Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 209 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krysopras | 2012-05-06 11:35 | |
![]() | Bohedarn, man kan ge upp. Den lilla moralkakan om osportslighet som visas när man trycker på ge-upp-knappen kan man strunta i, det är inte en stentavla med Guds ord på. Det är mycket osportsligare att bara lämna spelet utan att avsluta. Så många gör det här att jag väljer panik, de två extraminuterna kan man stå ut med, jag går aldrig ur utan spelar färdigt för att motis ska få ett rejält tapp av att bara smyga iväg. Ibland måste man ge upp, t ex om hunden kaskadkräks, det tar fyr i köksfläkten osv. Då kan man inte bara be jordelivet vara så snällt att vänta med sina katastrofer tills matchen är över. Det är inte för att jävlas som man kan förlora poäng trots vinst i spel, det är för rankingens skull. Man måste inte spela med såna som är på exakt samma nivå som en själv, jag tycker det gör möjligheterna mkt större när det är lite folk här. | |
| krysopras | 2012-05-06 11:59 | |
![]() | Bohedarn, varför ska man trolla till det och vinna när man ligger under m 200 och de röda och gula är nästan slut? Då har man ju spelat en bra stund, troligen, och förmodligen har turen, gud, ödet, slumpen och/eller ens egen brist på skicklighet i kombo med motståndarens skicklighet gjort att man ligger under m 200 p och de röda o gula osv. Då får man rädda vad som räddas kan, eller ge upp och ev. sura. För att garantera att man aldrig råka ut för en sådan prekär situation kan man ägna sig åt något annat, t ex origami. Där är det bara papperskvaliteten och ens egen skicklighet som sätter gränserna. | |
| Saldina | 2012-05-06 12:18 | |
![]() | :) Origami kanske vore bra att lugna sinnet med när jag förlorat stort! | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-06 12:24 | |
![]() | Om jag skulle försöka mig på det med mitt temprament och en storförlust, ja då blev det nog ett ihopknycklat papper direkt till runda arkivet! :) | |
| blue_moon | 2012-05-06 12:26 | |
![]() | :)) | |
| gruken | 2012-05-07 03:30 | |
![]() | lite ot, men: bohedarn, ratingsystemet du förespråkar är bra och används i scrabbleförbundet. på betapet skulle det inte funka fullt lika bra eftersom man här helt fritt får välja motståndare. det skulle då vara en större fördel att möta sämre spelare - vi ganska högrankade skulle aldrig få någon att spela mot. som det är nu kan man möta vem som helst och behålla sin rating hyfsat om man spelar efter sin nivå. kanske skulle en medelväg mellan systemen vara mer rättvist, för du har en poäng. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-05-07 10:08 | |
![]() | Ju mer jag tänker på det ju mer störd blir jag. Finns det någon som kan se en anledning till att det står att det är osportsligt? Och, hur mycket förlorar man om man ger upp i förhållande till om man bara "sticker"? | |
| Måns_E | 2012-05-07 10:26 | |
![]() | Om du bara sticker så räknas det också som att du ger upp. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-05-07 10:38 | |
![]() | Men om jag ger upp kan väl inte motspelaren fortsätta spela och då blir det alltså poängavdrag som om spelet är slut, eller? | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-05-07 15:18 | |
![]() | Man gör väl vad man kan för att vinna. Det gör nog de flesta. Det skulle ju inte vara roligt att spela "snällt". | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-07 17:09 | |
![]() | Jag skulle inte vilja vinna mot någon som spelade snällt, och jag vill inte spela annat än för att vinna själv. Vissa spelar gärna ett snällare (nu har jag skrivit det ordet tre ggr, finns det ingen synonym?) spel, vissa lägger säkert ut brickorna efter hur pluto står i förhållande till merkurius idag, och någon annan lägger endast låneord från sanskrit. Men hitta någon/några som bjuder den sortens motstånd ni vill ha då, eller lev med att alla får välja spelstil själv. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-05-07 17:11 | |
![]() | Word! | |