Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-06-25 13:55 | |
![]() | Jag är själv en slarver som gillar avspänd inställning till det mesta, men det betyder inte att jag inte uppskattar vanlig hygien. Jag har träffat (sk intellektuella) människor som luktar oduschat ständigt och som sover i sängar fulla av katthår. Det tycker jag är så äckligt att jag blir deprimerad bara av att tänka på det. Det gäller som alltid att hitta balansen. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:55 | |
![]() | Varför skulle du byta örngottet flera gånger i veckan för? hänger inte riktigt med nu. | |
| Gautama | 2012-06-25 13:56 | |
![]() | Om man inte ska känna doften av hårbotten..., det kommer sig naturligt liksom. Normala kroppar luktar inte rosor 24-7, när ska vi förstå det. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:58 | |
![]() | ah men dofter är inte riktigt samma sak som lukter. . jag pratar om när det faktiskt luktar.. stinker... och det gör inte örngott efter några dagar. Efter en månad däremot, now were talking. | |
| le-lou | 2012-06-25 13:59 | |
![]() | vi drar ju gärna av oss svettiga träningskläder och hystar in de i tvättmaskinen eller ? Duschar ni inte efter träning tex? Vi svettas som grisar under nattetid, även om vi inte märker det dagen efter så finns det i lakanen. Det tro 17 att det luktar efter ett tag. | |
| Gautama | 2012-06-25 13:59 | |
![]() | Ja, det kan jag förstå, en månad är långt över min gräns också:-) | |
| Gautama | 2012-06-25 14:01 | |
![]() | Jag tvättar inte mina träningskläder efter varje gång heller..., de tvättar jag en gång i veckan. Å då tränar jag tre gånger i veckan. Fräsch svett är inte äcklig tycker jag i alla fall. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-06-25 14:02 | |
![]() | Om man som jag tvättar håret varje dag ( dumt, vet) så tar det en jävla tid för örngottet att lukta i närheten av illa. Jag håller med om att det i vår kultur och tid finns en trist tendens att skrubba bort allt som är mänskligt. Jag minns ännu lukten av min farmors huvudkudde. | |
| Gautama | 2012-06-25 14:04 | |
![]() | Jag menar inte att vi ska tillbaka till 1800-talet å bada en gång i månaden och då i samma badvatten som övriga familjen. Men det är klart överdrivet i dagens samhälle. Man känner inte doften av människa utan doften av senaste parfymen. | |
| le-lou | 2012-06-25 14:04 | |
![]() | men sp... farmödrar luktar gott, det vet ju alla :) gautama - okej. ja jag tvättar mina efter träning iaf. det är ju nedsvettade kläder, fattar inte varför man vill ta på sig sånt. Fräsch svett är ju inte direkt fräsch när den får ligga ... eller? | |
| Gautama | 2012-06-25 14:06 | |
![]() | Om man hänge upp sina träningskläder så luktar de fortfarande sköljmedel och deo efter en eller två träningar. | |
| Maad Max | 2012-06-25 14:07 | |
![]() | Jag var tidigare en väldigt pedant person som duschade minst två gånger om dagen, en på morgonen och en efter jobbet, och då jobbade jag verkligen inte fysiskt. Städade flera gånger i veckan och bytte sängkläder minst en gång i veckan. Den hysterien har jag kommit ifrån och tycker nog att jag gör allt med måtta idag. Sängkläderna byter jag två gånger i månaden och duschar gör jag när det behövs om det så är varje dag eller om det till och med går en dag emellan. | |
| blue_moon | 2012-06-25 14:07 | |
![]() | Använder du deodorant/ antiperspirant så luktar varken du eller dina träningskläder svett. Sen går det utmärkt att vränga kläderna ut och in och vädra dem tills de torkat. | |
| le-lou | 2012-06-25 14:07 | |
![]() | då svettas du rosor är min slutsats :). Här stinker träningskläderna ganska så omgående faktiskt. | |
| Maad Max | 2012-06-25 14:09 | |
![]() | Dessutom har jag ett ganska stöddigt skägg nu, vilket jag inte skulle kunna tänka mig förut... Men som alla vet är skägg det häftigaste som finns :) | |
| cizma | 2012-06-25 14:10 | |
![]() | Byter ca 2 ggr i månaden men örngott försöker jag byta en gång i veckan för hyns skull ;D | |
| le-lou | 2012-06-25 14:10 | |
![]() | Ren svett luktar sällan illa nej, blue moon. Men det som luktar är ju bakterierna som frodas i de nedsvettade och (ibland) återuppvärmda kläderna. Sedan beror det säker på hur mkt man svettas och vilken typ av träning man kör. | |
| blue_moon | 2012-06-25 14:12 | |
![]() | Man får helt enkelt göra ett lukttest innan man tar på sig ett tidigare använt plagg. | |
| le-lou | 2012-06-25 14:15 | |
![]() | tja... det kan man göra. problemet är väl att många människor är immuna mot sin egen lukt, eller rättare sagt : man vänjer sig :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-06-25 14:17 | |
![]() | Ja, det där är ett gissel. Vissa tycks ha fel på luktsinnet, de hår omkring och stinker lada utan att verka bekymrade. | |