Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 474

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grönöga - Ej medlem längre2012-09-17 13:59
Antal inlägg: 5570

E-cigaretter får absolut säljas i sverige och säljs även i butiker.
Det är nikotinet som faller in under läkemedelslagen och därmed är förbjuden att sälja i sverige. Vätskor samt filter til e-cig med nikotinfri vätska är tillåten för försäljning.

LadySol - Ej medlem längre2012-09-17 14:05
Antal inlägg: 33199

Fan vad bra, grönis! <3

Janis_123 - Ej medlem längre2012-09-17 14:13
Antal inlägg: 90

Jaså, har det kommit en ny typ av e-cig då? Du menar alltså att e-cig får säljas helt lagligt i fysiska butiker. Nätbutiker är ju en annan sak, s.a.s., för finns inte samma lagliga kontroll.

Var köper du dina e-cig då? Inte för att jag själv är intresserad. ;)

Skitkärring2012-09-17 14:24
Antal inlägg: 196

Målet kan ju inte vara att fortsätta med produkter som är skadliga för hälsan. Om man inte har motivation nog för att sluta helt, så kan man ju alltid samla ihop ny motivation och sen försöka lägga av.

le-lou2012-09-17 14:39
Antal inlägg: 17500

tror att det finns en fara i att man upprätthåller vanan att hålla i något och dra i sig .. med e-cigg alltså. visst är det trots allt bättre än riktiga ciggaretter men nej, riktigt rökfri tycker jag att man är när man slutat på riktigt, utan substitut.

le-lou2012-09-17 14:41
Antal inlägg: 17500

för är det inte själva vanan och inte nikotinet i sig som är det mest vanebildande?

grönöga - Ej medlem längre2012-09-17 15:06
Antal inlägg: 5570

Janis_123.
Om du själv inte är intresserad så finns det ingen som helst orsak för mig att lägga energi på det.

Jag kom just ihåg varför jag hållit mig undan från Betapet ett tag nu.

Ha det så gott folk. :)

Porla - Ej medlem längre2012-09-17 15:15
Antal inlägg: 1471

le-lou. Menar du rökfri eller nikotinfri? För jag tyckte någon skrev att det var ånga som kom ut. Om det är röken som är farlig så är man ju trots allt rökfri.

Skitkärring2012-09-17 15:32

Det är ju fortfarande inte något som är bra att inhalera, efter vad jag har förstått. Målet borde som sagt vara att bli helt fri. Och med det menar jag att man inte ska ha något substitut heller.

Linna73 - Ej medlem längre2012-09-17 16:06
Antal inlägg: 16

Det finns vattenpipor att beställa med valfri smak på "tobaken". Funkar också mot röksuget. Har en själv.

www.partykungen.se

Skitkärring2012-09-17 21:16

Jättesmart med vattenpipa om man ska sluta röka...
Det är inte mer ofarligt än att röka vanliga cigaretter heller.

www.gp.se/nyheter/go...me n-farlig

Frasse2 - Ej medlem längre2012-09-17 22:29
Antal inlägg: 1465

Det är själva rökningen man vill sluta med sen om man skaffar sig en annan vana som är mindre farlig så få man ta det.Jag tror inte man får kol , lungcancer eller andra rökningsrelaterade sjukdomar av elciggen...
...man ska inte ha nåt substitut..det är vanan man ska sluta med..blablabla...har ni rökt själv och försökt sluta nångång skulle ni aldrig besserwissra er på detta sätt.
Ni har helt enkelt ingen aning om hur hävligt det är att sluta.

Skitkärring2012-09-17 23:23

Tror nog inte att det är så ofarligt med elcigg som tillverkarna vill få det att se ut som.

Har varit storrökare själv. Har försökt att sluta med allehanda hjälpmedel. Det enda som de gör är att hålla uppe nikotinsuget, så steget blir aldrig stort till att börja igen.
Köper du dessutom dessa ecigg så upprätthåller du ju allt som förknippas med att röka.

Det är en myt att det är nästan omöjligt att sluta. Det har med vilja och motivation att göra. Vill du inte riktigt sluta så gör du ju inte det heller. Och ja, jag slutade när jag hade bestämt mig ordentligt och utan något annat än kämpaglöd och viljan att bli fri.

Men det är upp till var och en att besluta om man vill röka eller inte.

Här är en synpunkt om ecigaretter.
www.tv4play.se/nyhet...id =2180287

Janis_123 - Ej medlem längre2012-09-18 09:50
Antal inlägg: 90

>>Janis_123. ´Om du själv inte är intresserad så finns det ingen som helst orsak för mig att lägga energi på det."

Alltså, grönöga, jag menade att jag inte är intresserad av produkten, eftersom jag aldrig har rökt och inte röker. Däremot både var och är jag nyfiken på hur de här e-ciggen får säljas. Nu hade en annan person lagt en länk här och där ser man ju tydligt att det är en vanlig, fysisk butik. Tror knappast att den butiken skulle ställa upp i ett tv-inslag om de begick ett brott. Så antar att det beror på det här att de är nikotinfria, då. Men samtidigt framgår ju också tydligt av tv-inslaget precis det som gäller: nästan ingen forskning har skett på de här produkterna.

>>Jag kom just ihåg varför jag hållit mig undan från Betapet ett tag nu.
Ha det så gott folk. :)

Blir du sur för att någon ställer en enkel fråga till dig???

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?