Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 559

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ektis - Ej medlem längre2012-01-31 19:00
Antal inlägg: 4505

: )

ezye - Ej medlem längre2012-01-31 19:04
Antal inlägg: 447

Jo, men å andra sidan är det nästan viktigare att kunna hantera borrmaskin, hammare och spik vid t ex skilsmässa, än att betala en räkning, för det är inte så svårt att lära sig. Men att tycka det är skämmigt att byta däck på en parkering det fattar jag icke, herregud.

ektis - Ej medlem längre2012-01-31 19:06

skämmigt var ju ett konstigt ord.
hon kanske menade att det blev jobbigt för hon tyckte det var svårt.
haha, jaja: )

äggsmet - Ej medlem längre2012-01-31 19:10
Antal inlägg: 285

Hon kanske menade att eftersom (?) hon inte behärskade den ädla däckbytarkonsten till fulländning så hade det känts skämmigt för henne att göra det under allmän beskådning på en parkering?

ektis - Ej medlem längre2012-01-31 19:11

ja precis.

äggsmet - Ej medlem längre2012-01-31 19:15

Fast spik och hammare är jag ganska bra på. - Åtminstone så länge spikandet inte kräver större styrkedemonstrationer. Typ, att spika in i tjocka bräder, sånt går helt bort (har testat).

ezye - Ej medlem längre2012-01-31 19:53
Antal inlägg: 447

Skämmigt = pinsamt, för att hon var tjej, det var så hon menade!

äggsmet - Ej medlem längre2012-01-31 20:05

OK. Lite intressant hur olika man kan tycka om vad som kan vara pinsamt.
Själv kan jag just nu bara komma på en sak som jag skulle tycka vore pinsamt; köpa kondomer. Jag skulle aldrig.

Pottränad - Ej medlem längre2012-01-31 20:14
Antal inlägg: 4315

Pinsamt att köpa kondomer anno 2012?
Jag förstår faktiskt inte varför det skulle vara pinsamt?

äggsmet - Ej medlem längre2012-01-31 20:16

Jo, anno 2012. Fast jag vet inte varför. Bryr mig inte om att analysera.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-01-31 21:07
Antal inlägg: 31064

hothothot 2012-01-31 17:53
Antal inlägg: 142

"Det kanske är en generationsfråga. I min generation (är 28 år) finns det ingen kvinna som skulle låta mannen ta hand om räkningarna utan att framstå som en praktbimbo."

Nä, men tydligen har man inga problem med att fördöma andras livsval trots att man tillhör den unga generationen. Trist att det inte går framåt. Folk fördelar väl hushållssysslor som de vill?

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-01-31 21:10
Antal inlägg: 31064

Och samma person förfasar sig över att man inte har koll på sin privatekonomi. Verkar som om den unga generationen i själva verket är konservativ. Så länge man betalar räkningarna kanske man kan tillåtas att ha andra intressen än ekonomi? Det vore trevligt. Herregud, så mycket åsikter om hur man bör leva.

ektis - Ej medlem längre2012-01-31 21:13

ja. ellerhur. alla är olika, vill leva olika, lever olika liv med olika förutsättningar. alla längtar inte efter att lära sig byta däck på bilen. med publik dessutom. haha.
alla tycker även olika saker är pinsamt.

Injicera jul - Ej medlem längre2012-01-31 21:19
Antal inlägg: 361

Jag vill bli hemmafru och slippa jobba. :(

Tornvy2012-01-31 21:47
Antal inlägg: 67

Det här med räkningar. Allvarligt. Hur svårt är det egentligen? Och vad är det för konstigt att anförtro det rent praktiska till en person i familjen? Och många barn kan vara jättejobbigt (har en rätt stor drös själv). Men kan inte två vara det? Eller ett? Min rent personliga upplevelse är att det uppstår kärlek mellan alla i familjen och att samtliga i familjen får den kärlek som vi nehöver som människor. Däremot är jag övertygad om att barnen blir mer självständiga och att det ibland ganska krävande bandet mellan föräldrar och barn (speciellt ur barnens perspektiv) får avlastning av djupa och meningsfulla relationer med andra familjemedlemmar. Relationer som en förälder aldrig kan ersätta och relationer som stödjer på ett annat sätt senare i livet.

