Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 233 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-17 22:54 | |
![]() | slånbär, varför vägrar du svara på var din individuella gräns går? Rak fråga, rakt svar? Jag förstår att hon undrar. | |
| slånbär | 2012-05-17 22:54 | |
![]() | jag tycker Sylvias svar var spot on. Det är just det det handlar om men när det inträffar kan ju variera. | |
| klantglenn | 2012-05-17 22:55 | |
![]() | jag söker alltså inga riktlinjer men är ärligt nyfiken på vad som skulle få er att reagera, denna 3-åring på mammans bröst gör det uppbarligen inte. | |
| le-lou | 2012-05-17 22:55 | |
![]() | för övrigt, den här bilden som Times hade ute för övrigt, med en pojke som står brevid sin vackra mamma som nonchalant står och ser nästan sexig ut och ammas är ju enbart till för att provocera, det fattar väl vem som helst. Upplägget är gjort för att skapa debatt, hade hon suttit med ungen i famnen så hade folk inte reagerat lika skarpt, det är ett som är säkert. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-17 22:58 | |
![]() | Mitt eget svar på klantglenns fråga finns delvis besvarad i mitt inlägg ovan. Ju självständigare, mindre bebislikt barn, desto mer onaturligt att ett barn bli ammat. Jag tycker det verkar hypotetiskt "lagom" att amma till 1-1,5 år (när barnet ofta har fått tänder och kan gå), men det är såklart individuellt beroende på barnets mognadsnivå och fysiska behov. | |
| slånbär | 2012-05-17 22:59 | |
![]() | Sylvia -jag vägrar inte alls att svara .Jag har svarat flera gånger-jag kan inte ge en exakt ålder då det är just individuellt. om jag hade fått fler barn så hade jag kanske ammat något av dom ännu längre än drygt två år som jag gjorde med mitt äldsta. Jag fattar inte varför ni hänger upp er så oerhört på just detta med en exakt ålder?? Det är individuellt vilket faktiskt innebär att det är olika från barn till barn. om jag hade haft ett barn som hade velat amma till tre så hade jag kanske gjort det men jag kan inte svara på det. Det är inte viktigt vilken ålder utan att barnet ifråga är redo för det. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:00 | |
![]() | Tycker det verkar läskigt att amma ett barn som fått tänder,då är det väl meningen att det skall käka vanlig mat? Vill tillägga att jag själv aldrig blev ammad, men faktiskt är intelligent ändå,och har inga allergier! | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:00 | |
![]() | Det jag vänder mig emot är att vissa vill ha en exakt gräns för när det är okej eller inte. Man kan aldrig sätta ett datum då man går över en gräns och det blir fel. Det är individuellt och därför kan det ibland kännas rätt att sluta när barnet är ett och med ett annat när det är tre och ett halvt. Man känner själv när det är dags. | |
| apbur | 2012-05-17 23:00 | |
![]() | broglo, varför utgår du ifrån att man inte förstår att amning är mer än att ge barnet näring bara för att man tycker man ska vänja av barnet från bröstet före tre års ålder? Att något ger närhet och trygghet betyder ju inte per automatik att det ska fortgå. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:03 | |
![]() | Det är inte läskigt att ama barn som fått tänder dom tuggar inte i sig mjölken | |
| slånbär | 2012-05-17 23:04 | |
![]() | Blåhund- jag föddes med tänder så då skulle jag ha svultit ihjäl då. | |
| irgitta | 2012-05-17 23:05 | |
![]() | Räkade ut för det här med, för mig, alldeles för stora barn som ammas när min son, nu 23 år gammal var liten. Jätteviktigt på den tiden att man skulle amma LÄNGE. Jag kunde inte, mjölken ville inte rinna till. Hade ju så klart väldigt dåligt samvete för att jag bara kunna amma i ett halvår. BVC ordnade nån ammningshjälp, en gruppträff. Ledare för denna var en mamma som i finurligt ton efter en stund frågar sin dotter" ska vi berätta för tanterna här vad du brukar göra om nätterna?" Varpå 4-åringen går fram till mamman, lirkar sig under tröjan och tar fram mammas bröst. DÅ bestämde jag mig för att inte ha dåligt samvete längre! Så nån nytta var ju kursen för mig med :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:07 | |
![]() | Huva. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:08 | |
![]() | keps | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:09 | |
![]() | Hatt | |
| le-lou | 2012-05-17 23:10 | |
![]() | Globalt sett är medelåldern för avvänjning av barn nånstans mellan 4 - 5 år. Varför är det så viktigt att sluta amma innan? WHO rekomenderar tydligen upp till 2 år och gärna längre, så jag förstår faktiskt inte hetsen mot de som väljer att amma längre än 2 år tex. Skadar man barnet om man inte slutar amma eller vad ? För om man inte gör det, varför är det då någon annans problem? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:10 | |
![]() | Omg. | |
| bjärt | 2012-05-17 23:11 | |
![]() | irgitta, råkade också ut för amningshysteriska rådgivare. Precis som du så bestämde jag mej för att gå en annan väg. Har ett mycket nära förhållande till mina mycket friska barn. Så det kan bli... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:12 | |
![]() | Le.lou i bland är du så klok,det är aldrig ett problem men det finns alltid dom som vill hitta fel på vad andra gör | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-17 23:13 | |
![]() | Folk bestämmer själva såklart men hade jag sett en mamma amma sin tre- fyraåring på stan hade jag förmodligen blivit provocerad. Vi människor är ju känsliga för det som känns avvikande i vår kultur. | |