Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-03 17:24 | |
![]() | Ämnet för tråden är fortfarande att skolan inte skall indoktrinera barn -- och ju mer man läser av somliga desto viktigare framstår som att inte skolan får rätten att pumpa i barnen en massa åsikter. | |
| Måns_E | 2013-06-03 17:25 | |
![]() | Vad bra då att skolan inte indoktrinerar någon. | |
| Minta | 2013-06-03 17:25 | |
![]() | Nej, skolan ska enbart förmedla vetenskapliga fakta? Som vad etnisk svensk är t.ex. och hur många droppar svenskt blod som krävs. | |
| micro113 | 2013-06-03 17:28 | |
![]() | Minta Ja, skolan skall förmedla fakta -- korrekt. Mig veterligen har dock aldrig raslära eller genetik legat på skolans område .. Fast du kanske tycker vi bör införa det? | |
| Minta | 2013-06-03 17:32 | |
![]() | Är det inte det du gör? Äkta svensk kan inte någon med ett visst antal droppar utländskt blod vara okänt vilket antal. Du har ett snävt svenskhetsbegrepp och mig veterligt är det inte ett vedertaget vetenskapligt faktum. Tvärtom finns en strävan att se bortom vi och dem för ökad tolerans och mindre uppdelning av människor. Det finns så många andra som är sekteristiska. | |
| micro113 | 2013-06-03 17:35 | |
![]() | Måns_E Jag är fullständigt ointresserad av vad du definierar dig som faktiskt. Det som är skrattretande är att du inte klarar av att andra inte anser sitt ursprung lika oviktigt som du gör. Att du kräver rätten att neka andra sin identitet. | |
| micro113 | 2013-06-03 17:38 | |
![]() | Minta Det är du som kör tugget "en droppe" - inte jag. Personligen anser jag att du i din tro att man måste förneka sitt ursprung och vilja vara "svensk" är en större rasist än mig. Du klarar ju uppenbarligen inte av att hantera att människor har olika nationalitet och olika ursprung. | |
| Måns_E | 2013-06-03 17:38 | |
![]() | Du klarar ju inte av att personer med minst en utländsk förälder definierar sig som svensk. Jag säger att folk får väl tycka vad de själva vill. Varför detta behov av att separera människor genom etnicitet? | |
| Minta | 2013-06-03 17:39 | |
![]() | Det är ju du som vill göra det. Du anser inte att det är upp till personen att definiera sig som den vill, utan det ska andra göra. Jag är med ditt sätt att se inte svensk om jag har en förälder från ett annat land, jag är halvsvensk oavsett hur svensk jag känner mig. | |
| micro113 | 2013-06-03 17:39 | |
![]() | Ströken 2013-06-03 17:31 Nåt fel är det uppenbarligen i alla fall, givet att människan inte kan släppa en helt ovidkommande fråga. | |
| micro113 | 2013-06-03 17:41 | |
![]() | Måns_E Jag bryr mig återigen inte om vad de definierar sig som - helsvenska är de inte rent objektivt eftersom de har en utländsk förälder. Det diskussionen handlar om är dock skolans roll - och den är inte att formulera barnens åsikter i politiska ställningstaganden. | |
| micro113 | 2013-06-03 17:43 | |
![]() | Minta Ja, det är faktiskt dina föräldrar som avgör vad du är. Även om du känner dig som en elefant så kommer du att vara människa om båda dina föräldrar är människor, är den ena elefant så blir du en halvelefant. Så fungerar genetiken faktiskt. | |
| Måns_E | 2013-06-03 17:43 | |
![]() | Så vad är du "rent objektivt" helsvensk? Problemet är ju att vi knappast har någon annan genuppsättning eller någon helt unik härkomst. Kvar är då hur man definierar sig själv, och varför skall du ha åsikter angående micro? | |
| Måns_E | 2013-06-03 17:45 | |
![]() | Jag skriver på en telefon. Ett du skall bli då och ett det skall stoppas in framför micro. | |
| Minta | 2013-06-03 17:51 | |
![]() | Det är sålunda genetiken du vill tala om. Menar du att av de människor som lever på jorden nu kan man göra en indelning människa/djur? | |
| ingson | 2013-06-03 17:51 | |
![]() | Jag har aldrig varit intresserad av min stamtavla. Men kanske borde jag studera den, vem vet när det blir nödvändigt.. | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-03 17:52 | |
![]() | Ett problem är att massinvandringen gjort att svensken är den enda i Europa som inte får flagga med sin egen blågula utan att bli kallad rasist. I alla andra länder i Europa så är man stolt över sin flagga, men inte svensken. "Står du å viftar med Sveriges flagga på matchen?? Dom har ju invandrare i laget, jävla rasist. | |
| Minta | 2013-06-03 17:52 | |
![]() | Du kan helt enkelt inte reda ut ditt snurreri. Du är helt intrasslad och hittar inte ut. Du vill helst att den som känner sig som en invandrare ska få göra det, men inte den som känner sig som en svensk. | |
| ingson | 2013-06-03 17:55 | |
![]() | Säger du det ströken, det har aldrig hänt mig | |
| Måns_E | 2013-06-03 17:57 | |
![]() | Varför skulle man inte få vifta med en svensk flagga? Vad är det för dumheter, det flaggas ju överallt på flaggdagar med svenska flaggor, väldigt många båtar har en svensk flagga i aktern, och när du går på ett idrottsevenemang så viftas det både med svenska flaggor och ajungs nationalsång. Bor du under en sten Ströken? | |