Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade29
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jpcnrd - Ej medlem längre2012-01-22 00:29
Antal inlägg: 620

Fast allvarligt talat så undrar jag vad det här stödet för Margot Wallström kommer ifrån. Är det någon som kan någonting om hennes politiska uppfattningar? Är det någon som ens hört henne hålla ett tal på svenska?

Hennes internationella meritlista kvalificerar in henne på ''medium sized dog''-listan. Men i övrigt?

Culus - Ej medlem längre2012-01-22 00:29
Antal inlägg: 393

kloka ord jp.

kesey22012-01-22 00:31
Antal inlägg: 5

Wallström kan och vill inte ha jobbet av bl.a. den anledningen att hon skulle få orimliga förväntningar på sig. MessiasMargot.

Culus - Ej medlem längre2012-01-22 00:38
Antal inlägg: 393

jag känner fortfarande starkt stöd.

www.sydsvenskan.se/w...vv ags.html

Übersize - Ej medlem längre2012-01-22 00:46
Antal inlägg: 97

Kan man inte lägga ner sossepartiet helt och hållet? Det verkar ju helkört...

bove2012-01-22 01:17
Antal inlägg: 1333

Pagrotsky är den enda jag har några sympatier för. Wallström ser snäll ut och är i EU. Har i övrigt inte lämnat något intryck på mig överhuvudtaget, och jag har aldrig hört ett vettigt argument för varför hon skulle vara en bra partiledare. Östros ser ut att vara Stefan Ingves lillebror och är ungefär lika karismatisk. Resten är också skräp, och exempelvis Österberg har ju mer eller mindre öppet intrigerat mot partiledaren. Skulle inte förvåna mig om han är den största pressläckan i partitoppen.

Förmodligen kommer de att välja någon som är så profillös och intetsägande som möjligt. Känner jag snillena i den partitoppen rätt så kommer de att tänka att ingen publicitet är den bästa publiciteten för nästa partiledare.

äggsmet - Ej medlem längre2012-01-22 01:38
Antal inlägg: 285

Intressant hur olika man kan uppfatta folk.
Och förstår inte riktigt vad du vill få sagt med att "Wallström ser snäll ut"?

Östros har jag ingen klar uppfattning om, men Ingves däremot har jag stor respekt för. Jag tycker att han har en bra framtoning, uttrycker sig vettigt och har pondus.

jpcnrd - Ej medlem längre2012-01-22 01:52
Antal inlägg: 620

Synd att Ingves inte är socialdemokrat. Fast det kanske inte spelar någon roll.

Jooohaan - Ej medlem längre2012-01-22 01:57
Antal inlägg: 184

Det finns en uppsjö av nollor att välja mellan hos sossarna, så det blir nog lätt att få fram en ny partiledare. För att nästa rekrytering ska bli smidigare, behöver man bara sänka kraven lite till. Att t o m kommunisterna klarar av att få fram en - relativt sett - hyfsad partiledare, måste sticka sossarna i ögonen ordentligt.

BSKV - Ej medlem längre2012-01-22 02:21
Antal inlägg: 512

Jooohan:

Visste inte att Kommunistpartiets ledarbyte var så uppmärksammat.

Jooohaan - Ej medlem längre2012-01-22 02:55
Antal inlägg: 184

BKSV: inte hört talas om Jonas Sjöstedt?

mönjelilja - Ej medlem längre2012-01-22 06:11
Antal inlägg: 3613

Margot Wallström verkar vara den som sossarna helst vill ha. Men hon skulle få enorma förväntningar på sig och det verkar hon inte vilja ha. Hon verkar vara en klok person som nog inser att det är ett omöjligt uppdrag att vara partiledare för S. Hon vet ju också hur det gick för kamraterna Anna Lindh och Mona Sahlin. Hon har det nog bättre som tjänsteman inom EU. Då kan hon leva familjeliv mellan arbetspassen och må bra. Vem vill ta på sig ett kamikaze-uppdrag om man är vid sina sinnens fulla bruk?

Injicera jul - Ej medlem längre2012-01-22 11:32
Antal inlägg: 361

Pagrotsky är ju den överlägset mest kultförklarade politikern. Många skulle nog rösta på sossarna med honom vid rodret bara för att han är en så skön person.
Problemet är att han hänger på klubbar och fester jämt, så han har säkert lite kokain och horbocksskandaler i bagaget. Men medierna kanske är lite snällare mot honom för att han är dvärg iofs.

Träsmak2012-01-22 11:36
Antal inlägg: 882

Bodström är utesluten och ingen kommer nog ens att våga föreslå honom. sitter i många styrelser och håvar pengar lite hit och dit. Han har sannolikt en hel hög med skelett i garderoben och utnyttjad juridiken till sin fördel 10 gånger mer än Juholt. Om Juholt är klåfingrig är Bodström en riktig skurk.

bove2012-01-22 12:39
Antal inlägg: 1333

Något som är ännu viktigare än valet av ny partiledare är att få ordning på resten av partitoppen. Det har ju läckt som ett såll därifrån till pressen i ett år nu. Det finns några där som uppenbarligen finner så stor glädje i att rapportera minsta fis direkt till tidningarna att de anser det vara värt att köra partiets förtroende i botten för. Senast nu efter VU-mötet var det uppenbarligen någon som kände sig nödgad att berätta minsta detalj trots att mötet gemensamt hade beslutat hur man skulle offentliggöra beskedet. Att Juholt tog beslutet grundat på att han inte hade stöd av VU fattar ju vem som helst ändå, men de ville väl ändå göra det på ett sätt som utstrålade enighet, något som nån skvallerkärring tydligen inte kunde respektera.

Träsmak2012-01-22 13:01
Antal inlägg: 882

Exakt. Halva partitoppen borde skjutas. Problemen inom S är tusen gånger större än Juholts misstag. J var bara toppen av ett isberg. Säkert borjade splittringen redan med Göran Persson. Men han visste att dominera slöddret med sina grova härskartekniker.

Zaskia - Ej medlem längre2012-01-22 14:21
Antal inlägg: 576

Leif Pagrotzky

_hedvig_ - Ej medlem längre2012-01-22 16:27
Antal inlägg: 339

på kornet Träsmak

mirra512012-01-22 16:40
Antal inlägg: 72

Jag hoppas på en gammal räv för att den personen säkert redan är synad i sömmarna av medierna, medier drar sig ju inte heller för att inkludera familj vänner och släkt (i flera led) i sitt grävande efter sånt som kan misskreditera personer som vill/kan klättra uppåt i karriären.

recidivfara - Ej medlem längre2012-01-22 16:49
Antal inlägg: 2385

damberg kan bli farlig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?