Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
syjo - Ej medlem längre2012-12-20 14:52
Antal inlägg: 228

Locco. Det räcker nog att du sätter på dig en dumstrut, så kommer alla att förstå ditt problem.

jonisk - Ej medlem längre2012-12-20 14:52
Antal inlägg: 7985

Vid det här laget tycker jag nog att just du kan få sitta ensam, herregud, vad är det ens att diskutera egentligen? Du är ju all for smidighet i trafiksituationer, hur svårt kan det vara att underlätta på bussen?

Locomondo - Ej medlem längre2012-12-20 14:55
Antal inlägg: 3768

Det känns som att ni har fastnat i ett mycket märkligt tänk och att denna diskussion har urartat för länge sen håller jag med om.

Men backa bandet lite, ta några djupa andetag och se efter vad det är ni skriver egentligen.

Tack för idag =)

magnusito2012-12-20 15:26
Antal inlägg: 4983

Loco
Det handlar om att ge en vänlig gest. Ser man att det kommer på folk i tunnelbanan och det är relativt fullt så tar man bort sin väska som en markering att "jag ger plats till dig"
Sitter man och har kvar väskan i den situationen ger man motsatt signal.
Visst måste folk ge sig tillkänna med sina behov men min erfarenhet säger mig att det uppstår hela tiden irritation p g a av alla dessa skrevande män och väskbelamrade kvinnor i trafiken.
När det händer att någon tar bort väskan, makar på sig och ger plats UTAN att det behövt uppstå irritation brukar det ofta resultera i en helt annan slags konversation som är mycket trevligare för alla;
-Tack
- Ingen orsak!!

Laxkungen2012-12-20 15:45
Antal inlägg: 100

Har aldrig haft något problem med detta. Uppträd korrekt så blir man bemött på ett bra sätt.

uffew2012-12-20 15:49
Antal inlägg: 530

Lös två biljetter så kan man ha sin väska på sätet bredvid.

magnusito2012-12-20 15:53

Så du tycker man kan köpa till sig sådana privilegier. Nej du!

gnagelram - Ej medlem längre2012-12-20 16:30
Antal inlägg: 1646

Shit vilken meningslös diskussion. Det är ju bara herr jag-kör-hur-fort-jag-vill -och-säger-alltid-emot-fö r-skojs-skull som driver med er.

gnagelram - Ej medlem längre2012-12-20 16:35

Säger jag, evighetsmycket senare. Well. Alla kan inte hänga med så bra.

MrElgh2012-12-20 16:38
Antal inlägg: 195

Här i Gbg kör många buss resp spårvagnspiloter som om de har en svår diagnos. Därför vill man mer än gärna ha en ledig sittplats.
Det finns lediga platser som är upptagna av både väskor och fötter. Efter ett antal års erfarenhet har jag lärt mig att det inte hjälper att vara artig, vare sig det är ungefär eller gammal som ockuperar den lediga platsen.
Nej, man ska vara högljudd, ha en otrevlig ton och säga "Kom igen, knö på dig fort eller ska väskan av?" Om någon har fötterna på sätet säger jag ingenting utan sliter bara ner dom.
Det är så jäkla slappt att ha sina skor där någon annan ska sitta tycker jag.
Att själv behöva bete sig som en tölp är inte kul, men vissa behöver ibland väckas drastiskt. Och jag får ju min sittplats :-)

MrElgh2012-12-20 16:39

Ska inte stå ungefär utan ung...

magnusito2012-12-20 16:44

Vår gamla, nu pensionerade sekreterare, på jobbet sade till en liten tuffing som satt o grenade ut sig förer ett par säten:
!You ain´t got that big balls baby!
! samtidigt som hon drog ihop benen på honom....

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-12-20 16:46
Antal inlägg: 1169

Enligt bussmaffian här då alltså så får man alltså inte titta på sin mobil när påstigning sker. Få man prata i den? Eller ska man avsluta samtalet varje gång det kommer en hållplats?

"du jag ringer om två minuter, måste bara le mot alla och fråga om de vill sitta här"

magnusito2012-12-20 16:47

Allt du behöver göra är att
MAKA PÅ DIG!

MrElgh2012-12-20 16:48

Jesus, du har inte haft några funderingar på att åka under bussen?

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-12-20 16:53

mrelgh... nej. Man kan inte åka under bussar, vet du inte det?

Om det är du på bilden så ser du rätt gammal ut, hur har du klarat av att leva så länge i tron om att man kan åka under bussar?

MrElgh2012-12-20 16:59

Jag är äldre än vad jag ser ut ;-)
Tänkte bara att du kunde vara lite innovativ i kollektivtrafiken. Nä, skämt åsido, du gör bra nytta här. Fungerar som en hare som drar igång debatten. Fortsätt så!

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-12-20 17:15

haha tack(?) eller nåt. Jag försöker bara vara så ärlig som möjligt och få fram en diskussion som verkligen handlar om ämnet och inte läsa ännu en tråd om hur folk klappar sig själva på axeln för att de är så väldigt medmänskliga och hjälpsamma. (trots sin oerhört höga medvetenhetsgrad verkar de aldrig ha hört talas om att "eget skryt luktar bränt")

gnagelram - Ej medlem längre2012-12-20 17:30

Ämnet är alltså: ska man uppföra sig som en idiot eller inte på bussen. Jag lutar åt "inte".

slånbär2012-12-20 17:38
Antal inlägg: 5539

Huruvida folk håller på med sina mobiler, lyssnar på musik eller sover spelar ju ingen som helst roll så länge dom sitter på sin egen plats och låter andra vara tomma. det finns ganska många människor som faktiskt har väldigt svårt för att säga till andra om att ta ner tex väskan eller hunden för den delen. Blyga människor, såna som har svårt med språket nån som stammar och tycker det blir jobbigt tex. Kanske ytterligheter det med men jag kan verkligen inte förstå varför man absolut måste ha sin väska på sätet bredvid öht? Om du har så stor väska att den inte får plats i knät så kanske du själv måste stå nånstans med din väska där ni båda får plats-stående. Om det nu är fullt och trångt på bussen alltså. Man åker väl liksom inte med resväskemodellen till jobbet i rusningstrafiken varje dag? Det handlar ju inte om något annat än att vis helt vanlig respekt. Ganska enkelt faktiskt.
Inchina -du skämtar väl om hunden hoppas jag??? Jag skulle tamigfan aldrig låta min hund sitta på ett säte på bussen oavsett om jag hade handduk under eller ej-"han vill titta ut" ????herregud-det är en HUND!!! Sitter han på egen stol vid matbordet också? Jisses......

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?