Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2012-02-05 20:57 | |
![]() | Pliktkänsla ett typiskt exempel är de så kallade mikrolånen , man lånar bara ut pengar till kvinnor för de gör något vettigt av pengarna medan män oftast bara använder dem för nöjen i de utvecklingsländer där microlånförekommer | |
| mrperfect | 2012-02-05 20:58 | |
![]() | ett annat exemepl är män som slår kvinnor som i allmänhet är mindre och inte så starka eller aggresiva va tråkig´jag blev , nu måste jag skriva i en plojtråd för at t visa att jag är man.... | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:59 | |
![]() | chris: "Jag kan nämligen inte komma på en enda skillnad mellan män och kvinnor som är till mannens nackdel." Men då så. Det kanske är enklast att låta saken vara så då? | |
| chistarinho | 2012-02-05 21:00 | |
![]() | äggsmet: Nej, men helt seriöst. Kan du komma på en? Som du kan backa upp med några källor? :) | |
| mrperfect | 2012-02-05 21:02 | |
![]() | Jag har en del bakner som håller i mikrolånen sóm källa, FN är inblandat, dög det som källa ?=) | |
| Jöhnk | 2012-02-05 21:03 | |
![]() | Män kan inte bära och föda barn. Det är en jäkla nackdel. I övrigt klarar väl alla av allt. Om man vill? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:04 | |
![]() | Men snälla chris... När du inte bemödade dig om att läsa mitt första inlägg och dessutom skrev det och "piss" då hamnade du i lite uppförsbacke så att säga. Då ville jag se om du kunde anstränga dig lite. Se, jag är pedagogisk. ;-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:05 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/ve...ra -hjarnor | |
| chistarinho | 2012-02-05 21:05 | |
![]() | Men varför ignorerar du apbur då, hon har ju inte gjort något fel? ;-) | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:05 | |
![]() | chris Jag tror att det är bättre att ni får själva uttala er. Och dessutom är jag grymt trött i bollen just nu. Orkar bara tramsa mig. Sorry. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:07 | |
![]() | Jag har inga studieskulder, chris. De har jag betalat av efter at ha gjort ett bostadsklipp. Tänk vad lilla jag klarar av ;-) | |
| apbur | 2012-02-05 21:07 | |
![]() | Om män bränner upp pengarna på onödiga saker borde det väl vara till mäns fördel att de inte får låna :) Sämre impulskontroll kan ju vara både bra och dåligt beroende på omständigheter. Samma med förmågan att föda barn. | |
| mishizaki | 2012-02-05 21:07 | |
![]() | Varsågod: Här är mitt inlägg som mönjelilja refererar till: "Se där ja- en forskningssammanställning av skillnader mellan mäns och kvinnors mentala förmågor i DN idag. Den största-läs största- skillnaden gäller en typ av visuo-spatial förmåga, där män genomsnittligt har 0,8% bättre resultat och verbal förmåga, där kvinnor har 0,33 % bättre resultat. Läs det igen- 0,8 % och 0,33 % där förmågorna avviker som mest. Vad är det? Ingenting! Därutöver kommer det mest intressanta. Man har mätt skillnader i läsning och matematisk förmåga. Och den minskar i takt med ökad jämställdhet. I Turkiet, där jämlikhet mellan könen klassas som låg, är skillnaden mycket större än i exempelvis Island, där kvinnor har gått om män i matematisk förmåga." | |
| apbur | 2012-02-05 21:10 | |
![]() | Att mäta förmågor kan ju vara lite vanskligt om det är stor skillnad på hur lång träning och hur stora insatserna varit för att lära sig det man lärt sig. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:10 | |
![]() | Ja, man kanske hjälper dem bäst genom att inte ge dem några lån, apbur. ;-) | |
| chistarinho | 2012-02-05 21:12 | |
![]() | apubur skrev på sida 5 Eftersom jag har blivit citerad här så vill jag bara förtydliga att jag undrar varför man vill påpeka att variationen inom en grupp kan vara stor och att det på något sätt skulle bestrida det faktum att det finns skillnader mellan grupperna. Nu har även hon frågat mer än en gång. Förstår ej varför du ignorerar, har din mamma inte uppfostrat dig bättre? :) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:12 | |
![]() | Jag tror de s.k. mikolånen är jättebra för både kvinnor, barn och män. Enligt det jag läst så får familjerna det bättre när kvinnorna får hålla i pengarna. Tack för biståndet, mrperfect. Du lever verkligen upp till namnet. ;-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:13 | |
![]() | vill du ha ett svar på frågan som chris tycker jag ska bevara, apbur? Eller har du fått svar redan? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:14 | |
![]() | Jag uppfattade inte hennes inlägg som en fråga till mig, men jag kan ju ha missförstått. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 21:14 | |
![]() | För övrigt har jag blivit uppfostrad av en pappa. | |