Och om någon går hemma heltid med 11 barn... så tro mig... ett heltidsjobb är en liten ansträngning jämnfört med det...

Jag jobbar själv deltid och kommer att göra det ett tag till tills barnen blir mer självständiga, men det är min verklighet med alla dess ekonomiska förutsättningar. Det och det faktum att jag hade blivit ivägforslad med tvångströja efter ett par år.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-31 22:40
Antal inlägg: 37631

jamen hur gör ni andra då? han betalar 8 räkningar och hon 8 räkningar,eller delas det på allt?sätter hon på 2 vinterdäck och han 2,eller varannan gång?om jag dör kommer inte mannen kunna tvätta,eftersom han inte vet vad skilnaden på tvättmaskin och torktumlare är,men förmodligen lär han sig det lika fort som jag skulle lära mig betala räkningarna,jag har hört talas om att det finns dom som delar på allt,men blir inte det drygt och jobbigt?nu har jag bytt 4 blöjor på raken nu får du faktiskt komma försent till jobbet för nu måste du byta 4 blöjor

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-31 23:30
Antal inlägg: 37631

vem sa att jag skrattade?bara för jag inte gör dessa saker,betyder inte det att jag inte kan det då den dagen kommer eller är det så svårt att betala räkningar kanske fruktansvärt tekniskt avancerat?föresten så finns det banker som jobbar med sånt,undrar vem som skaffat sig ett till konto med ett så stötande nick,men inte så svårt att gissa vem,men varför ska jag göra saker som jag tycker är tråkiga,när jag kan ägna mig åt det som är kul

Gautama2012-01-31 23:43
Antal inlägg: 6854

Herregud vad folk förfasar sig och har åsikter om hur andra lever sina liv. Man är inte tappad bakom en vagn bara för att man inte betalar räkningarna. Själv är jag kontrollfreak och bara måste veta och ta del i ekonomin när jag lever ihop med någon.
Hur svårt är det att lära sig när man verkligen behöver det?
Min pappa hade inte skrivit en räkning innan min mamma dog, det räckte att jag var med två gånger när han skulle göra det, sen kunde han det.

Sen gillar jag inte att en viss skribent här alltid, jag menar verkligen alltid gnäller på precis allt som ttiittii skriver. Det är för fan mobbning!
Jag ser och är övertygad om att andra ser det också. Om du nu alltid tycker annorlunda så varför inte strunta i att kommentera hennes inlägg?

Lill-IT2012-01-31 23:50
Antal inlägg: 31558

Är väl härligt med en massa ungar?
Nu är ju min barnaskara lite mindre, men jag hade kunnat tänka mig fler.

Och jag vill också ha en sån mjölkapparat..
Det är mååånga liter mjölk som kånkas hem varje vecka.

ZLATANIGATAN2012-02-01 05:20
Antal inlägg: 8

En liten enkel fundering: Skulle vårt samhällssystem fungera om de flesta familjer skaffade sig 8-10 ungar? Skulle inte bidragssystemet kollapsa? Barnbidragstillägget för denna familj är ju enorm varje månad. Hur skulle en mindre kommun klara det om hälften av dess invånare skaffade sig så många ungar? Vi skulle behöva grundskolor i slutet av varje kvarter och dagis i varje trappuppgång. Vårdcentraler och infrastruktur behöver byggas ut. Bostadsbristen skulle bli enorm etc.Småskaligt på detta vis är det gulligt, sött och underhållande. Storskaligt skulle det vara en katastrof. Dessa människor har ett samlarproblem och de är sällan högutbildade. Onekligen en form av freakshow, där alla som går förbi detta hushåll tittar och pekar "titta där bor de som har 11 ungar". Samhället håller upp denna familj, på egen hand skulle de inte kunna göra det. Men det blir väl lite sköna extraslantar då ett TV-bolag går in och följer freakshowen som en dokusåpa!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?