Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-06-19 16:47 | |
![]() | Att kasta sig ut rakt framför en bil som kommer i högre fart bakifrån (oavsett anledning) är ganska livsfarligt och ansvarslöst. Försök se det från 2 håll. | |
| irgitta | 2012-06-19 16:49 | |
![]() | Fast vi vet ju inte att det var så, det verkar ju inte så | |
| irgitta | 2012-06-19 16:51 | |
![]() | Om jag fattade rätt trängde bilen sig emellan 2 bilar, varav den ena redan håller på med en omkörning. Så jävla bråttom har man faktiskt aldrig.. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-06-19 17:08 | |
![]() | Jag tolkar det annorlunda så vi får väl vänta på ett förtydligande. | |
| irgitta | 2012-06-19 17:09 | |
![]() | absolut! | |
| Jumanjia | 2012-06-19 17:12 | |
![]() | Lol, intressant att Loco tror att vi påbörjade en omkörning utan att se oss för om det var fri sikt, och att vi med flit körde ut framför en bil med högre fart. Så var juh inte fallet, men orkar inte disskutera med folk som försvarar en idiot på vägarna | |
| Måns_E | 2012-06-19 17:16 | |
![]() | Hur vet du att man aldrig har så bråttom? Visst, oansvarigt beteende och inte tillåtet. Men vi vet fortfarande inte om barnet var döende i baksätet och behövde akut vård? Det kan ju vara så att man har ett giltigt skäl att just ha så jävla bråttom. | |
| irgitta | 2012-06-19 17:25 | |
![]() | Nä Måns att riskera livet på barnet, som vi rent hypotetiskt antar är svårt sjukt, genom att köra på det sättet i stället för att vänta ett par sekunder och komma fram helskinnade, det är alltid galet. Oavsett vad du säger så är det enbart utbildad ambulanspersonal som KAN ha rätt att tränga sig så, även att jag tror till och med de skulle satsat på att alla skulle överleva bilturen i första hand. | |
| Gunilla _ | 2012-06-19 17:33 | |
![]() | Varken ambulanspersonal eller andra har rätt att göra en "dubbelomkörning", som vilken av bilarna det än må vara. (Låter fö märkligt att ha möjlighet att ta sig mellan två bilar i en omkörningssituation. Filminspelning? ;)) | |
| irgitta | 2012-06-19 17:42 | |
![]() | Jag har sett en liknande omkörning en gång så jo det är möjligt, tyvärr. Enbart idioter som försöker sig på det dock. Antar att det är människor med stålmannenkomplex som gör sånt, eller nån som är hög på annat än livet. | |
| Måns_E | 2012-06-19 17:46 | |
![]() | Jag har väl inte sagt att man "har rätt" att bete sig så? Tvärtom. Däremot så har jag inte så svårt att föreställa mig situationer då man faktiskt skiter i vad som är rätt och fel. Exempelvis om det handlar om en akut situation där minuter och sekunder kan vara avgörande. Då kan ju en insidesomkörning vara befogad. | |
| irgitta | 2012-06-19 17:50 | |
![]() | MEN, det handlar ju inte om rätt eller fel. Det handlar om ett beteende som är potentiellt livsfarligt för alla inblandade. Annars håller jag med dig om att nöden har sin egen lag:) | |
| Gunilla _ | 2012-06-19 17:59 | |
![]() | "Jag har sett en liknande omkörning en gång så jo det är möjligt, tyvärr." Möjligt, ok - men hur kör folk om egentligen om det lämnas plats för ytterligare en bil mellan? Förvisso ot men ändå... | |
| irgitta | 2012-06-19 18:04 | |
![]() | Man svänger ut i den yttre vägbanan i god tid och då tränger någon in sig i luckan som bildas mellan i detta fallet lastbilen och den omkörande personbilen. inte så konstigt. | |
| Gunilla _ | 2012-06-19 18:09 | |
![]() | Jo, mycket märkligt. | |
| irgitta | 2012-06-19 18:14 | |
![]() | Vad är det du tycker är märkligt? Beteendet eller att en bil har plats att tränga sig emellan? | |
| Gunilla _ | 2012-06-19 18:20 | |
![]() | Både och. | |
| Motherbrain | 2012-06-19 18:50 | |
![]() | Så skönt att ha lämnat Stockholmstrafiken för Gotlandsdito :) Här har vi bara problem med "köer" 2*10 minuter om dagen förutom på sommaren när ön invaderas. Blixtlåsprincipen kan jag dock sakna ibland, den verkar inte helt introducerad här ännu... | |
| irgitta | 2012-06-19 19:07 | |
![]() | Motherbrain, hos dig kanske det oftare är "ko-kö"? Det är ju nåt man råkar ut för på Öland i alla fall:) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-06-19 23:22 | |
![]() | "Man svänger ut i den yttre vägbanan i god tid och då tränger någon in sig i luckan som bildas mellan i detta fallet lastbilen och den omkörande personbilen. inte så konstigt. " Menar du luckan direkt till höger mellan en bil och en lastbil (när bilen ligger jämsides) så ställer jag mig högst tveksam och du kan gå ut och mäta utrymmet på en vägbana för att se själv. Om inte den omkörande bilen låg halvvägs utanför vägbanan till vänster så är det hyfsat omöjligt att få plats med 2 bilar och en lastbil i bredd över 2 körfält. Om man menar på att bilen kör om på höger sida och sen svänger in i vänster körfält i luckan mellan bilen (som ännu ej hunnit ikapp lastbilen) då har man inte varit tillräckligt uppmärksam på bakomvarande trafik innan man svängde ut för omkörning. Jag tycker inte jag fick en förklaring på hur situationen verkligen såg ut så till dess är allt jag (och ni andra) säger rena spekulationer. | |