Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ahnad - Ej medlem längre | 2012-10-01 16:42 | |
![]() | Men tycker ni verkligen att någon ska behöva höra "spelar inte mot sopor"? Jag har aldrig behövt höra just det men det är ju skillnad på att neka spel, och det var vad den här tråden handlade om från början, och på att vara oförskämd. Jag kan känna så här lite också, att det finns en slags tråkig trend i samhället där människor förväntas "ta" ganska mycket skit faktiskt utan att "gå i taket". Men det tror jag är en ganska farlig utveckling. Till slut vänjer vid oss vid att kallas för otrevligheter eller bli illa behandlade. Och då har vi ett nytt samhälle, som jag i alla fall inte vill vara en del av. En parallell skulle kunna vara hur unga tjejer ofta har det i dag, både i skolan och utanför den. Invektiv som "hora" är till exempel vardagsmat för många. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-01 16:49 | |
![]() | Tycker man att det känns som ett personligt påhopp och tar illa upp vänder man sig väl förslagsvis till en forum-/spelvärd. Att skratta bort en sådan kommentar som den andres tillkortakommande innebär dock inte att man 'tar' den, utan att man inte låter småsaker som det bekomma en. Man sätter sig över det, helt enkelt. | |
| bulimi4 | 2012-10-01 16:52 | |
![]() | Jag har absolut inga problem med nåt sånt. Har man inget skinn på näsan får man se till att vänja sig. Eller blunda eller nåt annat Att klassa "spelar inte mot sopor" som grovt oförskämt och behöva anmäla till övervakare är väl ända att skjuta myggor med elefantstudsare. Jag har blivit nekad många ggr o mig bekommer det inte alls. Vad som sägs här o i andra forum är bara fjanterier, det finns väl ingen här som tar liknande saker på allvar ändå? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2012-10-01 16:56 | |
![]() | "Att skratta bort en sådan kommentar som den andres tillkortakommande innebär dock inte att man 'tar' den, utan att man inte låter småsaker som det bekomma en." Men alltså än en gång: tråden handlar om NEKADE spel. Inte om vad människor kan skriva I spel. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-01 17:08 | |
![]() | Ahnad>> Spelar det någon roll var det skrivs? Jag är mycket väl medveten om vad tråden handlar om... | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2012-10-01 17:49 | |
![]() | Precis, vad spelar någonting över huvd taget någonsin för roll - någonstans. Over and out. | |
| mz_lzrd | 2012-10-01 17:50 | |
![]() | När jag var alldeles ny här var det en spelare som hade över 4000 i rating som accepterade mig som motspelare. Han lade ett ord som han fick över 1700 poäng för. Hur tror ni det kändes? Där kan man börja snacka förnedring. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-01 17:51 | |
![]() | You lost me there. | |
| Vendela34 | 2012-10-01 18:03 | |
![]() | Du ska veta Lion67 att här inne finns snobberi som heter duga! Ju mer poäng desto mer översitteri. Säjer inte alla men många. Det finns trevliga undantag som - trots höga poäng - spelar med oss lågpoängare. Själv spelar jag med alla och åker i och med det bergochdalbana med poängen. | |
| mz_lzrd | 2012-10-01 18:11 | |
![]() | Jonisk, jag menade: Att INTE bli nekad av en spelare med mycket högre rating kan vara väl så förödande för ens ego som att bli nekad. Det är ju nämligen inte alltid så att den spelare som har lägst rating vinner, även om man skulle kunna tro det när man läser den här tråden. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-01 18:19 | |
![]() | Sorry, jag syfte på Ahnads kryptiska slutkläm. Helt med på vad du menade. | |
| Måns_E | 2012-10-01 18:25 | |
![]() | Det är väl inte så konstigt att folk vill spela mot jämbördiga spelare. För den sakens skulle så behöver ju vare sig låg- eller högratade spelare vara oförskämda. Något som irriterar mig är spelare som hoppar in 1000 gånger i ett spel trots att de har blivit nekade, så ni som gör så vänligen låt bli. Om jag har bestämt mig för att jag inte vill spela mot er så kommer jag inte att ändra på mig. | |
| slånbär | 2012-10-01 18:32 | |
![]() | Måns. Det där sista kan jag verkligen hålla med om. Sånt blir man ju galen på. Händer. Som tur är inte så ofta. | |
| Lillstölla | 2012-10-01 18:43 | |
![]() | Håller med Måns och Slånbär där. Väldigt irriterande när folk fortsätter komma tillbaka fast man nekat. Som Måns säger, har jag nekat en gång kommer jag inte ändra mig. Sen finns det ingen som helst anledning för någon att vara oförskämd. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-01 21:59 | |
![]() | Det beror på inom vilken tidsperiod ni menar. Jag kommer inte ihåg vilka som nekat. Man vet inte varför dom nekade förra gången om man nu mot förmodan skulle minnas att dom nekat. Ibland har man ju bättre poäng än någon och senare har man sämre än densamme. Jag tycker inte det är så betungande att klicka på neka-knappen. | |
| Måns_E | 2012-10-02 08:43 | |
![]() | De jag pratar om verkar i så fall inte ens ha en sekunds minne. | |
| Biggalo | 2012-10-02 11:36 | |
![]() | Det handlar nog oftast inte om dåligt minne utan om att de inte kan ta ett nej. Jag råkar ganska ofta ut för spelare som roar sig med att hoppa in i spelat flera gånger. När jag skriver att de har för låg rating så börjar de tjafsa om att man är feg bl.a. | |
| Mm2 | 2012-10-02 17:30 | |
![]() | Jag spelar mest för att det är avkopplande. Vill bara lägga brickor och varva ner under tiden, kanske chatta lite (om tid finns). Är ingen "rullare" direkt, utan får jag ut en "rull" så är det mera av tur än skicklighet ;-). Såklart spelar jag ju för att vinna, men lika kul är det ju om matchen går jämnt ut, så båda har någorlunda lika poäng när matchen är slut. Därför spelar jag helst med personer med liknande rating, för då slipper jag anstränga mig så fruktansvärt för att få så mycket högre poäng än min motspelare för att slippa ratingavdrag. Och ja, jag vet att det absolut inte är hela världen att tappa rating, men det ÄR faktiskt kul att få den att bli högre. Jag tar inte alls illa vid mig om någon nekar att spela med mig. Varför skulle jag bli ledsen över det? Det finns ju massor av andra att spela med. Eller så startar jag en egen match, svårare än så behöver det ju inte vara... Och i mitt spel nekar jag ibland och ibland inte, det beror på hur trött jag är och hur mycket tankeverksamhet jag vill lägga ner i spelat :-). Så när jag nekar så har det inget med att jag anser mig vara bättre på att spela än den personen. | |
| Azetae | 2012-10-02 18:01 | |
![]() | Det kanske har nämnts förut, men det tål att upprepas: det går att sätta namn på sina spel, exempelvis "Endast 2000+" för att på så sätt visa att man bara vill spela mot folk med 2000 eller högre rating. Alla glada. Se hur i denna bild: i.imgur.com/TPRsc.png | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-04 08:39 | |
![]() | jag irriterar mig på att folk inte trycker på neka knappen direkt om dom inte vill spela | |