Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2013-02-27 19:53 | |
![]() | Enligt en artikel i DN 2013-02-15 är Polen storproducent av billigt hästkött inom EU. Så även Rumänien. Polska hästar vanvårdas för att kostnaderna ska hållas låga och konkurrenskraftiga. Det är en lukrativ handel som håller på att uppdagas. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-02-27 19:55 | |
![]() | haha,verkar inte vara de slugaste på denna Du försökte iaf.Mouche | |
| Minta | 2013-02-27 20:06 | |
![]() | Ja, jag tycker att djurhållning hör hemma här också och därmed frågan om kött eller inte och huruvida det är viktigt att veta var köttet kommer ifrån för att ge möjlighet att välja bort djur som plågats. | |
| blue_moon | 2013-02-27 20:07 | |
![]() | Absolut! | |
| Minta | 2013-02-27 20:08 | |
![]() | Nej, jag tror inte att det blivit en skandal för att det är hästkött (utom i England där de inte äter häst), utan för att det rör sig om bedrägeri, både i form av djurart och i form av okontrollerat kött. Dessutom väcker det frågan; vad tusan äter man egentligen när man äter sådana produkter (även skolor, dagis, äldreboenden), är det verkligen bara hästkött? | |
| Mouche - Administratör | 2013-02-27 20:10 | |
![]() | Då vinner Ja-sidan. Låt spelet fortsätta alltså. Jag går och käkar middag så länge. Rotmos med fläsklägg och lingon... Mouche =) | |
| Gunso | 2013-02-27 20:14 | |
![]() | Lingon till rotmos och fläsklägg?? Iisch ;) Hästkött i all ära, bedrägeriet är problemet. Jag vet inte hur mycket rumänska fd "fordonshästar" är medicinerade - vet ni? Eller tar ni det för givet? | |
| Minta | 2013-02-27 20:23 | |
![]() | Det räcker för mig att veta att de plågats. | |
| Gunso | 2013-02-27 20:26 | |
![]() | Det gör tyvärr de flesta djur - även svenska. Så vadå HÄST-skandal? | |
| blue_moon | 2013-02-27 20:30 | |
![]() | Dels bedrägeriet, dels sättet att bedriva fabriksmässig lågprisuppfödning av hästar och transportera dem billigast möjligt, för att vi ska kunna äta billigast möjliga köttbullar. Fy för sådan hantering. | |
| Gunso | 2013-02-27 20:32 | |
![]() | Ja, det är jag helt på det klara med och håller fullständigt med. Men det har liksom blivit så uppblåst just för att det är HÄST. När det var färgad fläskfilé häromsistens så blev det minimal uppståndelse i jämförelse. | |
| blue_moon | 2013-02-27 20:32 | |
![]() | Svensk djuruppfödning är bättre överlag, därom är alla överens. Det är därför svenskt kött är dyrare än det importerade. | |
| bolin123 | 2013-02-27 20:46 | |
![]() | aå jävla sjukt att alla ska ha allt så jävla billigt. Fattar inte poängen med detta. Vad är det folk köper istället för mat? Alla har väl fan allt dom behöver för att leva som en människa. Går ju inte att köpa 2000 par byxor eller 2000 kaffekoppar.. :S fattar ingenting alltså. Folk tänker bara på pengar | |
| ANDERStG | 2013-02-27 20:59 | |
![]() | Soylent green is horses! milli: Chilli. Jag tyckte första inlägget var roligt. "2012..." anspelar på ett Facebook-fenomen. | |
| magnusito | 2013-02-27 21:06 | |
![]() | Hör ni inte hur absurt hela resonemanget är. Välj bort kött helt! Glorifiera inte Sverige. | |
| Gunso | 2013-02-27 21:07 | |
![]() | Men det är väl inte du som bestämmer det magnusito! Herregud människa... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 21:09 | |
![]() | nästan all lax är färgad eftersom den lilla räkan(mycis relicta) som färgar Laxens kött rött,snart är borta från näringskedjan,så därför färgas laxens mat peletsen med röd färg så att laxens kött ska bli rött,men varför färgas färgas fläskfilen? för att dölja att det är häst? | |
| Gunso | 2013-02-27 21:13 | |
![]() | För att kunna säljas som oxfilé. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 21:15 | |
![]() | ja det tror ja,finns det inga gränser?på att tjäna några mer kronor / kg | |
| corlini | 2013-02-27 21:16 | |
![]() | anledningen till att reaktionen är stark gällande just HÄST kött är inte av emotionella skäl för att sverige är fullt med hästfolk och hästsport. skälet är att hästar ofta används till tex hästsport innan de går till slakt och därför nästan utan undantag är behandlade med olika läkemedel och därför har "slaktförbud" karens eller restriktioner gällande köttets möjligheter att nyttjas. vi har nästan inga hästar idag som aldrig gått på ridskola, som hobbyhäst eller inom tävling och de är alla allt från sk "sprutade" till vaccinerade, avmaskade, kortisonade och you name it. det handlar helt enkelt om att det inte får finnas vissa läkemedel i kött som går till matproduktion. många använder dethär med upptäckten av hästkött till att tycka det är sentimentalt trams för att småtjejer älskar hästar. det är INTE skälet till debatten. | |