla andra länder. Långt därifrån skulle jag vilja säga, pga svenskens blåögdhet!

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 14:13

Och , varför skulle spelbolagen gråta? Spelbolag = Spelsyndikat. Om du tittar på dina favoritlags tröjor, så kan jag ge mig faan på att de gör reklam för ett spelbolag, och alltså lyder de också under sin största sponsors önskemål..

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 15:04

För övrigt har just nu AIK och GAIS vunnit rätten att bära Ladbrokes reklam på tröjorna. Kan vi gissa att Ladbrokes vet i förväg om AIK, GAIS kommer göra allt för att följa Ladbrokes direktiv om de är/blir deras största sponsor?

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 15:24

Jag kanske borde tillägga "Palini", jag följer ALL fotboll världen över, från Australisk, Japansk, Koreansk och Singaporiansk, via all Europeisk till all sydamerikansk och nordamerikansk fotboll. Och jag följer den dagligen och nattligen..:-)

Palini2012-07-16 15:27

Jag har aldrig förnekat att det förekommer uppgjorda matcher, men du och jag är de sista som får veta nåt i förhand om dessa matcher.

Du överdriver å det grövsta. Det är statistiskt bevisat sen lång tid tillabaka att det görs fler mål i andra halvlek i fotboll, det är knappast nån hemlighet eller nåt lurt bakom det faktumet.

Okej, du menar att spelbolagen fixar matcher för att blåsa oss spelare på stålar? Då är jag med på hur du tänker, men jag tror fortfarande att du är paranoid.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?