Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 609 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-05-31 09:50 | |
![]() | karmannghia Om läkare utgick från att alla de möter är idioter så skulle de klandras för det också. | |
| micro113 | 2013-05-31 09:52 | |
![]() | En lösning får väl bli att läkare får börja inhämta sidoinformation om människor så att de i journalen kan införa vilka som är lite tankehandikappade och utgå från det ........ Själv vill jag bli bemött som tänkande människa hos läkaren. Jag driver just den frågan om bemötande aktivt faktiskt. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-31 10:41 | |
![]() | Det är inte särskilt svårt att ta reda på vad som gäller, det är bara att knappa in namnet på medicinen på Fass.se, eller fråga på apotek eller andra som har kännedom om medicinen. Så egentligen behöver ordet middag inte ställa till så stora problem. | |
| krysopras | 2013-05-31 10:55 | |
![]() | Om läkaren har träffat den som skall ha medicinen så borde det stått ganska klart för henom vilken intellektuell kaliber hen hade att göra med. Alltså borde instruktionen i detta fall varit rätt mycket tydligare. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-31 10:58 | |
![]() | Det där var väl ändå ett helt onödigt inlägg. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-31 11:04 | |
![]() | Jag var hos en läkare som skickade med mig en lapp hem där han skriver att när man är sjuk lyssnar man inte så bra, så därför skickade de med en lapp hem vad som gällde. Så är det nog för många, i alla fall är det så för mig. Man börjar fundera efteråt och då finns ingen att fråga. Sen undrar jag varför någon kan skriva 5 olika ointressanta inlägg i en tråd som inte intresserar dom. Jag brukar inte läsa trådar som inte intresserar mig. Kanske skulle man stänga av dom :) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-31 11:13 | |
![]() | Fast det finns medicinupplysning via apotek, sen kan man som sagt kolla med Fass.se, 1177, ja informationen finns där om man har telefon eller internet. Ang. det där andra så är det väl så att en del vill ha lite uppmärksamhet. | |
| blue_moon | 2013-05-31 12:24 | |
![]() | "Middag" som tidsbegrepp har det aldrig rått delade meningar om. Morgon - middag - kväll är självklara begrepp för de flesta. Däremot kan gränsdragningen möjligen diskuteras. För den som arbetar kontorstid är middag den tid mitt på dagen när man har lunchrast - eller middagsrast beroende på hur man är van att uttrycka sig. Möjligen är det en klassfråga: arbetarna håller middag medan tjänstemännen går på lunch. Men middag är och förblir tiden mitt på dagen. Jämför "middagshetta" och "livets middagshöjd". När det gäller läkemedel är det viktigt med exakt tidsangivelse, så att det inte ska kunna bli några missförstånd. | |
| Gribshunden | 2013-05-31 12:56 | |
![]() | I finlandet brukar ju en del kontrosfolk kalla lunch för frukost. Man kan få höra från växeltelefonissan att "chefen är på frukost" när klockan är runt 12. Kanskde det är det som förvirras stackars titti som visst kommer från det östra grannlandet? | |
| krysopras | 2013-05-31 16:29 | |
![]() | Tiiitttiii, denna stackare (???) har väl sitt ursprung i Tyskland? Om man härstammar fr vårt östra grannland hade man väl knappast uttryckt att man aldrig tänker bli svensk eftersom svenskar bara super (och knullar runt.) I vårt östra g. är väl superi (och runtknullning) minst lika frekvent förekommande som här. | |
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-05-31 17:30 | |
![]() | Krysopras vinner med dagens dummaste kommentar. Jag är från "vårt östra grannland" och jag vill verkligen inte bli "svensk" i din bemärkning. Det har dock inget med knulla och supa att göra, utan något helt annat:) | |
| giggalo | 2013-05-31 19:20 | |
![]() | Jag tycker det verkar som ttiittii hakat upp sig på när middag är, att det är det väsentliga i hennes fråga. | |
| giggalo | 2013-05-31 19:21 | |
![]() | * när middag är för olika personer* och att det får man inte ha olika uppfattning om verkar det som. | |
| Gunilla _ | 2013-05-31 19:27 | |
![]() | En så enkel fråga och så många oväsentliga kommentarer... Middag är, för mig, nånstans mellan kl 17 och 18. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 19:44 | |
![]() | frågan från början,är ordet middag som är en tid mellan 11:00 18:00,Farfar kunde säga :vi åker fram åt middan,Då menade han 11:00 | |
| Rockway - Ej medlem längre | 2013-05-31 19:50 | |
![]() | Nämen lägg ner nu. Spela dum.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 19:54 | |
![]() | få se om du är kvar till middag denna gång | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-31 19:54 | |
![]() | Man delar in dygnet i morgon, middag, kväll och natt. | |
| Rockway - Ej medlem längre | 2013-05-31 19:57 | |
![]() | precis :) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-31 19:59 | |
![]() | Middag är alltså timmarna mitt på dagen. | |