Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| llloyden | 2013-08-23 22:19 | |
![]() | Jag skulle vilja veta hur mycket koldioxidutsläpp som kommer från tillverkning av lösgodis och annat onödigt som vi stoppar i oss hela tiden? Om man jämför med att äta fisk som är svartlistad - hur ligger det till med godis - innehållsmässigt - är det farliga kemikalier eller nyttiga? Jag har aldrig hört eller sett något som helst forskningsresultat om detta. Har någon annan sett det? Eller styr sockermaffian hela djävla jordklotet? | |
| rensars | 2013-08-23 22:22 | |
![]() | Magnusito: Jag hävdar med en dåres envishet att den som påstår att köttindustrin släpper ut mer koldioxid tillsammans än all övrig verksamhet pratar skit. Den behöver sätta sig på skolbänken igen och läsa rimlighetslära...... | |
| magnusito | 2013-08-23 22:23 | |
![]() | Du är ORIMLIG!!! | |
| rensars | 2013-08-23 22:27 | |
![]() | Och du påstår saker du inte kan styrka | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-23 22:27 | |
![]() | Jo magnisito är ju helt rätt på det. Jag tror ingen kan förneka. En ny "kokbok" är nog det som ska gälla för oss alla framöver. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-23 22:32 | |
![]() | Ingen big business egentligen. Käkat vegan i tre månader, helt ok. Tycker köttet i disken ser äckligt ut och stinker konstigt. Snart ska jag köpa kött igen, från en "närliggande gård". | |
| llloyden | 2013-08-24 00:08 | |
![]() | Hallå, äter du godis? Smaskiga kakor och annat som veganer brukar vräka i sig? Vet du isf vad detta innehåller förutom inte "djurdelar"? Intressant tycker jag. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-24 00:20 | |
![]() | Jag äter absolut inte godis. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-24 00:23 | |
![]() | "Jätteintessant". Not. En sann vegan är påläst. En del testar, och det får man väl? | |
| llloyden | 2013-08-24 01:07 | |
![]() | Alla fårväl testa vad som helst. Men vad testar livsmedelsverket? En stor gåta anser jag. Läsk, godis, cupcakes, divserse etc. som man anar inte är så nyttigt... Varför är allt koncentrerat på kött contra grönsaker. Dessa vegagetarianer som dock äter ägg, mjölk, ost osv. De vill ju ha nötboskap trots alla koldioxidutslätt - vart vill man komma? För min del går strecket när jag hör hur man vill ha en vegetarisk "julskinka" varför?? om man är vegetarian? Soya-korv??? Varför korv om man vill äta grönsaker?? Vad handlar det om - ät för fan grönsaker och kalla dem för vad det är - typ kålrot OK,gratinerad och allt men låtsas inte att det är typ julskinka, ni gillar ju inte kött o fläsk. Varför vill vegetarianer kalla sina produkter för korv, pastej, etc etc. för att likna köttprodukter. Hitta på nåt nytt istället... | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-24 01:15 | |
![]() | Jag håller med dig i sak, men det är ju ganska enkelt egentligen. Vår matkultur bygger ju till stor del på kött som huvudingrediens och kan man bara byta ut animalierna till vegetariska produkter med liknande egenskaper så är det enklare än att typ lära sig ett helt nytt kök. Ju mindre animalier desto bättre. Förstår inte ditt antingen eller-synsätt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-24 01:16 | |
![]() | +1 | |
| kajix | 2013-08-24 02:31 | |
![]() | fast magnusito har ju via sina källhänvisningar bevisat att han har rätt. | |
| vitvinge | 2013-08-24 02:52 | |
![]() | Magnusito har så rätt! | |
| vitvinge | 2013-08-24 03:00 | |
![]() | Sorgligt att se sharky och rensars uttrycka sig så okunnigt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 08:36 | |
![]() | Koskiten är ett problem såg ett landskap från Lettland som var full med koskit,det var koskits berg så långt det gick att se,som försurade vattendragen,försöker hitta ett klipp på det,På sikt så går det inte leva med så stor kött konsumtion | |
| rensars | 2013-08-24 08:41 | |
![]() | Magnusito har inte bevisat ett dugg.... Att köttindustrin skulle släppa ut mer koldioxid än allt annat tillsammans är ingen vetenskaplig sanning, det är en omstridd hypotes. Och det finns många som hävdar att detta är falskt. Så om nu magnusito påstår detta räcker det inte med källhänvisning, det måste dessutom vara pålitliga källhänvisningar, som bevisar tesen... Och att kossorna skulle släppa ut mer skit än trafiken och industrin och andra maskiner är det väl ingen TÄNKANDE person som egentligen tror på, eller? Och nu tillbaka till grundfrågan: Varför kämpar inte djurrättsaktivisterna för maskarnas och fiskarnas välbefinnande? Varför anfaller de inte maskodlingarna och släpper ut dessa precis som de gör med minkfarmer? | |
| Karskoye | 2013-08-24 08:46 | |
![]() | Revbensspjäll satans gott, det blir det i helgen och en god sallad med vitlöksdressing | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 08:49 | |
![]() | rensars,det är vetenskaplig sanning | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 08:52 | |
![]() | www.svt.se/nyheter/s...mi ljoboven | |