Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-01 11:54 | |
![]() | Haha, Loco :) | |
| Lillstölla | 2012-11-01 12:05 | |
![]() | Haha, ja den var bra Loco:) | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-01 12:07 | |
![]() | Vackert Loco! Vill tillägga att framtida äldrevård kommer inte att kunna bedrivas utan invandrande arbetskraft. Mest för att dagens blå-gula är så dåliga på att göra nya blå-gula. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-11-01 12:26 | |
![]() | kanske därför äldrevården ser ut som den gör... minska på dom dyra pensionärerna. | |
| TASKMÖRT | 2012-11-02 20:49 | |
![]() | @ Stol "Men att flytta till ett annat land är inte lösningen på sitt eget lands problem, vad kan man göra på andra sidan jordklotet för att förbättra livsvillkoren från det land man flyr från." Så bara för att man råkar födas i en fattigt diktatur full av fundamentalistiska idioter så har man en skyldighet att stanna kvar och tvingas bli mördad/torterad eller leva i misär resten av livet på grund av något slags fruktlös moralisk förpliktelse? Vad har de gjort för att förtjäna att födas i en krigszon och fan har du gjort för heroiskt i ditt tidigare liv för att förtjäna att födas i detta välmående land och med frihet från moraliskt ansvar gentemot dina mindre lyckligt lottade medmänniskor? Tror du kanske på arvssynden? Det finns få saker som är mer motbjudande i de sk. invandrardiskussionerna än den här sortens förakt och skuldbeläggande av flyktingar som många invandrarfientliga visar. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-11-02 21:14 | |
![]() | integration är viktigt. enormt viktigt. det är här "invandrarfrågan" ligger. ingen vill ligga med helt ogroomade invandrare i billiga täckjackor och frissor från syrien. | |
| ÖverPräktig | 2012-11-02 21:22 | |
![]() | Den här frågan kommer att bli den viktigaste frågan kanske inte redan i kommande val men i nästa. En helt ohämmad invandringspolitik som gått överstyr. Sedan blir det inte bättre med fega politiker som inte vill ta i frågan. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-11-02 21:23 | |
![]() | Haha, frissor från Syrien. | |
| TASKMÖRT | 2012-11-02 21:33 | |
![]() | Min förhoppning är att den populistiska vinden ska ha blåst bort till kommande val så att de verkligt pressande frågorna kan diskuteras på riktigt. Som det faktum att vi håller på att skjuta hela vårt sjukvårdssystem i sank. Där har vi ett läge som verkligen börjar bli akut. Men det är förstås en förhoppning som inte kommer att gå i uppfyllelse. | |
| ÖverPräktig | 2012-11-02 21:39 | |
![]() | Tyvärr hänger frågan ihop med din angelägenhet. Som det är nu kostar vår generösa "politik" varför det måste bli indragningar på andra ställen. Med en åldrande befolkning blir det extra kännbart för de som slitigt och arbetat och sedan får uppleva en mindra bra vård trots att de borde vara värda bättre. | |
| TASKMÖRT | 2012-11-02 21:40 | |
![]() | ... och nu kommer det förstås komma någon glesbyggdsnisse och hävda att sjukvårdens misslyckande också helt beror på invandringen. Bara för att ge mig vatten på min kvarn. | |
| TASKMÖRT | 2012-11-02 21:41 | |
![]() | Haha jag hann inte ens skriva klart inlägget förrän han var där med sin yxa | |
| EttVirrvarr - Ej medlem längre | 2012-11-02 21:46 | |
![]() | Självklart så får äldreomsorgen ge vika för invandringen, invandringen kostar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-02 22:06 | |
![]() | jag tror tvärt om | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-11-03 00:33 | |
![]() | invandringen får ge vika för äldreomsorgen, äldreomsorgen kostar? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-11-03 00:57 | |
![]() | Invandringsfrågan förtjänar en mer seriös debatt. Sverigedemokraterna gynnas av att de seriösa partierna blundar för opinionen. Det tycker jag är tråkigt. | |
| stol | 2012-11-03 07:39 | |
![]() | Givetvis är det inte invandringens fel att skolan, sjukvården, ersättningar för sjuka/arbetslösa sänks eller i många fall uteblir, sänkta pensioner, kort och gått så pågår det en systematisk nedmontering av rubbet. Man behöver inte vara ett snille för att förstå att ju fler mäniskor som kommer hit desto mer kostar detta, invandringen är dyr det finns inga siffror ingen ekonom kan greppa vad detta kostar än mindre redovisa. Helt klart är att det är många sköna kronor man hade kunnat flytta från invandringen till det sociala skyddsnätet, skolan och sjukvården. Alla politiker basunerar ut att det är för få mäniskor i Sverige som jobbar för att skatteintäckterna ska täcka det sociala skyddsnätet. Befolkningen ökar i Sverige i och med invandringen, men de kommer till ett samhälle där det varken finns jobb eller bostäder då återstår enbart bidrag för att trygga en försörjning. Invandringsfrågan måste upp på agendan och vi måste våga och tillåtas att diskutera ämnet utan att bli kallade för rasister. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-11-03 08:25 | |
![]() | Stol: Men för det första så har vi ju inte asylinvandring (antar att du pratar om asylsökande i första hand) för att gå med vinst. Huvudargumenten är alltid humanitära, inte ekonomiska. Och de väger väldigt tungt. Börjar man sedan diskutera ekonomin i det hela, som egentligen är relativt oväsentlig, så måste man ju ta sig an uppgiften på ett seriöst sätt. En befolkningsökning är alltid bra så länge den inte vida överskrider tillväxttakten eller det är matbrist i landet till exempel. Det är ju en av anledningarna till att de fattiga länderna i Afrika har så svårt att ta sig ur sin fattigdom. Men för ett land som Sverige så bidrar ju de asylsökande med köpkraft från den första dagen de kommer. Genomsnittligt tar det väl sedan 5–7 år innan de kommer i arbete (vilket är mycket kortare tid än infödda) och då får man väl säga att invandraren börjar gå med vinst? Frågan är alltså över hur lång tid man väljer att beräkna ekonomin. | |
| stol | 2012-11-03 08:30 | |
![]() | TASKMÖRT. Du ska ge fan i att anklaga mig som du påstår att jag hyser ett motbjudande förakt för invandrare. Var får du detta ifrån. Du och dina gelikar klarar inte av att föra en diskusion om invandringen, ni bara rapar upp samma sak hela tiden" Sverige är rikt vi har råd" och att de som inte tycker som ni, då är man "RASIST" det samma sak hela tiden. Invandringsfrågan måste upp på agendan och vi måste våga och tillåtas att diskutera ämnet utan att bli kallade för rasister. Om vi är så himla rika som du påstår varför är det tusentals och åter tusentals Svenskar och även utlänningar som nekas sjukersättningar, Akassa, socialbidrag, sämre sjukvård, skola, pensioner etc. Varför skulle jag vara en rasist bara för att jag tycker att invandringen kostar för mycket samtidigt som välfärden bantas vilket ochså drabbar utlänningarna i förlängningen. | |
| stol | 2012-11-03 08:43 | |
![]() | Köpkraft från första dagen javisst med skattepengar. Även om som du påstår att utlänningar kommer i arbete efter 5-7 år så är arbetslösheten oändligt stor. | |