Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 711

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2013-03-17 20:02
Antal inlägg: 20042

Det finns en större kontext, som inte behöver vara närvarande i den aktuella miljön, av likasinnade. Ta t.ex. Brievik i rättssalen. Var det de närvarande i rättssalen han vände sig till?

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:10
Antal inlägg: 1646

Finns det någon kontext eller historik som TYDER på att han menade att vända sig till likasinnade eller att vilja hetsa mot någon?

Bevisbördan ligger på den som hävdar ondska och uppsåt hos någon annan.

Minta2013-03-17 20:12

Vi är väl inte i en rättssal?

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:12

Vilket straff rekommenderar du för t ex:
www.expressen.se/noj...ni ng-i-tv/

Finns det en "större kontext" där Wahlström hälsar till sina högerextrema kompisar?

Minta2013-03-17 20:15

AEk-fansen krävde att han avskedades.

"AEK and the Greek league are considering separate sanctions. AEK fans have demanded Katidis' dismissal from the team."

Vad menas med separate actions? Skrevs detta innan han avskedades?

väggspel - Ej medlem längre2013-03-17 20:16
Antal inlägg: 553

Visst - ingen av oss kan med säkerhet säga vad killen menade, eller exakt vilka avsikter han hade (om han nu hade några andra än att fira målet på ett innovativt och lite sådär ... käckt sätt, vill säga).

Slapp tumme(?) eller inte - det ska jävligt mycket till att det där är något annat än det uppenbara. Jag har tidigare bara sett (på TV) Di Canio göra hitlerhälsning på en fotbollsarena. Han står förvisso för sin fascism offentligt.

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:17

Aha! Eftersom vi inte är i en rättssal får du häva ur dig vilka anklagelser du vill, utan att ha stöd för dem. Då blir det ju enklare såklart. Det var ju även så du ursäktade förbundets vidriga hantering - de behöver inte ha rättsligt stöd.

Den som är god behöver aldrig motivera sig. Ingen rök utan eld. Tryck till de onda bara. Det avskräcker ju så bra och han förtjänar det säkert. Och man vill ju inte råka försvara en rasist.

Snart har han ingenstans att gå annat än till de riktiga fascisterna. Då har du vunnit, Minta.

Minta2013-03-17 20:18

Jonas Wahlström är väl inte särskilt smart.

Minta2013-03-17 20:19

gnagelram, vilka anklagelser har jag hävt ur mig?

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:22

Vad menar du med att han inte är särskilt smart? Jag frågar dig, eftersom du tydligen kan avgöra sånt, agerar Wahlström i en större kontext där han hetsar och hälsar till likasinnade och bara ångrar sig "under galgen"?

Min teori är att råkade bli åt helvete fel för både Katidis och Wahlström utan att de menade något illa, men att dina fördomar säger dig att tatuerade grekiska fotbollsspelare är fascister och ska behandlas annorlunda.

Minta2013-03-17 20:24

Jag har sagt att hans gest är förvillande lik en hitlerhälsning och är benägen att hålla med väggspel om att det är ganska uppenbart att det är det också. Hetsa inte upp dig, jag har inte sagt att förbundet gjorde rätt, jag har sagt att han borde fått en chans till.

Är jag god? Är inte du god mot den 20-årige "ungjäveln"? det borde knappt lett till någonting alls eftersom förbundet och fansen inte kan bevisa att 1. det var en hitlerhälsning. 2. den var menad som en hitlerhälsning. Varför borde då ungjäveln få en uppsträckning?

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:25

(Angående uttalandet så har han hittills stängts av från landslagsspel på livstid, ligan och klubben överväger var för sig hur de ska straffa honom ytterligare. Min gissning är att de kommer att ge folk så mycket blod de tror krävs för att lugna dem och skita i att utreda om han menade nåt eller inte)

Minta2013-03-17 20:26

Hur kan du uttala dig om vad jag tänker och känner? Har jag talat om några tatueringar? Nej, det är nog du som är fördomsfull nu är jag rädd.

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:26

dem="den allmänna opinionen"

Minta2013-03-17 20:27

Mitt uttalande om Wahlström är en personlig reflektion (får man göra sådana utan objektiva bevis?).

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:28

Kan du vänligen svara på om Wahlström agerar i den "större kontexten" där han hälsar till likasinnade. Om nej, varför inte?

Minta2013-03-17 20:28

Jag har enbart talat om gesten, inte om några tatueringar. Lugna ner dig.

Minta2013-03-17 20:31

För det första så skrev jag att det finns en större kontext av likasinnade som de som gör hitlerhälsningar kan rikta sig till (ex. Breivik), kan du hålla med om att det finns det? Det KAN ha varit så i fotbollspelarens fall, det vet jag inte. Angående påståendet att det inte kan vara en hitlerhälsning därför att det inte var en sådan kontext.

Minta2013-03-17 20:32

Jag har ingen aning om varför Wahlström gjorde sin gest och jag har inte set programmet.

gnagelram - Ej medlem längre2013-03-17 20:36

Ärligt talat Minta: Först skrev du att du inte har skrivit något om "halshuggning", sen kunde du tydligen inte förstå att "skärp dig ungjävel eller motsvarande" inte var en uppmaning att säga dessa ord bokstavligt och nu påpekar du att du inte har skrivit något om "tatueringar".

Antingen så har du jättesvårt att förstå bildspråk/icke-bokstavlig a uttalanden eller så försöker du avsiktligt skifta diskussionen för att slippa svara på frågor. Snyggt är det inte, hursomhelst.

Nu smiter du återigen genom att säga att du inte "har en aning" om varför Wahlström gjorde som han gjorde. Men du kan alltså sitta och spinna iväg på teorier som sätter den grekiske fotbollspelaren i så dålig dager som möjligt, inklusive jämförelser med Breivik.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?