Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-07-21 10:15 | |
![]() | Fesebengt2, det var det bästa inlägget i den här tråden. :) | |
| Bettapetter | 2013-07-21 10:46 | |
![]() | Nu talar jag i o för sej i egen sak eftersom det är jag som startat tråden: Men är det inte så här en tråd ska va ?? Vissa tycker den är urfånig, i-landsproblem, vissa skämtar om pinnen, "skaffa dej en hobby", "hjälp en hemlös", vissa svarar seriöst, vissa tycker att pinne-vanorna speglar hur vi är mot våra medmänniskor. Jag har haft jättekul åt kommentarerna. (Själv tycker jag det är viktigt hur man behandlar varann i vardagen "lägg ut pinnen med ett leende till nästa medmänniska" i st f "sköt dej själv och skit i andra".) Pinna på! | |
| greatdane | 2013-07-21 10:58 | |
![]() | Jag brukar stoppa pinnarna i paket och skicka dem till de hemlösa. Random adresser bara. Visst, en chansning, men en fin tanke. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 11:02 | |
![]() | På med pinnen palle. | |
| Jusia - Ej medlem längre | 2013-07-21 11:12 | |
![]() | mjangsan - jag oxå hih =) | |
| Bettapetter | 2013-07-21 12:02 | |
![]() | Jag citerar apbur "Jag tycker det är jätteviktigt med vänliga gester i vardagen. Förstår man inte det är man en självupptagen egoist." Det förvånar mej att så många inte har fattat att denna tråd inte främst handlar om pinnen. (Tycker det är okej att skämta om tråden men blir lite beklämd (och förundrad) av de som "rackar ner" på den!) Det handlar om: Ler vi mot medmänniskor eller blänger eller vänder ryggen till dom? Håller vi upp dörren eller smäller den i ansiktet på nästa? Håller vi kontakt med föräldrar, barn, kompisar, vänner/släktingar på sjukhus eller inte? Etc etc ..... Tråkigt om egoismen breder ut sej ännu mer. Nere i Europa är det viktigt att hälsa innan man beställer en vara i en affär t ex. Man hälsar alltid när man kliver in i en hiss (om nån finns där tidigare) m m. Det kan tyckas vara "tomma gester" men det manar ofta fram ett leende i st f en "bläng". Vi svenskar missar ofta detta och kan då ibland bli sämre behandlade i butiker och på restauranger . | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 12:15 | |
![]() | Ramström såklart. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-21 12:20 | |
![]() | what? klart man säger "hej" till kassöskan / charketuristen / bibliotekarien / receptionisten innan man påbörjar sitt ärende? Okej busschauffören får bara ett leende och en nick men det är ju för att denne inte ska behöva säga "hej" 30 ggr i rad. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 12:23 | |
![]() | Och det gör inte kassörskan? Dessutom dessa meningslösa fraser som när man idag har fått "krävt" att alla kassörskor ska säga "ha en bra dag" I hate it så svetten rinner. | |
| mz_lzrd | 2013-07-21 12:31 | |
![]() | Fast jag föredrar det där "Ha en bra dag" istället för ett surt bläng eller en likgiltig, nollställd nuna. Jag brukar säga "Du också!" och mena det. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 12:33 | |
![]() | Hur kan du mena det? Känner du kanske personen? Att försöka få iaf mig att tro på att någon menar det är dömt att misslyckas. | |
| toonfisken | 2013-07-21 12:37 | |
![]() | Klart man lägger pinnen efter sina varor , men visst händer att man glömmer ! | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 12:38 | |
![]() | Minst lika viktigt att vända streckkoden rätt, men det är det inte många som gör. | |
| greatdane | 2013-07-21 13:05 | |
![]() | Kan vi inte prata om kassörskor istället? Vem mer än jag hatar att de alltid frågar om jag vill ha kvittot? Oftast krockar det dessutom med mitt "tack så mycket!". De har ju ingen känsla! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:10 | |
![]() | Dom ska fråga om du vill ha kvittot. | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:11 | |
![]() | De ska alltid erbjuda kunden kvitto. Tala då istället om under tiden de registrerar varorna att du inte vill ha kvitto på ditt köp. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 13:12 | |
![]() | Man ska alltid ta kvittot. | |
| greatdane | 2013-07-21 13:14 | |
![]() | Räcker det inte med en tyst fråga? Typ en nick på kvittot och en undrande blick? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:15 | |
![]() | Jag tycker att dom bara ska ge kvittot, det är bättre. Och när jag svarar -Detsamma! på frasen - Ha en bra dag! Då menar jag det. Att önska andra (även om man inte har en djupare relation) en trevlig dag, sprider lite glädje tycker jag. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 13:21 | |
![]() | Att önska någon man icke känner en bra dag eller vad det nu kan vara är ju enbart tomt??? Blir för mig totalt intetsägande och tomt. | |