Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2012-12-05 09:40 | |
![]() | Grundsnygg-du måste förstå att alla inlägg i tråden inte enbart handlar om just det du skriver. Det finns dom som skriver om vanlig körning också , devs som irriterar sig på folk som kör lagligt och tycker dom borde anpassa sig. I en tråd oavsett ämne i trådstarten så blir det alltid sidospår. Så sluta reta upp dig på att det inte enbart är ditt första inlägg som diskuteras. Vi har inga problem med läskunnigheten , det verkar mer vara du som har problem med detta som inte ser att vi pratar om lite andra saker också i tråden. | |
| saga94 | 2012-12-05 10:04 | |
![]() | Hellre för lågsamt än för fort! Jag har bra däck på min bil men jag kör ändå långsamt. Jag var för en månad sedan med om en olycka där jag fick sladd, och då körde jag i 100 km/h, vilket också var hastigheten på den vägen. Man får lite perspektiv på hur fort det egentligen går när man är med om något sånt. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 10:39 | |
![]() | Locomondo. Du har helt rätt. Det är även som så att e det motorväg 110 km/h och nån som du nämnde i fallet älskar ligga i vänsterfilen och kanske kör i 120 utan att köra om bilar. Sen ligger du bakom och vill köra fortare men han lr hon tvångt skiter att flytta på sig så kan den personer få böter för hindrande i trafiken. Givetvis åker juh även båda på fortkörninsböter.... | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-05 10:42 | |
![]() | Det finns också en grupp idioter som tycker man ska köra i minst den hastigheten som står på skyltarna oavsett om det är sommarväglag eller vinterväglag. | |
| slånbär | 2012-12-05 11:05 | |
![]() | Locomondo-Ja det menar jag. Om jag håller hastigheten så ska inte jag behöva åka hemifrån tidigare bara för att jag måste stanna och släppa förbi alla som inte gör det. Det är inte jag som är ute för sent utan ni som av någon anledning inte klarar att hålla angiven hastighet. Är det så himla svårt att förstå??Det finns hastighetsbegränsningar som gäller oavsett om du är sen eller inte. Det är ditt problem. Man ska bara inte köra fortare än angiven hastighet oavsett vad man själv har för åsikt om detta. Även på motorväg gäller 110 (eller 120 ) i vänsterfilen och ingenting annat-faktiskt. | |
| slånbär | 2012-12-05 11:09 | |
![]() | Loco-jag har heller inte någonstans skrivit om att man ska ligga i vänstefilen och hindra bara för att även om det som jag precis skrev i mitt tidigare inlägg faktiskt är så att det är 110 som gäller även i vänsterfilen. Och hindrande av trafik är det om man kör långsammare än man behöver och vad som gäller på vägsträckan. Om man håller rätt hastighet då är det inte hindrande av trafik om alla andra kör för fort. Då är det dom som kör olagligt. | |
| uppfunnen | 2012-12-05 11:35 | |
![]() | Man ska alltså släppa förbi alla dessa fortkörare som därigenom utsätter en själv för fara? Jojo. Om jag kör enligt rådande hastighetsbegränsning flyttar jag mig inte,GIVETVIS. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-05 12:10 | |
![]() | Slånbär: Nä, men det var jag som skrev om det med vänsterfilen och du som svarade med att du minsann inte tänker släppa förbi någon så läs istället ordentligt igenom VAD det är du svarar på från början. Det finns alltså 2 sätt: 1. Du hävdar med en imbecills envishet din rätt och vägrar konsekvent att underlätta för bakomvarande att köra om. Resultat: Du får en stressad och irriterad bilist väldigt nära anus. Han gör dig nervös genom att ligga nära, du gör honom uppretad genom att inte vara lite tillmötesgående i trafiken. 2. Du gör helt enkelt så (när möjlighet finns givetvis, jag har inte någonstans hävdat att du ska köra ner i diket för att släppa förbi) att du underlättar för bakomvarande att köra förbi (oavsett om du håller lagstadgad hastighet eller ej). Resultat: Du kör fortfarande i din egen valda hastighet och de bakomvarande kör även de i egen vald hastighet. Alla glada, win-win. Nå, vilket av ovanstående känns bäst ur ren trafiksäkerhetssynpunkt? | |
| uppfunnen | 2012-12-05 12:13 | |
![]() | Det är fortfarande så att om man kör maxhastigheten finns det ingen anledning att flytta på sig för att någon vill bryta mot gällande lagar och regler??? Det handlar om respekt för gemensamma regler coh inte minst för sina medmänniskor. | |
| Hundöra - Ej medlem längre | 2012-12-05 12:22 | |
![]() | Det borde finnas hastighetsbegränsning i alla bilar på svenska vägar. Med dagens gps-teknik är det lätt att begränsa bilens maxhastighet till hällande begränsning, 30, 50, 70 osv. | |
| Måns_E | 2012-12-05 12:28 | |
