Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 621

Forumkategorier

Användare Inlägg  
teklakluck2012-07-11 11:54
Antal inlägg: 66

Jag tror vi flesta både har lämnat och blivit lämnade.
Livet ser ut så.
Det kan ju vara så att pga att du är den som blir lämnad, känner du just nu som att han är oerhört åtråvärd....fast han egentligen inte är det.
Fokusera på att gå vidare...oavsett om han kommer tillbaka eller inte, är det bättre att han få reda ut det själv. Sen om han nu skulle komma tillbaka, kanske du upptäcker att din kärlek också är slut eller att han möjligen bara kommer tillbaka för att han blev dumpad i sin tur...inte för att han älskar dig. Inte vill du ha det! Det kan kännas viktigt att för barnens skull leva vidare bara som kamrater, men det är ofta ohållbart i längden. Alla längtar efter och behöver vi kärlek, ömsint sex osv.

_Snövit_ - Ej medlem längre2012-07-11 11:54
Antal inlägg: 43

Tycker det inte alls är märkligt med TS känslor för man stänger inte bara av med en gång . Man slutar inte älska någon eller längta efter den personen bara för att h*n lämnar. Och man ska aldrig ge upp hoppet om en lösning

Frasse2 - Ej medlem längre2012-07-11 12:00
Antal inlägg: 1465

"Kvinnorna blir någonstans huvudföräldern"....Jösses ..
Jag separerade för 2 år sen, har mina barn varannan vecka och känner mig banne mig inte som en "andraförälder"

Spurtis2012-07-11 12:06
Antal inlägg: 38

Tuff tid i början, saknaden, tystnaden o gemenskapen gör ont i själen.

Till slut uppskattar man mer o mer det lilla i tillvaron som gör livet lite gladare, går stärkt ur striden liksom!

Då orkar man med det vardagliga på ett helt annat vis, ger barnen o omgivningen en positiv mamma och kvinna.

Måste få ta tid, sorgearbetet är så olika för var o en, vissa går framåt direkt, andra bearbetar det trista och minnena sitter kvar i åratal, går inte att sopas bort, finns bara där.

Du kommer att se, tiden läker alla sår heter det, även för dig!

Lycka till och se tiden an!

hundbiten - Ej medlem längre2012-07-11 12:24
Antal inlägg: 2225

Beklagar Milla, hoppas att du snart får må bra igen.

Jag har sett så många tragiska exempel i livet så jag skulle vilja säga att barn måste få ha en vettig relation till som i det här fallet pappan, hans släkt och hans ev nya familj.
Att lära barnet att pappa är en skithög eller att mamma är en hora leder till att förr eller senare kommer barnet att hata - dig.

marmeladov222012-07-11 12:48
Antal inlägg: 4211

lol

recidivfara - Ej medlem längre2012-07-11 14:09
Antal inlägg: 2385

Håller med Titti om att kvinnor alltid löser sin arbetsituation mm till barnens fördel medans en hel del män bara nöjer sig med att näpp i mitt fall funkar det inte med mitt jobb, ort, ekonomi, nya kvinna eller vad det kan vara. En mor står sina barn närmast.

MillaO2012-07-11 15:09
Antal inlägg: 21

Jag vet inte hur framtiden blir än när det gäller varannan vecka så låter det vara osagt. Jag känner mig själv (även om jag inte riktigt vet vem jag är just nu) och tvivlar inte på min kärlek och engagemang till mina barn oavsett stöd från annat håll. Finns miljoner pappor som är bättre än mammorna och tvärtom säkerligen!

Grunden till upplägget var "När slutar det göra ont?" den fysiska smärtan jag känner flera gånger om dagen, som då resulterar i (tron?) att jag vill ha tillbaka "mitt livs kärlek". Är smärtan missvisande? Om/När det går över har jag kanske inte alls känslor kvar? Jag har som tidigare nämnt så förbannat bråttom och vill veta om smärtan försvinner snart.. två veckor på fredag och jag vet inte om jag vill lida eller "bita ihop" / "skaffa nytt" för att slippa smärtan, om det ens hjälper.

Det finns inget datum när det onda går över, det vet jag, men jag känner ändå att jag vill ställa frågan.

ps. har aldrig funnits på tapeten att snacka skit om honom, jag ser ingen vinst i det överhuvudtaget!

marmeladov222012-07-11 16:05

man kan skriva ett datum

marmeladov222012-07-11 16:05

Jag tror det går väldigt snabbt för dig, för du vill inte vara i det

Magnus30gbg2012-07-11 16:33
Antal inlägg: 110

Du får hitta en ny kille så glömmer du snabbt den gamle. Jag separerade för två år sedan, var som du deppig. Nu är allt mycket bättre än tidigare.

blue_moon2012-07-11 16:51
Antal inlägg: 9713

Tror inte det hjälper att skynda, även om du vill igenom och förbi fortast möjligt. Sorgearbetet måste få ta tid, bölden måste värka ut, och då är tålmodigt lyssnande vänner guld värda. Att skriva av sig är också terapi, och det är ju vad du gör här. Känslorna kommer nog att finnas kvar, om än inte lika starka - men skillnaden blir att det inte gör lika ont längre.

MillaO2012-07-11 20:23
Antal inlägg: 21

Usch ja det ska ta tid. Ska bara banka in det i huvudet mitt :-). Lite oroväckande att alla par-vänner helt plötsligt inte har tid att lyssna lr umgås alls. Tackochlov för ungarna mina. Och ja tack att jag kan skriva här :-) (sociala medier som twitter och fb hjälper faktiskt)

teklakluck2012-07-11 20:48

Du verkar supervettig Milla så det kommer gå bra!!!

marmeladov222012-07-11 22:00

Ja, du känns härlig

teklakluck2012-07-11 22:01

Ett tips:
Jag hade en förfärlig kärlekssorg när mina barn var i yngre-skol-ålder.
Jag mådde så akut dåligt att jag flyttade hem med mina barn till mina föräldrar några veckor samt sjukskrev mig och så ägnade jag mig åt att gråta jag floder hela dagarna. Mina föräldrar hämtade och lämnade barnen i skolan och fixade mat. Det fantastiska var att mina barn helt obekymrat lekte runt mina fötter och mådde hur bra som helst. Varför då då? Jo, för jag hade berättat för dem att jag var förfärligt ledsen och varför samt att de inte skulle bli rädda eller bli ledsna över att min sorg för det är nyttigt att gråta eftersom det gör att såren läker och sen till slut blir jag glad igen. Dessutom blev jag ju helad för det är verkligen nyttigt att tillåta sig att sörja som en galning. Ut med det bara!!!!! Själen läker snabbare!!!

marmeladov222012-07-11 22:05

:)

125478 - Ej medlem längre2012-07-11 23:58
Antal inlägg: 8332

Det slutar att göra ont med tiden. Så småningom lär man sig att leva med sorger och besvikelser i livet. Tror att man måste få låta det ta sin tid att sörja också och inte hasta vidare.

ttiittii - Ej medlem längre2012-07-12 00:14
Antal inlägg: 37631

jag tor man ska hasta vidare fort som ögat,att stanna kavr i det förgångna finns det ingen anledning att göra

ttiittii - Ej medlem längre2012-07-12 00:15
Antal inlägg: 37631

varför göra pinan värre, och ha ett låmgt sorgearbete ?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?