Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 567 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-03 10:42 | |
![]() | Då fattar jag inte varför du går in och läser i den. Men det gör inget om du tröttnar måns, det har ingen betydelse i det stora hela. ;) | |
| Måns_E | 2012-05-03 10:43 | |
![]() | Nu heter väl i o f s inte tråden Loreen är bäst i världen, även om du själv har startat den? | |
| le-lou | 2012-05-03 10:48 | |
![]() | aj så bitskt. du kanske uppfattade mitt inlägg på fel sätt som vanligt? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-03 10:50 | |
![]() | Nej, det kan hända. :) Jag tycker ju bara att vi har ett så fantastiskt bra bidrag i år! Jag har inte riktigt fastnat hårt för något av de bidrag jag hört. Har du någon favorit bland bidragen? Islands bidrag tyckte jag om litegrann. | |
| le-lou | 2012-05-03 10:50 | |
![]() | JAG FRÅGADE FAKTISKT HUR DU SKA HANTERA ETT SVENSKT NEDERLAG. HÖR INTE DET IHOP MED TRÅDEN? FUCKIT. | |
| le-lou | 2012-05-03 10:50 | |
![]() | flåt. capslock var inte meningen riktigt. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-03 10:52 | |
![]() | Sorry, le-lou! Jag insåg att jag nog läste det med fel glasögon. Det var den berömda droppen... Pardon, för all del! ;) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-03 11:00 | |
![]() | Nu blev det rörigt här. Jag skriver långsamt som en snigel, så inlägg hinner emellan. Det jag skrev 10.50 var till Måns. Ja, le-lou, jag kommer nog bli väldigt besviken i alla fall. Som jag upplevde det i Globen på genrepet, så var det ett extraordinärt stöd och mottagande som Loreen fick. Jag var på genrep 2009 och då var känslan att man inte hade en aning vem som skulle vinna. Sarah sjöng så inihelvete bra (Moving on), så hon blev min favorit efter genrepet. Tyvärr vann hon ju inte. Men känslan i år var så speciell, så jag tror att vi vinner i år. Nu är hon ju favorit både bland experter och vanliga, så vi får hoppas att det går vägen. | |
| MrRed | 2012-05-03 13:28 | |
![]() | Skickar in en brasklapp, ett par hundringar på Rumänien av alla länder. Och så garderar jag upp med Euforia. "Svensk eufori" vore ju en gyllene löpsedel sista helgen i maj. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-03 22:54 | |
![]() | Jag tror Cypern kan komma högt. Rumänien tja på scenen blir det nog inte samma "feeling" som i videon. ;) Cypern www.youtube.com/watc...at ure=plcp | |
| magga | 2012-05-04 12:16 | |
![]() | 1. Sverige - älskar Loreen och Euphoria. Inte en chans att nån annan vinner 2. Island - Älskar att låten har så mycket av den isländska mystiken, men det är synd att då inte åtminstone halva sjungs på isländska. 3. Rumänien - Diggar, hoppas den är lika bra på scen. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-04 15:47 | |
![]() | Rumänien tyckte jag var för sliskig och gubbsjuk, själva videon alltså, återstår att se hur den blir live. Island gillar jag också, killen ger en extra söt-poäng. ;) Cypern lär bli en solklar afterbeach-hit i alla fall. Äh!, vi tar hem det helt enkelt. :) | |
| Leopardhonan | 2012-05-04 16:59 | |
![]() | vuxenmobbing.. suck.. stå på dig 125478!! Lägg inte ens energi att besvara människor som bara är här för att reta upp dig! :) dom här "kvinnorna" har inte nåt annat att göra tydligen än att mucka gräl-tragiskt för dom- så ta inte åt dig. Lägg energin på något roligare som att prata vidare om din passion i schlagerns värld! :-) | |
| IronGuy | 2012-05-04 17:03 | |
![]() | magga, du och jag har visst samma smak! =) Just Rumänien, Island och givetvis Sverige är mina favoriter. 125478, håller med om den extremt nakna videon. Live är Mandinga (Rumänien) bättre, sångerskan ligger inte och ålar i sanden iaf ;) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-04 17:31 | |