![]() | Det tror jag inte skulle vara så bra, exempelvis så är ju en snabb omkörning på landsväg att föredra framför att masa sig förbi med 5-6 km/h mer i hastighet. Framförallt om man har en sådan som pendlar i hastighet framför sig. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-05 12:35 | |
![]() | Ni ser inte skillnaden? Det jag förespråkar är att alla ska få köra i sin egen takt, så som de mår bra av, så att de är harmoniska. Det ni säger (vissa, typ slånbär) och vill göra är att ni vill tvinga någon annan att anpassa sig efter er. Ni vill aktivt hindra någon annan från att köra utifrån dennes kunskaper (inom rimliga gränser måste jag tillägga eftersom ni annars drar absurda exempel). Vad är det som driver er till att agera så mot er omgivning? Vad är det som får er att tänka att alla andra måste göra så som ni vill, även om det finns ett sätt där alla kan få köra på sitt sätt? | |
| Måns_E | 2012-12-05 12:41 | |
![]() | Jag kör emellanåt för fort, och det är väl klart att man kan reta sig lite på väglusar som tar upp plats. Men någonstans så tycker jag ändå; om jag nu väljer att köra lite för fort så får jag faktiskt också anpassa mig och hålla längre avstånd, inte reta upp mig på andra bilister i onödan och ta det lugnt och acceptera att det finns virrpellar i trafiken som är lite osäkra och hålla extra stora marginaler. Om man inte klarar av det så kör man onekligen över sin förmåga. | |
| uppfunnen | 2012-12-05 12:48 | |
![]() | LOCO: Det du förespråkar är att du vill att dina medtrafikanter ska acceptera att du vill ta lagen i egna händer??????????????? | |
| slånbär | 2012-12-05 12:54 | |
![]() | Locomondo-Det bästa sättet att köra är ju att alla respekterar rådande hastighetsbegränsning. Jag har inga som helst svårigheter att läsa och förstå vad du skriver och är det någon som har en imbecills envishet så är det någ du eftersom det är du som bryter mot trafikreglerna, inte jag. Jag skriver att finns möjlighet tex vid landsvägskörning att underlätta så gör man naturligtvis det så även jag men finns inte den möjligheten då får dom som har mer bråttom och inta klarar av att följa rådande hastighetsbegränsning faktiskt lösa det problemet själva. Jag skulle aldrig drömma om att köra in på tex en busshållplats för att släppa förbi dig om jag kör lagligt men inte du. Till skillnad från såna som kör för fort så retar jag inte upp mig på dom som inte kör rätt, det är nämligen inte mitt problem. Det verkar dock som att ni har välsigt svårt att tygla ert humör när det gäller oss som faktiskt kör som man ska. Detta är ju ett problem i sig, irriterade människor gör ofta korkade saker i trafiken och är i sig en fara för andra. Vem tror du blir skyldig om det uppstår en olycka i samband med att du kör om på en 50 sträcka oavsett hur duktig på att köra du än är? Det är ju inte den som håller 50 i alla fall. Du vill köra i den takt du vill- jahaja då får du väl lära dig att hålla den angivna hastighetsbegränsningen för annars ska du inte ha körkort. Man får nämligen inte köra precis som man själv vill oavsett hur harmonisk du än blir av att hålla 30 km mer än man får. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-05 13:03 | |
![]() | Loco."Det jag förespråkar är att alla ska få köra i sin egen takt, så som de mår bra av, så att de är harmoniska." Om jag vill köra sakta så blir jag harmonisk. ska jag hela tiden parera alla fortkörare så blir jag inte harmonisk. Hur gör vi då? För övrigt tycker jag att Måns har rätt. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-05 13:09 | |
![]() | Parera?? Hur menar du? Klarar du inte att köra med andra bilar omkring dig? | |
| uppfunnen | 2012-12-05 13:20 | |
![]() | Det är fantastiskt att läsa dig Loco.Att denna värld över huvud taget fungerar...hahahahaha.ALL A som bryter mot rådande lagar och regler gör FEL och utsätter andra för onödig fara. Om du kör som en galning hem från jobbet så sparar du säkert 1-3min...vad gör du med dom? Sen att förespråka att det ska vara upp till alla och envar hur man kör efter eget omdöme?? Du måste helt enkelt skämta.Det finns t.ex. många som anser att dom kör bra när dom är onyktra; och det är klart att dom säkert gör. | |
| blue_moon | 2012-12-05 13:28 | |
![]() | Parera: Att hålla till höger så mycket det går för att en stresspelle vill köra om när trafiksituationen inte är den optimala. Att bromsa in för att ge plats åt en omkörande bråttombilist som tvingas svänga in i högerfilen framför nosen på mig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-05 13:31 | |
![]() | jag kör sakta på vintern fast jag har bra däck,jag är lite vinterharig | |