Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2012-05-08 12:42 | |
![]() | Du har helt klart en poäng sluggo. | |
| sluggo83 | 2012-05-08 12:43 | |
![]() | Håller med waterski, gör en gilla knapp! Tumme upp _HEN_ | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 12:46 | |
![]() | Om du gillar Halford är allt förlåtet, Sluggo! | |
| sluggo83 | 2012-05-08 12:48 | |
![]() | Så klart! Han e kung! :p | |
| nippertippan | 2012-05-08 12:49 | |
![]() | Löjligt! Sånt ska väl Göran Hägglund inte lägga sin nos i. Som vuxen kan man ta sina egna beslut. Hjälp alla missbrukare av heroin, amfetamin, alkhol och andra droger istället. | |
| greatdane | 2012-05-08 12:49 | |
![]() | Fast... de är väl också vuxna många gånger? | |
| sluggo83 | 2012-05-08 12:51 | |
![]() | Men jag kan inte förstå att cykelbanor skulle vara lösningen?! Kan man inte cykla på vägen så som man gjort sen Alla tider, | |
| sluggo83 | 2012-05-08 12:52 | |
![]() | Haha nä man kan diskutera sånt här i år men ändå inte komma fram till nåt tror jag!!! | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-08 12:52 | |
![]() | all fetthets gör en ju galen. det känns lite överdrivet. visst finns det människor som lider av att de är för tjocka, men tror inte det hjälper att tjata om det överallt. knappt man vågar äta mat, haha. å att flytta godiset...vill man ha godis, så letar man väl upp det. | |
| greatdane | 2012-05-08 12:52 | |
![]() | Han kanske vill slå två flugor i en smäll? Nollvisionen, du vet. | |
| sluggo83 | 2012-05-08 13:01 | |
![]() | jag har varit ren i snart 9år och man behöver extremt mkt hjälp och stöd, men idag så tar alla avstånd från det som känns läskigt till och med vården!!! Jag håller med om att man ska lägga ner mkt mer pengar på avgiftning samt andra resurser som behandlingsteam och ideella föreningar samt privatpersoner som finns för dem drabbade( både anhöriga och brukare).... | |
| greatdane | 2012-05-08 13:03 | |
![]() | Heja sluggo! | |
| nippertippan | 2012-05-08 13:04 | |
![]() | Bra jobbat Sluggo83 :)) Skönt att du är fri. | |
| nippertippan | 2012-05-08 13:05 | |
![]() | Ingen ska iallafall tvinga mig att gå ner i vikt. Sånt bestämmer jag själv. | |
| greatdane | 2012-05-08 13:06 | |
![]() | Bestämmer man egentligen det själv? Man bestämde ju inte att man skulle gå upp i vikt. | |
| Magnus30gbg | 2012-05-08 13:09 | |
![]() | Helt klart måste något göras åt fetman i dagens samhälle. De som råkar värst ut är barnen som redan i 10års ålder är överviktiga. | |
| greatdane | 2012-05-08 13:10 | |
![]() | Bra talat, Magnus. | |
| sluggo83 | 2012-05-08 13:14 | |
![]() | Jag hade det lätt när jag slutade! Men det finns dem i min närhet som inget funkar på :( Och jag tycker man ska ta hand om varandra oavsett vad det handlar om! Om människor var mer snälla öppna och förlåtande och förstående hade vi sluppit många av våra hälsoproblem!!!! Men vad vet jag en lekman!!! | |
| greatdane | 2012-05-08 13:14 | |
![]() | Jag tror att man ska vara ödmjuk inför förändringar och inte rädd för att ta emot hjälp. Det är allt för lätt att gå in i försvarsställning. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:27 | |
![]() | Det här tyckte jag var intressant. "Löjligt! Sånt ska väl Göran Hägglund inte lägga sin nos i. Som vuxen kan man ta sina egna beslut. Hjälp alla missbrukare av heroin, amfetamin, alkhol och andra droger istället." Ett missbruk är användning eller behandling (av människor, saker eller droger) som anses skadlig. Inte sällan är den missbrukande personen beroende av ämnet eller fenomenet den missbrukar. När det gäller droger så brukar man (rätt eller fel) dra gränsen vid om drogen är laglig eller ej. När det gäller rökning eller alkohol vet jag inte om man normalt benämner det missbruk (fråga mig inte varför) även om personen har svårt att tex sluta röka. I fallet med övervikt eller sockerberoende så är det ju egentligen inte svårare än som någon nämnde, att se till at förbränna fler kalorier än man trycker i sig. Men det är inte så lätt hävdar vissa. Men om man då inte kan reglera sitt kaloriintag själv, är man då inte en missbrukare? Bör man då inte behandlas som andra missbrukare? I ena fallet (kalorier) är man vuxen och då ska man få ta sina egna beslut men i andra fallet (om man nu gillar en spliff nån gång ibland) då är man minsann en knarkare som inte har nån kontroll över sitt liv? Vanlig hederlig dubbelmoral eller är jag ute och cyklar? | |