Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2012-03-10 01:05 | |
![]() | Jag har alltid varit emot grejen med att kunna bli nådd och ha kontakt med alla vart man än befinner sig. Kalla det konservatism om du vill men jag tror inte det är bra. Vi blir stressade av det mer eller mindre. Veta och ha koll på vad andra gör hela tiden, det är stressande. Om man ser det så här.. Vi skulle antagligen må bäst av att skrota alla mobiler, slänga datorerna. Men hur kul är det? Vi gillar ju grejerna. det är ju utvecklingen. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-10 01:07 | |
![]() | Jag är likadan, men man kan ju välja hur nåbar man är? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-03-10 01:08 | |
![]() | *trams, som Carl Lidholm sa på sin tid, lol null | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-03-10 01:09 | |
![]() | näää Lidbom, ju | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 01:12 | |
![]() | Sant. Om man nu har den diciplinen, vilket många jag tror inte har. Men att stänga av mobilen är inte riktigt accepterat nu längre. Då finns risken att vissa tar åt sig och tror att man inte vill prata med dom. I dagens läge ska man vara nåbar för att inte såra. Risken att såra om man nu säger. | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 01:12 | |
![]() | Det framkallar stress | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-10 01:17 | |
![]() | Jaha. Så gör inte jag. Jag är nåbar när jag vill, och när jag måste. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-10 01:17 | |
![]() | Trams är väl ett bra ord? :) | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 01:22 | |
![]() | Trams är ett mkt bra ord:) | |
| Måns_E | 2012-03-10 02:03 | |
![]() | Att stänga av mobilen eller låta bli att svara är väl utmärkt om man inte vill bli nådd? Om andra tar illa upp, tja tråkigt för dom. Det är väl ändå inte mitt problem, precis som jag får räkna med att mina vänner inte alltid kan svara om jag ringer. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-10 02:04 | |
![]() | Precis. | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 02:08 | |
![]() | Ja absolut är det det. Det är det bäste alternativet helt klart. Men det fixar inte alla, det är det jag menar:) Inte alla som är så säkra i sig själv. | |
| Måns_E | 2012-03-10 02:12 | |
![]() | Är det verkligen så illa? Jag tycker att du överdriver en hel del SkySpy, Visst det kan finnas ett fåtal som är så nojiga som tror att de inte räknas om de inte svarar på ett telefonsamtal, eller svarar på en facebookuppdatering, men jag har en viss känsla av att du överdriver det rätt så mycket. Och om det nu är så, så handlar det ju inte om telefonerna eller facebook eller Betapets forum eller något annat kommunikationsmedel. Det handlar ju om bristande självkänsla som man varken skall eller bör skylla teknik på. Så jäkla svårt är det inte att stänga av en mobiltelefon om man nu verkligen inte vill bli nådd, problemet tror jag snarare i så fall är att en del faktiskt ändå vill bli nådda. | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 02:16 | |
![]() | Ja jag överdriver absolut. Men det bara för att visa att jag tror att det spelar roll för många. Det enda jag menar är att jag tror att vi i allmänhet hade mått bättre av ett lugnare samhälle. långsammare takt. | |
| Måns_E | 2012-03-10 02:20 | |
![]() | Det kan så vara, fast jag tror nog att det finns andra saker i storstadslivet som stressar folk mer i så fall. Och det handlar nog inte så mycket om teknik i sig, utan mer om förväntningar om vad man bör ha uppnått o s v. Jag kan absolut förstå lugnet med att komma ut på en sjö och sluta bry sig om struliga kundprojekt eller andra "måsten", men samtidigt så tycker jag inte att det är särskilt svårt att i det läget också stänga av mobiltelefonen. Att lasta över det på mobiltelefoner och facebook tycker jag är lite ogenomtänkt. Det är ju knappast det som är grundproblemet, och även om man plockar bort facebook och mobiltelefoner så lär ju problemet finnas kvar, även om det i så fall tar sig andra former. | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 02:25 | |
![]() | Men hur menar du i så fall att problemet med att folk mår mindre bra i dagens samhälle har för grunder? Vi har tillgång till medier överallt. Vi jämför oss dagligen med andra personer hela tiden. Vi ser hela tiden personer som lyckas, för det är det vi vill se och se upp till. Det finns en skev verklighet ibland. Bildat av medier. Det skapar obalans. speciellt bland unga då kanske som saknar erfarenhet och stabil grund. | |
| Måns_E | 2012-03-10 02:31 | |
![]() | Och vad har det med olika sätt att kommunicera med varandra att göra? Vi pratar om väldigt olika saker, dels teknik för att hålla kontakt med varandra och dels medias påverkan. Och sen ovanpå det så kommer den stressade vardagen som många lever i utöver det. Själva tekniken i sig är knappast det som skapar nya ideal. Det vore lika korkat i så fall att säga att brev eller telefon eller epost skapar obalans. Det är ju snarare vad vi gör med tekniken och hur yttre intressen påverkar oss, själva kommunikationskanalerna i sig är ju inte skadliga, vilket du försöker att påstå. | |
| SkySpy_ | 2012-03-10 02:34 | |
![]() | Jag ber att få återkomma i morn. Ska förklara hur jag tänker då. God natt. | |
| Joussen | 2012-03-10 07:46 | |
![]() | Om man känner så kanske man inte ens ska befinna sig på en sådan sida där folk blottar allt de gör!? | |
| Tyllestar | 2012-03-10 10:56 | |
![]() | Man ska inte tro på allt som man läser. :) Läs allting med en kritisk blick, man kan alltid skriva saker till sin egen fördel. Glöm inte bort det. | |