![]() | Leopardhonan, Tack! Det värmde i hjärtat. En del här vill gärna få en att känna att det är fel på en, att man inte får skriva här om man inte är som en kopia av dem själva, så det känns bra att det finns vettiga människor här också som säger ifrån. Rumänien kan bli farlig det håller jag med om, för om man bortser från videon så är det en låt som man blir lite glad av! Tror det är dragspelet som gör det hela. ;) | |
| IronGuy | 2012-05-04 18:08 | |
![]() | Efter Leopardhonans inlägg gick jag tillbaka och läste igenom tråden, kan inte annat än att hålla med henne! Det är så lågt att gå in och nervärdera andras åsikter, så att man själv framstår som bäst vetande. sv.wikipedia.org/wik...ss erwisser Det är den lilla skaran av Anti-Melodifestivalen anhängare som slår ner på hur sjukt dålig Loreen och Euphoria är, de hade sagt detsamma oavsett vem Sverige hade skickat... De flesta neutrala (varken "nörd" eller "anti") jag pratat med säger att Euphoria är bra, låten går att lyssna på i alla målgrupper. Själv ingår jag nog i skaran Melodifestival/Eurovision -anhängare, som följer tävlingen varje år, bedömmer kläder, show, kroppspråk, text, musik, framförande och på så sätt skaffar mig favoriter. Melodifestivalen bidrar ju faktiskt ganska mycket till svensk kultur, låtarna spelas (sönder) på radion och alla svenskar berörs på ett eller annat sätt, även de som är "anti" (annars skulle de ju inte ha något att spy galla över!) Det är något speciellt med Loreen. Hela hennes framförande är enkelt, men samtidigt mystiskt och unikt. I år har jag faktiskt gått ett steg längre än tidigare, och tänker se finalen LIVE i Baku, just för att Loreens låt ÄR bra och att vi har en chans till att det går hela vägen. Hade Danny vunnit, hade jag inte åkt, den låten hade inte varit något ovanligt bidrag. Det ska bli väldigt spännande att se bl.a. Rumänien och Sverige i finalen (JA, de är SÄKRA finalister!) <3 / Iron | |
| Saris93 | 2012-05-04 19:15 | |
![]() | Jag har blivit ett STORT Eurovision-fan på sistone, och har tittat på 200-300 "my top" videos (dock har jag spolat fram till slutet). Och en sak är självklar: Sverige ligger etta på 80% av alla videos jag sett. Här kan man se en sammanställning en person har gjort på 100 my top videos: www.youtube.com/watc...Wn pb3t05y0 Jag håller med 12548, Loreen är bäst i år, och förresten handlar det IGENTLIGEN inte om vilka länder artisterna kommer ifrån etc, utan hur låtarna, scenframförandet osv är! Endast 2011 och 2012 har jag haft turen att Sverige skickat något som jag gillat. Var förresten också på genrepet, och jäklar vilket drag det var: www.youtube.com/watc...xc JlMWYg-A Jag gillar Cypern, Island, Norge Danmark och lite Serbien Irland och Spanien. Dock tycker jag ingen av dem skriker vinnare lika mycket som Sverige gör i år. IronGuy: är extremt avis på dig hade också viljat dela euforin om Sverige förhoppningsvis vinner! :D | |
| Saris93 | 2012-05-04 22:35 | |
![]() | :) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-05 15:18 | |
![]() | Det var ett mycket bra inlägg Iron. Blir lite nyfiken och undrar om du lägger gamla favoriter på minnet och kommer ihåg låtar från flera år tillbaka. Jag blir imponerad över sådana talanger, Björn Kjellman är ju som ett levande Eurovision-lexikon. Eller årminstonde var han det förut och kan inte tänka mig att han har tappat intresset. Själv är jag glad att man kan gå in och kolla och lyssna på olika favoriter igen, för jag saknar lexikon-genen så jag blandar ihop låtar och artister hej vilt. ;) Saris93, Kul att du också var på genrepet, så vi sågs kanske utan att veta om det. ;) Fast jag satt inte på en sån bra plats som den som lagt upp filmen, utan mycket högt upp och där var upplevelsen när Loreen kom in mycket stark och mäktig. Jag ryser när jag tänker tillbaka på det. Det ska bli så spännande jag kan knappt bärga mig! Men, en sak i taget på måndag är det "inför" att kolla in igen, kul! :) | |
| Saris93 | 2012-05-05 16:30 | |
![]() | Ja, kul! :) | |