Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 26 |
Mobilspel
Pågående | 19 163 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-05-23 00:44 | |
![]() | Din kropp, dina regler. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 08:52 | |
![]() | markolio självklart kommer du nå dina mål,du är focuserad och har vilja till förändring,bry dig inte om dom som inte tror på dig,Bara att du startat en tråd om ett "problem" är så driftigt så du kommer nå målen tidigare en du tänkt dig | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 08:55 | |
![]() | jag tror du kan köra samma takt ca 2 månader känner en person som gick ner 21 kilo på två månader,och det är förmodligen inte det bästa sättet att gå ner på,men skit samma det funkar | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-05-24 11:56 | |
![]() | ""Jag tycker att det blir lite motsägelsefullt när du skrev i inledningen: "Inte lär det väl fortsätta att rasa i samma takt om jag fortsätter likadant - eller? Någon som vet och har erfarenhet?" Och nu efter en del goda råd, erfarenheter och tips så skriver du: "inte blir jag hjälpt av att höra att jag kommer att misslyckas, men inte blir jag stjälpt heller - för vad någon annan tror skiter jag faktiskt fullständigt i" Det finns ett uttryck som heter att "man hör bara det man vill höra", det tänker jag på när jag läser det du skrivit."" Är det detta du menar är ett påhopp? Jag tycker att du uttryckte dig lite konstigt för jag tolkar det du skrev som att de som inte är lika övertygade som du är att just "din" metod fungerar, de säger att du kommer att misslyckas för att de misstror dig och din förmåga att nå målet. Att uttrycka sin åsikt om att vissa metoder att gå ned i vikt är förkastliga, är _inte_ samma sak som att inte tro på din förmåga att gå ned i vikt. | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-05-24 19:44 | |
![]() | Det jag upplevde som ett påhopp var att jag skulle sagt emot mig själv och inte lyssna på andras förslag - för så var det ju inte. Jag läser och tar till mig andras idéer och erfarenheter, men sedan började någon diskussion om huruvida jag som individ skulle lyckas eller inte, och det är i den diskussionen jag skiter i andras åsikter (eftersom ingen av er känner mig privat och därmed inte vet något om min intensitet när jag vill uppnå något). Det jämförs alltså tydligen äpplen med päron, och det är ju ett påhopp när du säger att jag sållar bort information som jag inte vill höra. Kan för övrigt rapportera att jag nu tappat 5 kg sedan i måndags när jag började. Allt lär ju inte vara vätska eftersom den fylls på :) Kosten har varit sparsam såväl i volym som i mängd kalorier (snudd på inga kolhydrater, och väldigt lite fett). Således kommit halvvägs till första etappen. | |
akryl82 | 2013-05-24 19:59 | |
![]() | kolozzeum.com/forum/...hp ?t=26881 Mycket läsvärt. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-05-24 20:33 | |
![]() | Jag har inte fört någon diskussion om det som du beskriver. Som jag skrev så tycker jag att du formulerade dig på ett sätt som jag tolkade felaktigt tydligen, därmed har jag inte gjort mig skyldig till påhopp och det känns inget vidare att bli anklagad för det heller. Bra tips och råd om kost och övervikt finns här: www.slv.se/sv/grupp1...oc h-fetma/ Ett annat sätt att mäta "framgång" är att skrota vågen och ta fram måttbandet och skriva upp måtten över midja och lår t.ex. Mät sedan en gång per vecka, mycket bättre än att stirra sig blind på siffrorna på vågen som kan variera efter vätskeintag, stå still och t.om. öka efter träning. | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-05-24 20:50 | |
![]() | Då drar vi ett streck över påhopperiet och återgår till vikt/förbränning istället. Hittade den här: www.kaloritabell.com...kn ing.html Stämmer det verkligen att cykling bränner nästan 50 % mer kalorier än jogging? I så fall håller jag definitivt på med fel aktivitet :) | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-05-24 21:30 | |
![]() | lågt glykemiskt index. håll det så håller du en låg vikt - GI med andra ord. initialt kan du antingen LCHF:a eller kickstarta (massor av program finns att tillgå på nätet) i ca 5-6 veckor om du vill ha en kraftig viktminskning. sedan är dock GI ingen diet som i bantning, du äter hur mycket du vill av allt nyttigt- du utesluter eller reducerar bara de snabba kolhydraterna. bara sund livsstil eg. funkar till 100 % men om du har kraftig övervikt bör du ta en kickstar eller LCHF som sagt, för att tappa kolhydratsuget och gå ner snabbt i vikt. med "bara" GI går då också ned till idealvikt, men det tar tid. | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-05-24 21:36 | |
![]() | nyttigt förresten- massor av vad ofta anses som onyttigt kan ätas obegränsat också. grädde, choklad, nötter, såser, ostar etc i vilka mängder du vill. mjölprodukter kommer du ändå inte att sukta efter. enda setbacken är försiktigheten med frukt. vardagsvis tillåter jag mig enbart 1 frukt om dagen, juice max ett glas, tyvärr. annars rusar vågen. helger skiter jag dock i det mesta men är inte så sugen på snabba kolhydrater då heller riktigt, även om jag äter en del. frukt däremot! varje helg dricker jag massor av juice. love it! | |
micro113 | 2013-05-24 21:42 | |
![]() | markoolio5 Svar på din fråga. Nej, det kommer inte att fortsätta i samma takt. Du kommer uppleva perioder där det står helt still på vågen och dagar då du till och med ökar i vikt. Det är då du inte får ge upp utan stå fast vid ditt mål. 10 kg på en månad är fullt görligt. Själv gick jag ner 40 kilo på tre månader. Däremot är 10 kg på en månad inte sunt om du vill behålla muskler, samt 10 kg i månaden under flera månaders tid. Kroppen mår bättre om man inte pressar den för hårt... | |
akryl82 | 2013-05-24 22:19 | |
![]() | Ja, ska man genomföra en diet så vill åtminstone jag få ut mesta möjliga kvalitet av den. Dvs behålla muskelmassa, tappa fett. Tråden jag länkade till är på många sätt optimal och går genom i princip allt som man har frågor på gällande diet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-24 22:23 | |
![]() | micro13 hur bar du dig åt ?vad åt du? motion ? nyfiken | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:04 | |
![]() | Om man är kroppsbyggare så passar nog den länken bra. För den som inte är det så finns AB Viktklubb som jag har hört mycket gott om. viktklubb.aftonblade....s e/v4/hem | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:27 | |
![]() | obegripligt att folk talar gott om en betaltjänst där de får lära sig att de behöver äta mindre kolhydrater och motionera mer. om än med givna recept. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:29 | |
![]() | Många behöver den stöttning och hjälp som man kan få där, för mig fullkomligt begripligt. | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:32 | |
![]() | ok, det kan jag köpa. så länge man inte hävdar att något annat än just mindre kolhydrater mer motion är vägen och det man betalar för att stöttas i. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:32 | |
![]() | Att få recept och att få råd av experter på kost, näring och motion kan aldrig vara fel väg att gå om man känner att man vill ha stöd. | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:34 | |
![]() | nej, om man behöver stöd i att hålla sig till det rådet de ger - mindre kolhydrater och mer motion. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:34 | |
![]() | Äh, man behöver en varierad kost, inte snöa in på bokstavsdieter hit och dit! | |